Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Brennie
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2017, 10:35

Hoi, ik heb me vandaag ook aangemeld op het Stromer Forum. Ben sinds 6 weken in het bezit van een zwarte st1x. Hij rijdt heerlijk. Ben al de grens van de 1500km voorbij. Gebruik mijn Stromer voornamelijk voor woon werkverkeer.
Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

Hallo medeStromers,
Mijn naam is Bert en ik ben sinds december 2016 in het bezit van een Witte ST2 met 983 Wh accu + geveerde zadelpen.
Had een week proefgereden met een huurfiets van qicq met de 814 Wh accu, maar dat is voor de enkele reis van 45 km met wind en kou niet voldoende.
Sindsdien, bijna 3000 km gereden op mijn tweedehandsje!

Tot nu toe erg tevreden over mijn beest van een fiets! :ay
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Gebruikersavatar
Mark
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2017, 21:58

Hallo Mark hier.

Na een week proefgereden te hebben op een ST2 was ik verkocht en heb ik er één gekocht. Sinds half juni rijd ik rond op mijn eigen "witte monster". Ik gebruik de fiets momenteel voornamelijk om 2-3 keer per week mee naar mijn werk te rijden, 62 km enkele reis. Het kost wat meer tijd dan met de auto, maar het voelt zoveel beter. Op een stukje bij Amsterdam na heb ik er geen van idee dat het spitsuur is en rijd ik voornamelijk door de polder en langs het Amsterdam-Rijnkanaal. Heerlijk! Zeker nu mijn lichaam er, na de eerste 1500km, weer aan begint te wennen om regelmatig op de fiets te zitten.

Gezien de afstand naar m'n werk heb ik gekozen voor de blauwe 983wh accu en heb ik een bodyfloat genomen. De bodyfloat is echt een aanrader. Verder is de fiets als standaard afgeleverd.
DutchJan
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2017, 22:34

Mijn naam is Dennis ben 50 jaar oud en ga deze week een Stromer ST2 sport aanschaffen.
De bedoeling is meer kilometers maken op een fiets naar mijn werk.
Veel gelezen op dit forum alvast bedank voor de zeer vele nuttig informatie.
Laat weten welnee ik hem bestel en welnee hij geleverd wordt.
Stromer ST2 white 983Wh
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Goede avond allen,
Ik ben Alex en ik rijd met een Stromer ST1X sinds 1 mei.

Dat is één maand nadat ik een Batavus e-wayz fiets met mijn mobiliteitsbudget genomen had. Om mee naar het station te fietsen en in het weekend een toertje te maken, dacht ik zo....

Op een vrijdag de Batavus afgehaald, zondag "voor de lol" eens de 25 km van Mechelen naar centrum Brussel gereden (waar ik werk) en sindsdien nooit meer de trein genomen :cool2:

Maar al gauw vond ik die 25 km/u wat "beperkend".
Gelukkig probeerde mijn echtgenote de Batavus ook eens om naar haar werk in Antwerpen te fietsen....en die heeft sindsdien ook de auto niet meer genomen (zeker met die kniptoestanden).
Per saldo was er dus een e-bike te weinig in het gezin. :roll:

Eind april dus bij Chamizo langs. Een ST2 geleend voor een dag en dezelfde avond een ST1X besteld. :bp:

Met de Strommi is het 50 minuten deur tot deur (met Bataaf 1u15). Lekker langs de Zenne en het kanaal.

Meestal 's avonds nog een ritje (40 km is niets met zo'n fiets). Wat een prachtig land wonen we toch in ! Rond Mechelen heb je de rivieren, de bossen rond Keerbergen. Een bak Kerel halen bij mijn neef de brouwer 28km verderop in Tielrode, door de polders tussen Willebroek en Temse. Wat een leven !

En als het regent is er Gore-Tex. Ik kom steeds droog en onbezweet aan.

De ST1X is een fantastische fiets. Met de 814WH batterij deed ik reeds vlot 120KM in 2* "RID" modus.

Het is wel een redelijk nieuw model, dus met de onvermijdelijke kinderziekten heb ik ook kennis kunnen maken. De mijne had last van uitvallen als je een ca. een half uur in de regen reed. De controller ging op de duur totaal stuk daardoor. Naar het schijnt zouden er nog gevallen geweest zijn en heeft Stromer de afdichting verbeterd zodat dit euvel verholpen zou moeten zijn. Vervelend, maar ik moet toegeven dat op de service en het professionalisme waarmee ik geholpen ben, zowel door de dealer als door Stromer niets aan te merken is.

