Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Freyne
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2019, 11:37
Locatie: Gent
Merk SP: ST1X
Km-stand: 11000

SamG schreef: 30 apr 2019, 11:19
Bram Roose schreef: 29 apr 2019, 17:58
SamG schreef: 26 apr 2019, 14:49
Morgen mag ik de fiets gaan afhalen :d3: en dan nog eventjes wachten op de DIV die mijn post heeft ontvangen voor een nummerplaatje. Maarja met de Belgische administratie, ben ik voorzichtig afwachtend :bu:
Welkom Sam.
Hoe lang heeft het geduurd voor je fiets was ingeschreven en je je nummerplaat had?
Ik heb afgelopen vrijdagochtend de papieren op de post gedaan, maar tot op heden nog niets gehoord.
Op een website van de DIV kan je de status nagaan d.m.v de nummer in het vakje X12 op je inschrijvingsformulier op te zoeken. Maar bij mij is de aanvraag nog steed "onbekend" :bh:.
Ik heb het ook eens nagevraagd op de fb-pagina van stromer België en daar krijg ik een gelijkaardig antwoord van +-10 werkdagen oftewel 2 weken.
Het zal dus nog een dik weekje rondjes rijden op de oprit zijn. :bj
Ik had mijn papieren de vrijdagochtend bij DIV in de brievenbus gestoken (Brussel) en heb mijn nummerplaat 10 dagen later ontvangen. (Wel niet op het juiste adres, mijn verblijfadres en domicilieadres zijn namelijk verschillend)
ST1X-17"-983Wh en 618Wh-Charcoal Comfort-65 km WW enkel- cane creek zadelpen
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Amai dat is schandalig lang. Voor autos is dat de volgende dag of twee dagen later...
Meen me te herinneren dat dit boj mn vorige fiets ook maar 2 dagen was. Ik denk niet dat ik mijn fiets 10 dagen in de garage zal kunnen houden... ik heb wel nog nummerplaat van vorige fiets. Ik denk ook dat ik zal gaan naar div ipv opsturen in de hoop dat het dan sneller gaat.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Bram Roose schreef: 30 apr 2019, 13:48 Amai dat is schandalig lang. Voor autos is dat de volgende dag of twee dagen later...
Meen me te herinneren dat dit boj mn vorige fiets ook maar 2 dagen was. Ik denk niet dat ik mijn fiets 10 dagen in de garage zal kunnen houden... ik heb wel nog nummerplaat van vorige fiets. Ik denk ook dat ik zal gaan naar div ipv opsturen in de hoop dat het dan sneller gaat.
Ik ga niet ontkennen dat ik er al aan heb gedacht om zonder nummerplaat te rijden of met mijn autonummerplaat. Maar die laatste is waarschijnlijk een beetje buiten proportie. :lol: "Gelukkig" wordt het de volgende dagen minder goed weer dus is de verleiding minder groot :D
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Hein 1969
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 mar 2019, 17:10
Locatie: Vlaams Brabant
Merk SP: Stromer ST5

Hier was de nummerplaat op 2 dagen binnen. Online aangevraagd door verzekeraar...
Stromer ST2S 2019
Stromer ST5 2021
Kees Verbrugge
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2019, 07:24

Hallo Stromers. Nieuw in de club en binnenkort eigenaar van een ST2. Hoop hier veel te vinden over deze geweldige fietsen. :cool2:
STRolaf3
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 apr 2019, 08:19
Locatie: Hilversum
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 8300

Hoi!

Ik heb 2 weken geleden een ST3 besteld! En natuurlijk begrijpen jullie allemaal dat ik. Jet kan wachten en om de voorpret wat extra dimensie bij te zetten heb ik me vast op dit forum aangemeld.

Ik reis 3x per week van Hilversum naar Halsemanië (red. Amsterdam) en ga dat zsm met de fiets doen!

Ik reed vroeger in omgekeerde richting 2x per week op de racefiets, maar sinds de komst van kinderen en een meer dan full time baan heb ik niet meer de energie om volle bak te fietsen.

Ik ga vast een hoop leuke tips en tricks vinden op dit forum maar ook zal ik mijn eigen ervaringen snel gaan delen!

Tot elders op dit forum!
Olaf
ST3 deep black XL MY2019, 983wh, Lomo high viz cycling pack, gore active shell wear, Juizz powered abus pedelec 2.0 hi viz.
Besteld 19-4-‘19, geleverd 27-5-‘19 :bp:
Woon-werk 35km
Odo: 8300km
Gebruikersavatar
Bulck
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2019, 00:11
Locatie: Itegem
Merk SP: Stromer St3
Km-stand: 6100

Hallo Beste forum leden,

Ik ben Joeri aka Bulck en woon in Heist O/D Berg (Belgie) en fiets naar mijn werk dagelijks 32 km per dag (Herentals)
Ben 43 jaar en hou van F1 , Voetbal , en vooral fietsen , en af en toe Padel ook

Heb onlangs jullie forum ontdekt omwille dat ik via mijn werk (fietslease) een St3 heb laten berekenen en laten leasen ...

nu hoop ik via dit forum wat meer info en dergelijke toch te weten te komen ...
Stromer st3 L ,Garmin 1030 ,Quadlock Mount for iPhone , iPhone XS Max ,Bazil fietstas

Strava : https://www.strava.com/athletes/20207082
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Welkom aan de nieuwkomers, het loopt als 'n trein, zo'n Stromer! Geduld is 'n mooie gave, maar de eerste beslissende stap hebben jullie al gezet!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Ciske
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2019, 11:44

Hoi ik ben ook nieuw hier, lees al wel een tijdje mee... Ik ben een fanatieke (alleen goed weer) fietser (e-bike), al een jaar of zes, aangestoken door mijn toenmalige buurman. Eerst begonnen met een tweedehands e-bike om te kijken of ik het wel echt leuk zou vinden en dat was zo. Precies drie jaar geleden een nieuwe e-bike gekocht en daar inmiddels zo'n 13000 km's opgezet.
Ik heb momenteel een Gazelle Cityzen C8 (geen speed) die wat sneller gaat dan 25 km/u en dit puur omdat je bij een bosch fiets heel snel bij de begrenzing zit, een heel simpele fiets natuurlijk vergeleken bij een stromer maar ik heb er toch veel plezier van...
Nu ben ik me al een tijdje aan het verdiepen in een speed pedelec omdat me dat helemaal super lijkt.. Twee weken geleden werd ik nog eens heerlijk ingehaald door een dikke mat zwarte stromer (rond Fijnaart) en toen dacht ik wow wat fietst dat mooi, het leek wel of ik stil stond terwijl ikzelf zo rond de 30/32 km/u fietste :D en het gemak waarmee dat ging ook.. helemaal super. Wel zie ik erg op tegen het tussen de auto's fietsen. Het zou mooi zijn als je zo'n fiets dan ook weer wat harder kan laten gaan zodat je makkelijker mee kan komen en niet in de weg fietst.. maar dan ben ik weer verkeerd bezig natuurlijk..
Ik ben geïnteresseerd in alle merken dus heb geen voorkeur.
Jammer is dat ik hier in de buurt eigenlijk geen goede dealer heb zitten voor echt dikke fietsen..valt me op dat als je bv naar Bultaco (die ik ook erg mooi vind) kijkt je hier in Nederland nergens terecht kan en in Belgie bijna op iedere hoek... was bijna blij.. ik dacht bij van Dorp in Nieuw Beijerland eens te kunnen kijken.. maar die vertelde me alweer één jaar te zijn gestopt met de Bultaco fietsen.. is geen goed teken ..dat was het even voor nu anders is het niet echt voorstellen meer.. :D
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo Ciske, mbt het rijden tussen de auto’s is dat betrekkelijk, ik heb bijv, korte stukken rijbaan, buiten de spits, en lekker pùh zeg ik tegen de achter plakker! Het is misschien geen 5% van Mijn route, voordeel, je mag 45, en fijn asfalt, geen (langzamere) fietsers. Ook op t fietspad is het af en toe een belletje je kan niet altijd voluit, en heerlijk vlot wen je aan de snelheid!
Veel plezier met testen van de SP en die Bultaco, tja even op Google gekeken, hier van Zutphen t/m Zwolle niet zo een merk tegengekomen! Wim
St7
Plaats reactie