Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hallo Peet
Welkom op het Stromerforum.
Stromerplezier en veilige kilometers gewenst op je ST1x
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Coyote
Pro
Pro
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:13

Gegroet ieder van jullie,
Mijn naam is Luc en ben woonachtig in heide-kalmthout, belgië. Fietsen doe ik dagelijks, alle seizoenen en weertype's, woon werkverkeer 16 km enkel, dus 32km dagelijks. Momenteel rij ik een riese & muller charger nuvinci riemaandrijving 25km/u. Enkele rit fiets ik een 40 à 45 minuutjes. Ben een tijdje geleden de stromer 1 & 3 gaan testrijden en zou voor de st3 opteren met comfort zadel en dito stuurpositie. Probleem is dat ik tweedehands geen aanvaardbare prijs kan krijgen voor mijn r&m. Nu een fiets van 3.900 euro voor minder dan de helft gaan ''weggeven'' vindt ik niet leuk. Drie jaar, 11.000 gereden en in nieuwstaat. Dus bij deze en nog enkele andere kleine argumentjes ben ik nog niet tot bestelling overgegaan. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Coyote schreef: 06 sep 2019, 10:24 Probleem is dat ik tweedehands geen aanvaardbare prijs kan krijgen voor mijn r&m. Nu een fiets van 3.900 euro voor minder dan de helft gaan ''weggeven'' vindt ik niet leuk. Drie jaar, 11.000 gereden en in nieuwstaat.
Tja. Vanaf de andere kant bekeken: ik zou voor "ongeveer" de helft van de nieuwprijs, zeg 1900 Euro geen 3 jaar oude tweedehandse SP kopen. De kans is flink aanwezig dat de accu op korte termijn de geest gaat geven, die doen het typisch namelijk 2-5 jaar goed. Als die accu kapot gaat ben je meteen voor ruim 600 Euro aan de beurt. Bosch motoren gaan ook niet oneindig mee (zit een tandwieloverbrenging in, die dingen slijten) dus als daar iets moet gebeuren is dat ook meteen een flinke smak geld... Hoe dan ook: nieuwstaat is het zeker niet. De accu en de motor hebben beide een onbekende hoeveelheid slijtage die zich nog niet direct aan de buitenkant laat merken.

Mijn tip: maak duidelijk een keuze: ga lekker op je huidige fiets door of neem je verlies en koop alsnog een nieuwe. Als je nog een jaar of wat met je fiets doorfietst dan krijg je niet heel veel minder voor je fiets terug dan nu, dus je gaat nu relatief goedkoop rijden. Tenzij uiteraard je accu of motor kapot gaat.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Leuk al die aanmeldingen en warme verwelkomingen ! Na mijn recente welkom was onderstaande 1 van de reacties:
Stromeur schreef: 02 sep 2019, 00:27 Ik rij nog steeds naar volle tevredenheid op mijn ST2 S :-) Dus zeker even gaan testen!
Dat advies heb ik vandaag opgevolgd en tja, je raadt het al, meteen verkocht! :bj

Na flink wat proefritten kwam ik erachter dat de finnigheid van de de 26" mij beter aanstaat. Gezien de ST2 eruit is en ik zo'n technisch hoogstandje toch het liefst nieuw koop kwam ik automatisch uit bij de ST1X..

Maar het moest zo zijn dat Qicq Amsterdam nog een showmodel ST2s in mijn maat had staan. Ik heb nog getwijfeld om de proefrit te doen, maar mijn nieuwsgierigheid (en mijn honger naar mooie technische snufjes) overwon..

Long story short: De aanbetaling is gedaan en volgende week mag ik mij blij eigenaar noemen van een ST2s :)

Ondanks dat zelf testen het allerbelangste is, heeft dit forum mij ontzettend geholpen in mijn keuze, mijn grote dank daarvoor!

En hier is ie dan, foto in de winkel gemaakt:
20190906_150242.jpg
20190906_150242.jpg (2.91 MiB) 2566 keer bekeken
Grtz,
Huub
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Proficiat met je aankoop Huub.
Super dat je beide voor jou belangrijke criteria nog kon combineren met de ST2S!
Hopelijk heb je hem gekocht met batterij en niet zoals hij daar op foto staat ;p
ST3 black 983wh
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Bram Roose schreef: 06 sep 2019, 18:37 Hopelijk heb je hem gekocht met batterij en niet zoals hij daar op foto staat ;p
Ohwww, zou t daarom zo'n mooie aanbieding zijn geweest..? :bj
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Prachtige fiets, volgens mij 't beste wat Stromer tot nu toe heeft geproduceerd. Proficiat, en veel plezier ermee.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22999
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, volgens mij ook. Daarom neem ik ook nog geen afscheid van de mijne.

Gefeliciteerd met het doorhakken van de knoop Huub!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Thanks all. Het zal een lange week worden denk ik :)
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Gebruikersavatar
Arjan71
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:08

De kogel is door de kerk. Na een weekje proefrijden heb ik een ST 3 besteld. Vooraf heb ik me eerst flink ingelezen, onder andere op dit forum en het forum van Klever. Vervolgens ben ik weekje gaan proefrijden, ik kreeg een ST 3 mee van de fm, en ik was verkocht. Ik ben van plan om mijn woon-werkverkeer met de Stromer te gaan doen. Gemiddeld 3 dagen in de week van Giessenburg, vlakbij Gorinchem, naar Vught (enkele reis 47 km) en 1 dag in de week naar Nieuwegein (32 km).

Ik hoop mijn ST 3 binnen 3 weken bij de FM te kunnen ophalen, een zwarte, XL frame met de originele stuurpen en het iets verhoogde stuur. Vanwege de reisafstand heb ik voor de 983 Wh accu gekozen. Daarnaast wordt de verende Kinekt zadelpen gemonteerd.

Ik wil nog wel even kwijt dat dit forum een geweldige bron van informatie is dat het mij erg heeft geholpen in de zoektocht naar de juiste oplossing voor mij. En ik ben nog niet uitgelezen…. Ik ben nog niet op de helft. ;)
ST3 - 983 Wh - woon-werk 47 km
Plaats reactie