Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ore123 schreef: 24 jan 2021, 12:31 En voor een absolute beginner is het best leuk om toch ergens een antwoord op te hebben! :D
Snap ik en dat geldt voor mij ook, maar sommigen lijken er een sport van te maken om zelfs de triviale dingen te vragen ipv zelf te (leren) zoeken :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Eerste post, maar wel al wat afgelezen op dit forum. Ik bezit (nog) geen Stromer, maar pendel sinds december 2018 geregeld naar het werk (42km enkel) met mijn Klever X-speed limited. Het wordt echter stilaan tijd voor iets nieuws...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Welkom !

Dan heb je vermoedelijk al wat kilometers afgemaald met je X-Speed ... ik las ook je bijdrage in het ongevallentopic en vraag me af hoe jij je X-Speed én de verkrijgbaarheid van onderdelen ervaart ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Sinds ze het display veranderd hebben een jaar of wat geleden zo'n 10000km. Totaal weet ik niet. Gebruik hem ook enkel voor ww.
Ook bij Klever is het soms lang wachten. Gelukkig vervang ik de meeste dingen zelf. Dat voorwiel had ik geluk dat ze nog ergens 1 hadden liggen. Mijn achtervelg die gescheurd was, heeft wel enkele weken geduurd. En dan stuurden ze nog de verkeerde velg op. Al heb ik het idee dat mijn FM er niet zo hard achter zit. Gewoon onderhoud gaat snel omdat ze op afspraak werken. De laatste afspraak die ik wou maken, moest ik een maand wachten. En dan nog was ik mijn fiets meer dan een week kwijt omdat ze bij Klever niet binnen geraakten. Maar toen ik belde dat het nu toch wel lang duurde, was het op 5 minuten opgelost. 🤔
Ik denk dat fabrikanten slachtoffer zijn van hun eigen succes gecombineerd met de toch wel lage betrouwbaarheid van de SP's. Want laat ons eerlijk zijn: hoe fijn die dingen ook rijden, een vervanger voor de auto zijn ze niet.
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

JDNY schreef: 03 feb 2021, 23:50 Ik denk dat fabrikanten slachtoffer zijn van hun eigen succes gecombineerd met de toch wel lage betrouwbaarheid van de SP's. Want laat ons eerlijk zijn: hoe fijn die dingen ook rijden, een vervanger voor de auto zijn ze niet.
Ik kan niet anders dan je standpunt delen. Ben het volledig met je eens.
Nu zit zo'n SP natuurlijk vol elektronische componenten, en hierdoor ligt het defecten/panne percentage volgens mij vrij hoog.
Ook in de automobielsector zie je (soms) vergelijkbare problemen. De rest van zo'n SP blijft eigenlijk zoals een gewone fiets qua onderdelen, en daar heb je (volgens mij) niet meer of minder probleempjes mee dan bij een reguliere fiets.

En als het echt slecht weer is rijd ik toch liever op 4 banden dan op 2.
Want zoals je zegt. Hoe fijn die dingen ook rijden, 45km/h als het regent of ietsje glad kan zijn is toch echt (te) snel.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Regen hoeft echt geen probleem te zijn hoor. Behalve de eerste tegen na weken droogte, dat is oppassen. Verder is het zorgen voor goede banden. De Schwalbe Energizer Pro meuk die origineel op mijn fiets zat gaf mij geen vertrouwen, maar met de Schwalbe 365GT, de Conti TopContact en Conti WinterContact heb ik in de regen nooit een probleem gehad.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

De rubbersamenstelling van de conti's is subliem. Jammer dat ze hun winterbanden niet breder maken. Maar goed, die discussie wordt elders gevoerd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Voor mijn fiets hebben ze de perfecte maat :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Kevin85
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2021, 18:38

Hallo iedereen,
ik heet Kevin ,kom uit België en ben al eventjes aan het denken om een sp aan te schaffen.
Ik lees hier al eventjes mee en vind het zo informatief dat ik me dan maar heb geregistreerd. 😎
Zaterdag heb ik een testrit geboekt met 2 sp's,
Zowel met de stromer st3 als met de R&M supercharger2, benieuwd welke mij het meeste zal bekoren.😋
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Welkom Kevin85, benieuwd welke je gaat kiezen.
Plaats reactie