Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Marco 1971 schreef: 09 apr 2019, 19:39 Hallo, ik ben Marco
Ik heb in 2015 een st2 gekocht om te forenzen enkele reis 30 km +/_ 7000km per jaar
Super fiets die me nooit in de steek laat.
Heb alleen andere banden erop gezet de big ben waren mij te glad, heb nu continentals
Ik ben van plan om naar rome te fietsen op de stromer, lijkt me een fantastiche reis
Hoi Marco,

Welkom! Ik moet bekennen dat die reis naar Rome me een prachtige uitdaging lijkt. Ik ga je verhaal volgen!
Frans69
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2019, 22:14

Hallo, mijn naam is Frans en ik woon in Leiden.
Ik ben 58 jaar en heb vorige week mijn eerste Stromer (ST1) gekocht. Niet voor woon-werk zoals de meesten op dit forum want dat is net te veel (50 km enkele reis). Ik woon aan de rand van het Groene Hart, dus mooie routes genoeg om regelmatig de Stromer uit te laten.
Ik ben ook geinteresseerd in de techniek van de Stromer, dus ik zal veel lezen op dit forum.

Vriendelijke groet, Frans.
Johnny Markt
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
Locatie: Hallum

jjj schreef: 09 apr 2019, 20:18
Marco 1971 schreef: 09 apr 2019, 19:39 Hallo, ik ben Marco
Ik heb in 2015 een st2 gekocht om te forenzen enkele reis 30 km +/_ 7000km per jaar
Super fiets die me nooit in de steek laat.
Heb alleen andere banden erop gezet de big ben waren mij te glad, heb nu continentals
Ik ben van plan om naar rome te fietsen op de stromer, lijkt me een fantastiche reis
Hoi Marco,

Welkom! Ik moet bekennen dat die reis naar Rome me een prachtige uitdaging lijkt. Ik ga je verhaal volgen!
Ik ook...! :cool2:
🇾🇪 ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( :ay )
:hy: Hallum-Drachten (44,7 km)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Proficiat met jullie voornemens en nieuwe aanschaf, Marco, Frans! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Tijn
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 apr 2019, 13:54

Beste allemaal,

Hierbij weer een newbee die zich aanmeldt. Mijn naam is Tijn, 48 jr, woonachtig in Den Haag. Werk is in Leiden. Mooie woon werk afstand voor een... ST5. Mijn ST5 wordt geleverd volgens de laatste berichten eind april, dus nog twee weekjes wachten. Ik heb besloten een ST5 aan te schaffen om mijn noodzakelijke :lol: dagelijkse beweging op deze manier te krijgen. Als ik niet op mijn ST5 rijd, heeft dat te maken met het feit dat ik dan in het buitenland zit voor mijn werk; ik reis best veel. Dus kijk ik uit naar de dagen dat ik heerlijk op mijn ST5 zit :bj

Ik volg overigens met belangstelling alle berichtgeving hier, leuke en handige forum!

Ciao!
ST5 / Ortlieb Classic / Kinekt 2.1 / woon-werk Den Haag - Leiden dagelijks 45 km
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Hallo,
Ik ben Bram. Beetje laat maar ik stel me toch even voor.
Ik werk op 26km van waar ik woon. Dus 52km/d.
Ik deed dit al 2 jaar op een andere speedbike. Enorm veel problemen gehad met de fiets. Maar was me wel onmiddellijk duidelijk dat ik het fietsen zelf fantastisch vind. Langs de vaart heel de tijd rechtdoor.
Nu dus veel opgezocht en uitgekomen bij stromer. Ik heb een st3 besteld en kan niet wachten om mijn woon werk traject te kunnen hervatten met een super fiets.
ST3 black 983wh
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Thijn & Bram, jullie zullen zeker geen spijt krijgen van de gemaakte keuze. :d3:

Veel veilige kilometers :hy: toegewenst

Het is gewoon een top Fiets :ay
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

Hallo allemaal! :hy:
Ik ben verheugd om dit prachtige forum gewijd aan Stromer te ontdekken.
Ik ben 45 jaar oud en woon in Genève(GENEVA SWITZERLAND) . Toch hoop ik dat je me kunt helpen, want voordat ik de wereld in ga, heb ik een aantal vragen. Natuurlijk zou ik naar twee winkels in GENEVA gaan (Concept Store en Cycles Addicts)

Zelfs als ik mijn auto gebruik om naar het werk te gaan, te skiën en voor mijn hobby's (VW up!), Denk ik aan een ander transportsysteem. Koop een e-bike en neem de 1e algemene SBB-pas voor al het openbaar vervoer in Zwitserland. Als vervanging voor de auto.

