Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Hallo allen, ik wil mij even voorstellen. Ik ben Rob en lees af en toe mee op dit forum. Ik rij met de ST2 op en neer tussen R'dam en Den Haag (65 km retour). Het traject Euromast-Delft kan volle bak (48,6 max). Het traject Delft-Den Haag bevat een wegdeel met gereduceerde snelheid (30kmh). Ik heb er momenteel 2.400 km's opzitten.

Aanpassingen: ErgoTec Swell stuurpen, G1.bySchulz zadelpen, Shimano XT pedalen met SPD, WingLights, Lupine Rotlicht remlicht en een 45 KM sticker op de Ortlieb tas. Ik wissel om de week de ketting en gebruik hiervoor dus twee iets kortere kettingen (KMC X11SL) zodat deze niet rammelt op drempels en kuilen. De ene dus op de fiets, de andere laat ik in een bakje met motorolie liggen. Mijn onderhoudsschema is geïnspireerd op discussies in het forum en is als volgt.

Wekelijks:
- Fiets schoonmaken;
- Ketting wisselen en schoonmaken;
- Controleer de bandenspanning;
- Controleer de buitenbanden op scheurtjes en zwakke plekken;
- Controleer de remschijf en remblokjes;
- Controleer de werking van de derailleurs, smeer de derailleurwieltjes.

Maandelijks:
- Bouten en moeren nalopen met momentsleutel ;
- Controle of er speling op de naven, crankstel of balhoofd zit.

Per kwartaal:
- Schoonmaken remblokjes;
- Veren, scharnier-, draaipunten van de derailleur, pedalen en remmen smeren.
S!mon
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2017, 22:29

In juni 2015 kreeg ik voor mijn 50ste verjaardag een Stromer ST1 met voorvering. Wow!
Bijna dagelijks rij ik 30 km woon-werk (Emst- Apeldoorn vv.) en haal dat precies zonder op mijn werk te hoeven opladen.

De volgende dingen heb ik veranderd:
- Time allroad gripper pedalen: te gebruiken met zowel gewone schoenen als fietsschoenen.
- Handvaten: ESI Chunky Grips: zacht en dempend
- Stuurpen: BBB Highrise: geen slapende handen meer door zitpositie meer rechtop
- Zadelpen: Syntace p6 carbon: de meeste verende zadelpen zonder vering ....
- Koplamp: Lezyne Deca Drive 1500 XXL (als we dan toch als brommer gezien worden dan ook zulke verlichting )
- Lamphouder: Xtreme Barnizer III voor een mooie centrale positie op het stuur
- Joe’s No-Flats Self sealing binnenbanden (inderdaad nog nooit een lekke band gehad)

Tegen de weerselementen heb ik:
- Vaude Fluid II Ademende regenbroek (ook lekker warm op de wat koudere dagen)
- Nortwave Celcius 2 GTX waterdichte en warme mtb-schoenen
- Eventueel nog extra: Vaude Overschoenen
- Sealskinz Waterdichte Fietshandschoenen met een paar losse Saelskinz onderhandschoenen voor de koude dagen
- Meekleurende zonnebril: Futurum Sunglasses Photochromic
- Dagelijks neem ik mijn spullen mee met 2 Ortlieb Front Roller Classic tassen aan de bagagedrager

Inmiddels heb ik er ruim 10.000 km opzitten en de tweede auto is de deur uit ...
In 2018 overweeg ik de aanschaf van een een ST-X
Maar vind de afschrijving nog wel errug hoog.....

Het dagelijks Stromeren van en naar mijn werk wil ik echt niet meer missen.
Wat een genot!
Laatst gewijzigd door S!mon op 04 nov 2017, 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.
DJustin
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2017, 17:27

Ik ben Mark en mijn woon-werk route is (voorlopig) tussen Twello en Zutphen. Vaak kies ik de route over bussloo en langs de IJssel te fietsen. Ik heb een 2de hands Stromer ST2 gekocht met 7000km op de klok. Zelf heb ik hier alweer 1500km bij op gezet sinds eind Augustus.
ST2 2015 - 14.000km
Hans Kamp
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 sep 2017, 16:14

Een tijdje geleden stelde ik me hier voor. Ik had toen geen speed pedelec. Sinds afgelopen zaterdag heb ik hem in mijn bezit, een ST1, 600 Wh.

Ik ben er zeer tevreden over. Geen verkeerde aanschaf! Ik fietste hem van de fietsenwinkel naar pa en de volgende dag via werklocatie (ik werkte die dag niet; het was zondag) naar huis. Ik schat dat dat ongeveer 18 km is. Ik deed daar ongeveer een half uur over, of misschien 35 minuten.

