Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met die Pirelli's is het wel erger, qua spray. Als je over nat wegdek rijdt zonder dat het regent, krijgen je schoenen en schenen alsnog de volle laag. Dat heb ik met mijn ST2 S met CTCII banden niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Strommie
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2019, 20:59

Hoi, ik ben Tom. Woonachtig in Oost Vlaanderen.

Al een tijdje lees ik hier, heb me gisteren maar aangemeld. Na jaren niet te hebben gefietst ben ik een tijdje geleden beginnen nadenken dat ik met de wagen 40 minuten woon werk rijden heb voor 10km. Een paar weken geleden heb ik me dan maar een pedelec aangeschaft, Smart ebike, leuk ding, kan ietsje harder dan 25 maar met de slechts 3 versnellingen trap je je rot.

Op een dag op een goeie maat van me zen stromer gereden. Mocht ik dus niet doen, ik ben dan op zoek gegaan naar een tweedehands voor niet al te veel geld om te proberen. Proberen in de zin van ‘neem ik de fiets wel om te gaan werken’. Ja dus, bij droog weer wel. Jammer genoeg een ST1 uit 2013 die in Belgie niet ingeschreven kan worden. Aanvankelijk dacht ik what the hell, maar ik voel me niet gerust op die ST1. Ergens wil je in orde zijn.

Ik kan ook niet het geld aan een nieuwe geven, daarvoor zou ik em iedere dag moeten gebruiken.
Vandaag ga ik naar een ST1S kijken, in zeer mooie staat, en indien die mij bevalt neem ik em. Ben ik eindelijk in orde met de wetgeving.

De huidige ST1 gaat dan wederom in de verkoop voor iemand die het ook wil proberen, of die niet naar Antwerpen moet voor het werk. To be continued.
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Nadat ik dit forum al een tijdje tracht te volgen, mezelf ook maar even aanmelden. Ik heb me recent een st3 aangeschaft. De eerste ervaringen zijn prima. Ik gebruik deze vnl als vervanging van de wagen (woon/werk 1-2 dagen/week) of andere verplaatsingen waar ik de wagen nu wat makkelijker laat staan.
De manier waarop deze fiets je over langere afstanden vooruit 'duwt' is fenomenaal. Mijn langste rit tot nu toe is ca. 65 km. Snelheid is niet mijn prio, comfortabel en (hopelijk) veilig aankomen wel.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Dat proberen is een gevaarlijke onderneming en leidt meestal tot de aanschaf ervan! Alvast welkom op het forum!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Strommie schreef: 19 jun 2019, 07:36 Hoi, ik ben Tom. Woonachtig in Oost Vlaanderen.

Al een tijdje lees ik hier, heb me gisteren maar aangemeld. Na jaren niet te hebben gefietst ben ik een tijdje geleden beginnen nadenken dat ik met de wagen 40 minuten woon werk rijden heb voor 10km. Een paar weken geleden heb ik me dan maar een pedelec aangeschaft, Smart ebike, leuk ding, kan ietsje harder dan 25 maar met de slechts 3 versnellingen trap je je rot.

Op een dag op een goeie maat van me zen stromer gereden. Mocht ik dus niet doen, ik ben dan op zoek gegaan naar een tweedehands voor niet al te veel geld om te proberen. Proberen in de zin van ‘neem ik de fiets wel om te gaan werken’. Ja dus, bij droog weer wel. Jammer genoeg een ST1 uit 2013 die in Belgie niet ingeschreven kan worden. Aanvankelijk dacht ik what the hell, maar ik voel me niet gerust op die ST1. Ergens wil je in orde zijn.

Ik kan ook niet het geld aan een nieuwe geven, daarvoor zou ik em iedere dag moeten gebruiken.
Vandaag ga ik naar een ST1S kijken, in zeer mooie staat, en indien die mij bevalt neem ik em. Ben ik eindelijk in orde met de wetgeving.

De huidige ST1 gaat dan wederom in de verkoop voor iemand die het ook wil proberen, of die niet naar Antwerpen moet voor het werk. To be continued.
Hallo Strommie,

hier ook een Stromeraar uit Oost-Vlaanderen. Zeker doen! Al meer nieuws?
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
mark_bax
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2019, 20:39

Hallo allemaal,

Ik ben Mark Bax, sinds kort eigenaar van een ST1X.

na een aantal weken wachten op levering en daarna nog 2 weken wachten tot de winkel mijjn RDW registratie heeft kunnen doen heb ik mijn fiets in bezit en is die rijklaar...

maar nu doet de stromer omni app het niet.
ik heb via nieuw gebruik ingelogt en een wachtwoord aan kunnen maken.
vervolgens heb ik ingelogt via aanmelden. na de 1e aanmelding sluit de app af en bij nogmaals openen sluit deze direct.

ik heb het geprobeerd op 3 android telefoons (samsung, sony xpedia en een huawai) en allemaal hetzelfde euvel.

hebben jullie tips?

gr Mark
Kees de Grote
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2019, 19:23

Goedenavond,

Mijn naam is Dennis en ik ben van plan binnenkort een speed pedelec aan te schaffen. Reden is een verhuizing en ik ga hem gebruiken voor woon- werk verkeer. Heb reeds een proefrit gemaakt op een ST1X en was zeer onder de indruk. Waarschijnlijk dus vanaf augustus dus ook trotse bezitter van een Stromer :). Zal mijn ervaringen delen zodra ik hem binnen heb!

Groet,

Dennis
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Welkom Dennis,

We horen graag hoe he ervaringen zijn. Wat is de afstand is het tussen je huis en je werk?
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Beste Mark,
welkom op het forum.
Heeft de FM je fiets aangemeld bij Stromer en je account geactiveerd?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Kees de Grote
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2019, 19:23

jjj schreef: 22 jun 2019, 18:46 Welkom Dennis,

We horen graag hoe he ervaringen zijn. Wat is de afstand is het tussen je huis en je werk?
Zo'n 20 km enkel. Zou het ook op een gewone fiets of e-bike kunnen doen, maar de tijdswinst die het oplevert is het me wel waard. Daarnaast fiets ik op de gewone fiets al snel 25, dus een reguliere e-bike is me wat te langzaam ;p
Plaats reactie