Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 13 sep 2019, 23:55 ik vind het altijd weer bijzonder hoe mensen altijd van hun eigen gelijk uitgaan. Wijzen naar het fietspad, wat denken ze dan?
Het meest vervelende aan domme mensen is dat ze te dom zijn om hun eigen beperkingen te herkennen. Combineer die eigenschap met agressie en de boot is aan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
erik@vollers.nl
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2019, 19:35

Hallo, mijn naam is Erik.

Gisteren mij Stromer ST3 opgehaald en direct 26 km "weggetrapt". Wat een feest. Stromer is voor mij de Tesla onder de fietsen en er is techologisch hoogwaardig produkt ruimte voor verbetering. Ik ga proberen dagelijks een enkele reisafstand van 35 km te fietsen. Zie er nu al naar uit. Mooi dat we via dit medium onze ervaringen kunnen delen.
ST3, black WW Nederhorst den Berg <-> Schiphol, 983 W,
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je e-mailadres gebruiken als nickname op een forum ? ... de spambots zullen je dankbaar zijn ! :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Coyote
Pro
Pro
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:13

Dag beste stromers, ik ben gaan testrijden met st1 en st3 en was overtuigd dat de 3 het ging worden. Maar ''iets'' houd me tegen om de bestelling te plaatsen, is het de beperkte afstand van 16km enkel, is het omdat de fiets niet ten volle kan benut worden op het traject of is het het dragen van een helm dat me tegenhoud, ik weet het niet. Nu draag ik geen helm omdat ik een e bike 25km/u rij. Wat ook meespeelt is de lage verwachtings verkoopsprijs van de huidige r&m. Misschien kom ik er later nog op terug maar tot op heden blijft het mijn huidige e bike waar ik me toch niet slecht op voel. Bedankt voor jullie eerdere antwoorden en mss tot ......'stromers.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Coyote schreef: 14 sep 2019, 11:26 Dag beste stromers, ik ben gaan testrijden met st1 en st3 en was overtuigd dat de 3 het ging worden. Maar ''iets'' houd me tegen om de bestelling te plaatsen, is het de beperkte afstand van 16km enkel, is het omdat de fiets niet ten volle kan benut worden op het traject of is het het dragen van een helm dat me tegenhoud, ik weet het niet. Nu draag ik geen helm omdat ik een e bike 25km/u rij. Wat ook meespeelt is de lage verwachtings verkoopsprijs van de huidige r&m. Misschien kom ik er later nog op terug maar tot op heden blijft het mijn huidige e bike waar ik me toch niet slecht op voel. Bedankt voor jullie eerdere antwoorden en mss tot ......'stromers.
Niet twijfelen. Mijn woon-werkverkeer is slechts 4 km (ik durf het bijna niet te schrijven) maar het plezier ik aan de fiets beleef buiten woon-werk is immens. Ik rijd af en toe een toertje met de wagen omdat het eens 'goed is voor de wagen' dat die eens draait, voor de rest alles met de Stromer!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Andre68
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2019, 17:34

Hoi. Ik ben André. Woon in Flevoland in Nederland. Afgelopen 14 maanden op een (oude) R&M charger gereden. Nu sinds twee weken een overjarig, half jaar oude zwarte ST1 gekocht met 1200 km. Wat een motor! :D Ik rijd ww ongeveer 23km enkel.
Een paar nadelen van de ST1 zijn. Korte wielbasis (t.o.v. R&M). Steile voorvork. Matige grip banden. Kleine wielen waardoor trappers gauw aan de grond zitten. Bediening buiten duimbereik. Met de hakken tegen de achtervork(hoes) tikken. Gelukkig zijn bij de volgende modellen verbeteringen doorgevoerd. Toch kan ik hier goed mee leven. Wat natuurlijk wel jammer was dat ik van de week op een rotonde (nat en rubber)moeder aarde van dicht bij heb ervaren. Maar dat hebben meer Stromers ervaren zoals ik hier lees. Gelukkig geen auto achter mij. Verder, wat doe ik aan met rijden. Rijd nu veel met wielerkleding, maar denk soms aan BMX kleding, iemand ervaring? Mvg André
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Welkom André. Ik rijd ook in wielerkleding, vind ik het fijnste zitten...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 248
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Goedenavond!

Tom, 34, wonend in Berkel-Enschot en beetje aan het kijken naar aanschaf speed pedelec. Met name voor woon-werk (20-22 km richting Waalwijk). Paar keer gedaan met een gewone (Flyer) e-bike, maar duurt me met ca. 50 minuten net te lang. Vanwege kindenen soms moeten halen en brengen van/naar school/kdv zal het de eerste paar jaren geen dagelijks ritueel gaan worden.

Zal qua fiets hoogstwaarschijnlijk een tweedehands Stromer worden. Heb me de afgelopen dagen aardig ingelezen en besloten dat een Stromer toch wel qua looks, accu, motor in achter wiel de voorkeur heeft.
De trek, nieuwe cube en gazelle bevallen me ook wel qua looks, maar lees toch veel over versleten kettingen en tandwielen met middenmotors.

Nog geen ervaring op snelle fietsen, op wat km's op een wielrenfiets na. Wel veel km's gemaakt op een solex. Gezien die ca. 30-33 per uur gaan (op blauw helmloos plaatje :mrgreen: ), wel bekend met het wat rapper voortbewegen op twee smalle wielen.

Nieuwe Stromer valt me beetje hoog uit bugetwise, maar eeen jonge tweedehandse ST1X gaat de voorkeur naar uit. Gezien mijn lengte (of gebrek daaraan :mrgreen: ) van 1,70m 17" hoewel 20" ook wel zou moeten lukken.

Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten bij een tweedehandse fiets?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom!

Ik denk dat onderstaand topic wel interessant is om even door te lezen:

viewtopic.php?f=14&t=1785&p=36467&hilit ... ten#p36469
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tip: ga eerst eens op een nieuwe testrijden, zodat je weet wat je kunt verwachten.

Zeker als je nog nooit op een speed pedelec gezeten hebt kan de eerste indruk nogal overweldigend zijn, waardoor je met een grote grijns op je gezicht rondrijdt zonder echt ervaren te hebben hoe goed die fiets echt is.

Hoeveel ondersteuning kan je verwachten (best veel)? Hoeveel geluiden mag de fiets geven (zo goed als niets)? Hoe is het stuurgedrag (behoorlijk scherp)? Etc.
Als alles nieuw voor je is heb je geen idee waarop te letten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie