Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Kees de Grote schreef: 23 jun 2019, 11:31
jjj schreef: 22 jun 2019, 18:46 Welkom Dennis,

We horen graag hoe he ervaringen zijn. Wat is de afstand is het tussen je huis en je werk?
Zo'n 20 km enkel. Zou het ook op een gewone fiets of e-bike kunnen doen, maar de tijdswinst die het oplevert is het me wel waard. Daarnaast fiets ik op de gewone fiets al snel 25, dus een reguliere e-bike is me wat te langzaam ;p
Helemaal herkenbaar; mijn enkele reis is 21 km; wanneer ik op de gewone "trapfiets" fiets doe ik er ongeveer een uur over en moet perse douchen. (ik geef het toe; ik ben echt geen snelle fietser). Wanneer ik op Speedbike ga doe ik er tussen de 35-40 minuten over; Wanneer ik 40 minuten over doe dan hoef ik niet te douchen en zou ik er nog iets langer over doen dan zou ik zelfs meer vet verbranden; maar fietsen op de Stromer is te leuk om langzaam te fietsen!

Overigens doe ik het zelfde traject met de auto, dan is het 17 minuten heen en wanneer ik om 17:00 terug zou gaan dan is het tussen de 45 en 90 minuten.

De tip die ik je geef; ga rustig beginnen. Als motorrijder ervaar ik 45 niet als snel. Ik had de pech om bijna 10 maanden geleden een ongeluk te krijgen en ben nog niet hersteld. Kan gelukkig al 6 uur op een dag te werken en doe mijn best om elke maand een uur meer te kunnen werken. Mijn conditie is nog erg matig en ik heb nog veel meer rust nodig waardoor ik naast mijn werk eigenlijk niets meer doe alleen nog 3 keer per week een uur sporten. Ik ga de tijd die ik verloren heb in de 10 maanden nooit meer terug winnen met iets sneller fietsen :ck:
wdvill
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2019, 09:54
Locatie: BE-9000

Hallo, ook nieuw hier, al heb ik de afgelopen tijd flink meegelezen.
Ik overweeg de aankoop van een ST1x, nu ik via werkgever de mogelijkheid heb op aankoop via KBC-fietsleasing. Nu al doe ik af en toe Gent-Antwerpen (ca. 55km) met de velomobiel. Dat fietspendelen wil ik structurele gaan doen, de Stromer moet me daarbij helpen.
Groet!
🇧🇪 ST3 983Wh
Gent - Antwerpen
Kees de Grote
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2019, 19:23

jjj schreef: 23 jun 2019, 11:43
Kees de Grote schreef: 23 jun 2019, 11:31
jjj schreef: 22 jun 2019, 18:46 Welkom Dennis,

We horen graag hoe he ervaringen zijn. Wat is de afstand is het tussen je huis en je werk?
Zo'n 20 km enkel. Zou het ook op een gewone fiets of e-bike kunnen doen, maar de tijdswinst die het oplevert is het me wel waard. Daarnaast fiets ik op de gewone fiets al snel 25, dus een reguliere e-bike is me wat te langzaam ;p
Helemaal herkenbaar; mijn enkele reis is 21 km; wanneer ik op de gewone "trapfiets" fiets doe ik er ongeveer een uur over en moet perse douchen. (ik geef het toe; ik ben echt geen snelle fietser). Wanneer ik op Speedbike ga doe ik er tussen de 35-40 minuten over; Wanneer ik 40 minuten over doe dan hoef ik niet te douchen en zou ik er nog iets langer over doen dan zou ik zelfs meer vet verbranden; maar fietsen op de Stromer is te leuk om langzaam te fietsen!

Overigens doe ik het zelfde traject met de auto, dan is het 17 minuten heen en wanneer ik om 17:00 terug zou gaan dan is het tussen de 45 en 90 minuten.

De tip die ik je geef; ga rustig beginnen. Als motorrijder ervaar ik 45 niet als snel. Ik had de pech om bijna 10 maanden geleden een ongeluk te krijgen en ben nog niet hersteld. Kan gelukkig al 6 uur op een dag te werken en doe mijn best om elke maand een uur meer te kunnen werken. Mijn conditie is nog erg matig en ik heb nog veel meer rust nodig waardoor ik naast mijn werk eigenlijk niets meer doe alleen nog 3 keer per week een uur sporten. Ik ga de tijd die ik verloren heb in de 10 maanden nooit meer terug winnen met iets sneller fietsen :ck:
Hoi jjj, wat vervelend om te horen dat je zo'n heftig ongeluk hebt gehad. Ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. En bedankt voor de tip, ik zal rustig aan beginnen!
tehbolle
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2019, 14:24

Hallo allemaal!

