Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

mrstrom

mrstrom schreef: 29 okt 2018, 09:37

Hoi Mark,

Vamil, kia en mia vragen kan je heel goed even voorleggen aan je boekhouder. Op de site van qicq staat best wel veel uitleg. https://www.qicq.nl/kia-mia-vamil-2018
De opzet is vergelijkbaar met je metsubsidie als je die voor je zaak hebt aangeschaft.
Dat is bekend hoor, bij de PHEV ook gehad.
Het ging mij meer om de km-vergoeding als je toch de auto of ander vervoer gebruikt. Deze vraag heb ik bij mijn accountant/fiscalist neergelegd. zal antwoord hier ook wel laten weten.
mrstrom

mrstrom schreef: 31 okt 2018, 08:48

Dat is bekend hoor, bij de PHEV ook gehad.
Het ging mij meer om de km-vergoeding als je toch de auto of ander vervoer gebruikt. Deze vraag heb ik bij mijn accountant/fiscalist neergelegd. zal antwoord hier ook wel laten weten.
Net mijn accountant gesproken. Als je de fiets in je bv doet en ter beschikking stelt, dan mag je voor de km's die je niet met de fiets maakt, maar met prive auto, wel 19cent rekenen. Dan blijft het andere vervoer ook betaalbaar. Zeker als het slecht weer is of als je naar klanten verder op moet.

Voor mij is dat een groen licht om de fiets te gaan bestellen straks. Eerst eens een weekje proberen.
Robsc
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2018, 11:49

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum en zal me even voorstellen. 40 jaar, op zoek naar een SP voor woon-werk verkeer met een enkele afstand van 30km. Wat een leuk informatief forum is dit zeg! Al erg veel nuttige informatie gelezen.
Ik heb onlangs een testrit gemaakt op een Trek Super Commuter+ 7s en een St 1x.
Ik was erg te spreken over de Trek. Ik heb al begrepen dat er een aanzienlijk verschil is tussen de St1x en de ST2, welke ik nog wil uitproberen.
Ik vraag me wel af of de €3000 prijsverschil tussen de Trek en de ST2 ook merkbaar is. Daarnaast beweerde mijn dealer dat de middenmotor van de Trek een stuk betrouwbaarder is dan de St2 (er zou door het enorme vermogen bv regelmatig een stekkertje doorbranden bij de Stromer). Met zoveel liefhebbers hier zijn er vast mensen die me hier van meer informatie kunnen zien of deze bewering klopt of niet. Zijn er veel voorkomende problemen bij beide fietsen? Ik hoor het graag.

Gr Rob
ST2 Sport 2018 zwart, 983Wh, Continental Top Contact II
mrstrom

Ga je denk je de 2x 30km redden met een 500Wh accu van de Trek?
Voordeel van de stromer is dat er accu van 980Wh beschikbaar is.
Robsc
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2018, 11:49

mrstrom schreef: 02 nov 2018, 11:26 Ga je denk je de 2x 30km redden met een 500Wh accu van de Trek?
Voordeel van de stromer is dat er accu van 980Wh beschikbaar is.
nee dat ga ik inderdaad niet redden. Aangezien een werkdag meestal minstens 8 uur betreft is opladen op het werk geen probleem.
ST2 Sport 2018 zwart, 983Wh, Continental Top Contact II
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Robsc schreef: 02 nov 2018, 11:15 Ik vraag me wel af of de €3000 prijsverschil tussen de Trek en de ST2 ook merkbaar is. Daarnaast beweerde mijn dealer dat de middenmotor van de Trek een stuk betrouwbaarder is dan de St2 (er zou door het enorme vermogen bv regelmatig een stekkertje doorbranden bij de Stromer). Met zoveel liefhebbers hier zijn er vast mensen die me hier van meer informatie kunnen zien of deze bewering klopt of niet. Zijn er veel voorkomende problemen bij beide fietsen? Ik hoor het graag.

Gr Rob
Stromer heeft inderdaad wel enkele eigenaardigheden. Maar 'enorme vermogen'? We spreken over een motor met een piekvermogen van < 1 kW, dat is niet zo onwaarschijnlijk veel vermogen.
En Bosch middenmotors zijn ook geen toonbeeld van betrouwbaarheid btw.

En de 3000 EUR prijsverschil, lijkt veel, maar je krijgt bij de ST2 meer vermogen en meer range.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Van doorgebrande connectoren op de Stromer heb ik ook nog nooit gehoord. Als dit al gebeurt, dan is het dus hoogstens incidenteel. My 2 cents: deze dealer verkoopt jou liever een Trek dan een Stromer. Reden: geen idee, kan van alles zijn (behalve het verhaal dat de dealer tegen jou heeft opgehangen daarover).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Volgens de specs is de Super Commuter voorzien van een Bosch Performance Speed motor.

Op mijn R & M Charger had ik deze motor, en was er niet wild enthousiast van.
Bovendien, om 45 km. per uur te halen moest ik me een ongeluk trappen.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gunth
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2018, 22:29

Hoi iedereen,
Gunter uit Oost-Vlaanderen,nieuw hier maar lees al een tijdje mee op dit mooie forum.
Op zoek naar een nieuwe speed Pedelec. :D
Momenteel rij ik met een gazelle impulse speed.
Rij al jaren door weer en wind, werk ect zo'n 7000km per jaar.
Fiets word 3j dus tijd voor iets anders.
Het zal een stromer of klever worden,moet beide nog testen dus word nog vervolgd
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Gunth,

welkom !

Je bent al ervaren op een E-Bike; en nu op zoek naar een fijne SP (zoals een Stromer of een Klever).
Goed dat je even gebruik maakt van dit forum; het is een bonte verzameling kennis/ervaring/meningen over de Stromer.
Je vind er vast wat je zoekt.

De belangrijkste tip: zelf voelen ! Er is maar 1 iemand die precies zal weten wat de optimale SP voor je is: en dat ben jezelf.

Graag horen we hoe je testritten zijn verlopen, je mening en alles wat daarbij hoort. Van hoe de dealer is in service tot de mogelijke eindejaars-aanbieding. Het zijn juist dat soort brokjes informatie wat dit forum zo veelzijdig maakt.

Veel succes met de zoektocht en veel veilige kilometers toegewenst,
Groetsels, Reinout
Plaats reactie