Ik heb hem aan vrienden laten zien, mits hij daar even achter een afsluitbare poort kan staan. Daarna fietste ik naar huis. Vlak bij huis had ik nog zin om te fietsen dus ik fietste een paar kilometer om!

Ik ga dus beslist veel plezier van mijn Stromer hebben!
Remco
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 nov 2017, 18:20
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST2S

Hallo. Ik, Remco, 36 jaar uit Gorinchem, ben al langer aan het lurken op dit forum, maar sinds vanmiddag ben ik zo goed als om en gegaan voor de Stromer ST2s, als opvolger van m'n R&M Charger Nuvinci. Nog even wat dingen in orde krijgen en indrukken van de proefritten laten bezinken (de dealer gaf me er alle tijd voor :cool2: ) en dan zo goed als zeker volgende week de bevestiging doorgeven. Alleen even afwachten op mogelijkheid tot opladen accu op werk, maar daar laat ik het ook eerlijk gezegd niet van afhangen.
Sinds november in bezit van ST2S voorzien van *BodyFloat, *Ergon GP5, *Winglights, *Ergotec M88, *Ortlieb fietstas Rack-Lock 22L, *Spurcycle
croc14
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2017, 07:09

Hallo , Ik ben Jan B , woon in Belgie , 52 jaar, leef al bijna 10 jaar met de ziekte van Parkinson, desondanks actief als racer in vooral buitenlandse meerdaagse mountainbikeraces (alhoewel dat steeds moeizamer gaat). Gisteren is de "oranje" (hoewel ik hem eerder koperkleurig vind) Stromer ST1X afgeleverd en zal de auto nog veel meer in de garage blijven staan.
Het black Spurcycle belletje is ook onderweg :D
paul brandse
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2017, 20:53

Hoi
ik ben paul, een MTBer en sinds kort (vorig jaar) een racefiets gekocht. De laatste heb ik vooral gekocht voor woon-werk verkeer (44 km enkele reis). Na een paar keer flink tegenwind, toch maar op zoek gegaan naar een high speed pedelec. Verschillende fietsen geprobeerd, maar toch uiteindelijk na een paar testritten de stromer gekozen. Met de huidige korting is voor mij de keuze op de ST2 gevallen. Direct een grote accucapciteit (983Wh) en twee Ortlieb zijtassen op mijn witte stromer. In de toekomst misschien nog een geveerde voorvork voor extra comfort. De reis naar mijn werk is op de fiets een genot, duurt wel wat langer, maar dat vind ik niet erg.

grtz en geniet van de stromerzzzz
ventusbt
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 nov 2017, 18:42
Locatie: Ens
Merk SP: Stromer ST1x

Ik ben Jos en mag as vrijdag mijn ST1 X orange ophalen. Ik heb vorige week een proefrit gemaakt en was eigenlijk direct "verkocht". Al heel veel info gevonden op dit forum maar nog steeds nieuw hier. Ik heb ook proef gereden met de Bodyfloat en deze gelijk mee besteld. In principe wil ik gemiddeld 2 keer per week woon-werk, (enkele reis 27 km) gaan fietsen. Misschien niet ideaal om in de winter te beginnen maar ik heb er veel zin in.
Jos: St1X 2017 20" Orange, 814 Wh, 28 km enkel, Ens-Zwolle
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Hoi,

Mijn naam is dimi, sinds dit jaar (2017)in het bezit van een multicycle xelo sem, 25km/h, maar toch wil ik de overstap maken naar een speed pedelec, hopend via dit forum genoeg info te bekomen, en tevens wat mede e-bikers te leren kennen en ervaringen te delen. Niets dan goede bedoelingen dus :cool2:. Doel: woon-werkverkeer ong 25 km enkel. En tevens ontspanning na het werk. Veelvuldig gebruik dus.

Heb al wel wat bezorgdheid ivm de minder goede ervaringen, die ik hier al heb gelezen, maar dat zal ik laten voor de forums die daartoe dienen.

Mvg,

Fellow ebiker
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Hallo,

Ook maar even aangemeld, omdat ik binnenkort ook een Oranje ST1X in de schuur heb staan. Ik heb al aardig wat gelezen, en op basis hiervan (en erop rijden natuurlijk) mijn keuze gemaakt. Ik ben van huis uit een fietser, racefiets 8000 km/jaar op mijn Italiaanse racer, en wil met mijn nieuwe Zwitserse bolide gaan woon/werken, wat 25 kilometer enkele reis betekend, vier keer per week. Auto is dus verleden tijd, en hoop dat dit mij gaat bevallen. Gaat zowieso kosten besparen gok ik... :D
Zijn er hier trouwens meer die ook fanatiek op een racefiets rijden?
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Plaats reactie