Al een tijdje aan het twijfelen over een speed pedelec omdat m’n werk naar een nieuwe locatie is verhuisd en ik nu met de auto over een traject met iedere dag veel file moet rijden (A20, Gouda-Rotterdam). Kantoor zit ook nog eens ver in het oosten van de stad dus moet ofwel over de ring (nog meer file) ofwel dwars door de stad.

Deze week ben ik een ST1X aan het testen bij Ciqc (prima service, zijn alleen de spiegel vergeten te leveren). Heb al snel flink wat kilometers gemaakt, want ongelooflijk wat fietst dat fenomenaal.

Nu alleen de kink in de kabel, mijn route woon-werk verkeer is niet fijn. Bijna de hele 23km bestaat uit 30km/u wegen met veel gelijkwaardige kruisingen, stoplichten. Zodra je in Rotterdam komt is er geen bromfietspad te bekennen en moet je de weg op; de Maasboulevard 2-baans weg altijd druk en vol. Ik ben aan het zoeken naar alternatieve routes want verder rijden is geen enkele moeite op deze fiets, als het maar een beetje veilig en snel gaat.

Iemand hier ervaring met regio Rotterdam?

Mooi forum trouwens, top Info voor een potentiële mede-stromer!
JeroenVin
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2019, 12:15

Hoi,

Nieuw hier op het forum dus ik dacht ik stel me even voor.
Ik ben Jeroen 26 jaar oud en ik rij al geruime tijd met de fiets naar het werk omdat het verkeer richting, en rond Antwerpen een hel is geworden. Ik woon 35 Km van het werk en ik deed hier met de auto vaak 1,5 - 2 uur over.
Wat een genot om dan met de fiets, langs het mooie kanaal Dessel-schoten, op kortere tijd op het werk aan te komen ( en terug thuis te zijn ).
Twee weken geleden dan beslist om een ST3 te kopen om mijn vorige Speed pedelec te vervangen( veel te veel mankementen,... ) en ik heb er nog geen spijt van gehad! Wat een beest!

Iedereen al bedankt voor de hulp die dit forum al geboden heeft. Het heeft me echt geholpen in mijn keuze.

Groeten
Jeroen
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Tof te lezen Jeroen, geniet van je ST3!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Hoi Jeroen, ook ik heb binnenkort de ST3 om (gedeeltelijk) naar mijn werk te fietsen.
Ik vind het leuk om jouw verhaal te lezen en van gedachten te wisselen met iedereen op dit forum.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
UVB
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2019, 10:01

In de afgelopen maanden ben ik al eens een paar keer naar kantoor gefietst (21km enkel). Dat beviel wel, maar het is best lang, goed een uur, op mijn gewone fiets (en er is daar nog geen douche, dus veel sneller kan ook niet). Met de auto rijd ik meestal file-loos in 16-20 minuten.

Ik heb vorige week een Stromer geprobeerd. Wat heerlijk fietsen is dat zeg!

Nu heb ik het plan opgevat om een Stromer te kopen voor 1-2 dagen per week woon-werk plus wat overig ritten waar ik dan de auto laat staan. Ik denk aan een ST3 of misschien een ST1X of de ST1 relaunch.

Fijn dat dit forum zo veel info geeft!

Heeft heeft er hier iemand misschien ervaringen met Stromer dealers rond Utrecht/Maarssen?
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

UVB, goedemorgen.

In Utrecht heb je een 2 tal dealers zitten, Juizz daar had ik mijn St1 in onderhoud vriendelijke dealer.
de 2e is Pronto Scooters , geen ervaring mee.

Ik heb een proefrit op de St3 gedaan bij Vietz in Herveld na een uitgebreide en goede voorlichting, is de klantvriendelijkheid en gedegen vakkennis mij doen besluiten om de Fiets bij Vietz :d3: te kopen ,zij zijn ook retailer of the year,tevens hebben zij ook een haal en breng service en 24 uurs service pakketten.

Succes met je te nemen besluiten. :ck:
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
UVB
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2019, 10:01

Richvergunst schreef: 08 jul 2019, 11:59 UVB, goedemorgen.

In Utrecht heb je een 2 tal dealers zitten, Juizz daar had ik mijn St1 in onderhoud vriendelijke dealer.
de 2e is Pronto Scooters , geen ervaring mee.

Ik heb een proefrit op de St3 gedaan bij Vietz in Herveld na een uitgebreide en goede voorlichting, is de klantvriendelijkheid en gedegen vakkennis mij doen besluiten om de Fiets bij Vietz :d3: te kopen ,zij zijn ook retailer of the year,tevens hebben zij ook een haal en breng service en 24 uurs service pakketten.

Succes met je te nemen besluiten. :ck:
O, dat van die haal en breng service is wel erg handig! Ik heb veel positiefs gelezen over Herveld, dus dat is voor mij ook echt wel een optie.
Plaats reactie