Dank aan de initiatiefnemers voor dit forum.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
ArieHiSpeed
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:27

Goedemiddag,
Ik was me ook nog vergeten voor te stellen. Bij dezen.
Ik ben Arie, opereer vanuit midden-Nederland, Utrecht, zeer fervent fietser, jaargemiddelde zo'n 25.000 km, auto als overbodig artikel aan de kant gedaan. Ik gebruik de fiets zowel zakelijk als prive maar dan voor alle sociale contacten in heel Nederland. Op de gewone fiets rijd ik doorgaans ongeveer 30 km/u, maar had wel oren naar 45 km/u maar met tevens de eis dat ik alle hoeken van het land(enkele reis, vriendenbezoek o.a.) moet kunnen bereiken met de hi-speed, zoals ik de ST-2 liefkozend noem. Het werd dus de ST-2, en die heeft inmiddels na ruim een jaar ruim 13.000 km op de teller. Ik heb nog 3 andere fietsen, een stadsfiets, een hybride voor de gewone lange ritten door o.a. de natuur of als ik zin heb en een racefiets voor ritten over de weg. Dankzij de ST-2 is zelfs de trein (voornamelijk voor de terugweg, bijv. savonds, nadat de accu bij vrienden/kennissen is opgeladen) meestal niet meer nodig en dat was ook de opzet.
Het vele fietsen bevalt prima, mede dankzij hierdoor ben ik nog steeds de dunne, misschien wat hyperactieve, stuiterende spijker die ik aan het einde van de pubertijd was, die maar niet moe te krijgen is. :D :D
Wel jammer dat je met de nieuwe regelgeving met de Stromer op minder plekken kunt komen en soms uit veiligheid de regels maar moet overtreden, maar gelukkig is het nog geen grote ergernis omdat ik op de gewone fiets ook snel kan rijden.
De ST-2 heb ik zeer zuinig afgesteld en dat levert in de laagste stand een bereik op van 200-220 km, toen de 983 wh accu nog nagelnieuw was soms 250 km. Als ik lui ben of haast heb rijd ik stand 2 en dan is het bereik 110-130 km en kan lange tijd 40-45 km halen, afhankelijk van het overige verkeer en de weg. Stand 3 gebruik ik weinig, alleen korte tijd bij zeer zware omstandigheden. Maar het is wel vet om met 45 km/u bijvoorbeeld de vrij steile Amerongseberg op te knallen! :D
Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Hallo

Ik was al driftig aan het schrijven op dit forum zonder me eigenlijk voor te stellen ... onder het moto beter laat dan nooit..

Heet eigenlijk Vincent maar ja die naam was al bezet dus is het Zespri geworden.... ( stond op me papier doos :D )

Ben 50 jaar woon in een prachtig Drents dorpje Eelde op de grens van Drenthe en Groningen.
Normaliter verplaats ik me veel al me zelf met de auto vanwege mijn werk.
Ook reed ik regelmatig met de motor, deze had ik een paar jaar geleden verkocht.

Nadat de gemeente Groningen toch serieus begon te doen om de ringweg weer eens te gaan verbouwen de vorig keer deden ze er ook erg lang over ( nu zeggen ze dat dit totaal 7 jaar gaat duren)... bedacht ik me en dacht dit is goede moment om weer eens te gaan beginnen met of motorrijden of te gaan fietsen.

Dit was twee jaar geleden en ik heb me toen een ATB gekocht.... die feitelijk nooit gebruikt heb... :?

Vorig jaar in december was ik op een beurs en kwam ik contact met iemand die reed op een Reise & Muller en ik was eigenlijk direct verkocht... tot dat ik hoorde dat er een Stromer zaak zou komen in Groningen.

Ik zou in februari naar Utrecht gaan naar de E bike opstap dag echter door het weer en verkeerde planning ben ik daar nooit geweest.

Ik heb voor het eerst een proef rit gereden op een Gazelle Ebike ... reed op zich lekker maar deed het niet voor mij.

Toen had ik een afspraak gemaakt bij de plaatse dealer van Reise & Muller echter die liet het afweten.
Vervolgens toch maar eens kijken bij Stromer in Groningen en eigenlijk direct verkocht.
Ik reed eerst op de ST1t oude model toen op ST1x en op de ST2 solar.

Hoewel de St2 Solar uitvoering fantastisch reed was dat mij even te duur... vervolgens ben ik nog een keer gaan rijden op de ST1x en uiteindelijk is deze het geworden.

Tot op heden geen spijt van gehad...

EN ja ik rij nu wel wat vaker :lol: ook al laat me werk het niet zo vaak toe als ik dat zou willen..

Maar ik kan iedereen het aanraden Stromer is verslavend leuk om mee te rijden en al het geld waard.
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Hai mede forummers, en Sylvia bedankt voor het opstarten van dit mooie forum,

Ik ben sinds vorig jaar de trotse bezitter van een mooie zwarte Stromer ST2.


In het verleden ben ik regelmatig recreatief aan het racefietsen geweest, met als laatste een koga solacia met DI2 (zit ook op de ST2S meende ik). Na eerst een periode de Gazelle cityzen te hebben gebruikt heb ik mn racefiets verkocht en ben op zoek gegaan naar een speedpedelec, de beperking van 25 km/h op een elektrische fiets is iets voor later...

Na de STromer te hebben gespot heb ik na lang overwegen de beslissing genomen en sinds dag 1 geniet ik nog elke keer als ik m gebruik.
Heb inmiddels al heel wat tweaks gedaan en de fiets is er alleen maar beter van geworden in gebruik!

In een notendop:
Ik heb een ST2 met de oranje accu, een brooks imperial zadel, de suntour SP12 verende zadelpen, een triatlon ligstuur, shimano spd pedalen, KTS ketting, Ultegra 11-28 cassette, (vindt de originele cassette niet echt handig voor vlak landschap) ergotec 99 spiegel (steekt minder uit en vangt minder wind) en een zelf gemodificeerde spatlap.
Als beste optie heb ik de verende voorvork en daar heb ik nog steeds geen spijt van :ay

ik ben nog op zoek naar een betere bel en misschien de bodyfloat.... maar je moet wat te wensen/tweaken hebben toch?
+ST2S and n-joying it to the max...
Alje
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2017, 01:06

Hallo mede Stromers,

Ik heb net m'n eerste post al gemaakt maar ik zal me alsnog hier even kort voorstellen.
Mijn naam is Alje en ik ben sinds 3 weken in het bezit van een ST1x.
Ik heb gekozen voor de oranje kleur (die ik overigens weinig voorbij zie komen) omdat ik
deze bij zo'n bijzondere fiets goed vond passen. Bovendien is het een beetje een matte
afwerking van de lak wat 'm naar mijn idee heel goed staat.
Het is de eerste e-bike voor mij en de ritjes tot nu toe zijn elke keer weer genieten.
Heb ook met een aantal andere fietsen proef gereden maar de Stromer is wel een klasse apart.
Ik heb zelf de standaard accu en kom daar tot nu toe zon 60km ver mee, maar ik heb nog
te weinig kilometers gemaakt om een goede indicatie te krijgen of dit een beetje de standaard is.
Ik woon in Amsterdam dus het is veel stoppen en optrekken, en sowieso nog een beetje m'n
plek vinden aan het rijden in de stad met zo'n snelle fiets. Ondanks de nieuwe wetgeving
rijd ik zoveel mogelijk op het fietspad en passeerde daarbij afgelopen week 2 agenten te fiets met een snelheid van zon 25kmh maar de heren lieten me gelukkig gewoon m'n gang gaan.
Ik ga ermaar vanuit dat zij ook wel wat beters te doen hebben dan SP's lastig vallen.
Hopelijk de komende dagen met mooi weer wat langere ritten maken buiten de stad
zodat de Stromer goed ingereden wordt.
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Ga me ook eens kort voorstellen.
Ik ben "bikerke" en ben vooral woon-werk fietser.
Momenteel twijfel ik nog tussen een koga E-exite en de st1 (de rest is me écht te duur).
Ik rij een goede 10000km/jaar, doe zelf al mijn onderhoud aan mijn (gewone) fiets,
en weet echt nog niet welke van de 2 ik ga kiezen.
Plaats reactie