Eigenlijk is het kopen van een fiets op 6000 of 9000 (met onderhoud) mogelijk als het in plaats van de auto is. Maar tegelijkertijd voegt het een prijs toe aan het budget. En het stoorde me altijd om een ​​mooie auto te hebben en deze 1-2 keer per week te gebruiken (of omgekeerd, een mooie fiets en gebruik hem niet lui!)

Ik zou graag uw mening hebben ....
Ik zou graag zien dat de ST-5 de beste is, maar de aankoop zal niet tot medio volgend jaar zijn (met mijn reflectiewagen), geeft ook een ST-5 + 6 of ST kan ....

Hier zijn enkele vragen van een e-bike voor beginners:

1) Sommigen van jullie gebruiken zijn Stromer ook om in de winter te wandelen of te werken (voor mij 10 km). In de regen geen probleem met deze technologische fietsen ???

2) Kunnen we trailers installeren (om in winkels te winkelen) zoals deze twee websites: Thule / Trixie /Burley : (met ST5?)
Het is jammer dat de ST5 niet eens is uitgerust met een bagagerek, maar het is optioneel verkrijgbaar volgens de lijst met accessoires die je hebt opgegeven

3) Natuurlijk kost een elektrische fiets veel minder dan een auto, maar als u uw fiets elke dag intensief gebruikt, lijkt de Stromer de meest solide en betrouwbaar. De jaarlijkse kosten (zelfs als er geen gas en weinig verzekering is) kunnen met een autoped vergelijkbaar zijn?

Ik vind dit forum geweldig en wil mijn excuses aanbieden voor mijn Nederlander, wat niet zo goed is.
Met betrekking tot de helm lijkt de beste de Cratoni VIGOR omdat goedgekeurde motor en dus mogelijk gebruik in Frankrijk voor ST-5.

Het kopen van een elektrische fiets is onderdeel van een verandering van leven en zal mijn kleine VW (up!) Vervangen.
Een verandering op de lange termijn. Maar zoals ik mezelf ken, denk ik vaak aan iets en doe het hoe dan ook vroeger of later.
Zelfs als het een ST-6 is in 2020 (ik maak een grapje, maar het is niet mogelijk?)

Weet je uit nieuwsgierigheid of Japanse merkfietsen in Zwitserland worden verkocht?

Het is opwindend voor mij om maanden te plannen, mijn leven te reorganiseren en te zien welke hoofdtelefoon van hoge kwaliteit ik wil kopen (voor de ST-5 of later).
Ik weet ook dat ik een aanhangwagenadapter (Thuile, Trixie, Burley) ga gebruiken.
Het is bijna jammer dat Stromer geen helmen, accessoires of kleding maakt met zijn merk. Het is marketing, het is vaak een ander bedrijf dat produceert, maar fans vinden het over het algemeen leuk.

Ik wil je bedanken voor de verschillende bijdragen aan het forum die me veel hebben geleerd over de wereld van e-bikes en het merk Stromer.
Bedankt voor je antwoord!

Hartelijk dank, als u me kunt helpen en ik zie er naar uit om met u te praten in dit forum
Bedankt allemaal !!!!
Tot snel.
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Aldus, reeds
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lune de Fiel schreef: 11 apr 2019, 16:58
1) Sommigen van jullie gebruiken zijn Stromer ook om in de winter te wandelen of te werken (voor mij 10 km). In de regen geen probleem met deze technologische fietsen ???
Vooreerst, welkom

Dat zou geen probleem mogen vormen, mijn fiets heeft al meerdere ritten in de regen doorstaan zonder problemen.

2) Kunnen we trailers installeren (om in winkels te winkelen) zoals deze twee websites: Thule / Trixie /Burley : (met ST5?)
Het is jammer dat de ST5 niet eens is uitgerust met een bagagerek, maar het is optioneel verkrijgbaar volgens de lijst met accessoires die je hebt opgegeven
Je kon een trailer installeren op de ST2. Ik vermoed dat dat ook op de ST3 en ST5 mogelijk is.

3) Natuurlijk kost een elektrische fiets veel minder dan een auto, maar als u uw fiets elke dag intensief gebruikt, lijkt de Stromer de meest solide en betrouwbaar. De jaarlijkse kosten (zelfs als er geen gas en weinig verzekering is) kunnen met een autoped vergelijkbaar zijn?
Jaarlijkse kosten zijn erg afhankelijk van de afstand die je aflegt.
Reken op 100-150 EUR per 7000 km voor banden, en ook 100-200 EUR per 10 000 km voor de ketting en de cassette te vervangen ten gevolge slijtage.
Ik vind dit forum geweldig en wil mijn excuses aanbieden voor mijn Nederlander, wat niet zo goed is.
Er bestaat ook een Zwitsers Stromerforum btw : https://stromerforum.ch/; niet dat ik je hier wil wegjagen, hoor.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie