Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

Goedemorgen,

Wederom een nieuw lid, Bas, 48 jaar. Sinds maart in het bezit van een ST1X Sport, aangeschaft om minder met de auto naar het werk te gaan, 26 km enkele reis. Door de huidige omstandigheden lukt dat heel goed, maar wordt de fiets ook maar 1 x per week gebruikt. Hopelijk gaat dat op (korte) termijn veranderen. Waarom een Stromer? Met meerdere merken testritjes gemaakt en (veel) gesproken met de diverse verkopers. Uiteindelijk gaf de accucapaciteit de doorslag, plus de zeer scherpe prijs die ik kreeg voor de Stromer :D . Nu maar hopen dat het plezier dat ik er tot nu toe mee heb nog heel lang zal duren.
ST1X Sport Ocean 983 Wh
guillaume65
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2020, 12:42
Locatie: Gouda
Merk SP: Strome ST1x

Stromeur schreef: 03 jun 2020, 17:08 Wat je van die krachtigere motor merkt, hangt van het bouwjaar van die tweedehands ST2 af. De ST1 X van 2018 en later heeft een ondersteuning die bijna net zo krachtig is als die van een ST2 uit 2017 of eerder. Bij de keus tussen die twee zou ik 100% kiezen voor de nieuwe ST1 X (liefst met upgrade naar 984Wh accu).
Ik heb het nog even nagekeken; de ST2 heeft een 500 Syno Drive motor, de ST1x een 800W Cyro Drive. Het lijkt me dat ik dan beter de ST1x kan kiezen.

Wat betreft de accu-capaciteit vind ik het van belang dat ik de enkele reis met maximale ondersteuning kan afleggen. Opladen op kantoor is geen probleem.

Volgende week maar eens een proefrit maken met de ST1x.

groet,

Wim
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

guillaume65 schreef: 04 jun 2020, 19:44 Ik heb het nog even nagekeken; de ST2 heeft een 500 Syno Drive motor, de ST1x een 800W Cyro Drive. Het lijkt me dat ik dan beter de ST1x kan kiezen.
Die cijfertjes zeggen niet zoveel. Stromer gaf eerst (keurig) het continu vermogen van de motor op (dat is die 500W). Later is Stromer piekvermogen gaan opgeven (dat is die 800W).

Feit is dat de ST2 een krachtigere motor heeft dan de ST1 X. Feit is echter ook dat de modellen sinds 2018 allemaal sneller gaan dan ervoor en dat dit softwarematig is gebeurd. Vandaar dat de ondersteuning van de ST1 X uit 2018 en later behoorlijk in de buurt is gekomen van die van de ST2 uit 2017 en eerder.

Het zou niet logisch zijn dat een goedkoper model (in dit geval de ST1 X) een krachtigere motor heeft dan een duurder model (in dit geval de ST2) en dat is dus ook niet het geval.

Vandaar: het bouwjaar is relevant, niet die commerciële getalletjes waar iedereen mee goochelt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
guillaume65
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2020, 12:42
Locatie: Gouda
Merk SP: Strome ST1x

Stromeur schreef: 04 jun 2020, 19:58 Vandaar: het bouwjaar is relevant, niet die commerciële getalletjes waar iedereen mee goochelt.
Thanks Stromeur! Ik ga het bouwjaar navragen.

Wim
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tip: als hij remlicht en toeter heeft is het een 2018 of later model, anders 2017 of eerder.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Hallo een kleine introductie...
ik ben Marco en ik lees al een tijdje mee op het forum omdat ik ook een snelle fiets had... ;)
Sinds 1,5 jaar fiets ik elke dag naar mijn werk, na bijna 20 jaar buiten werken, was mijn huid het zat :roll:
Jarenlang te weinig smeren en lekker buiten werken was geen goede combi en kwam ik dus binnen te werken.
Ik fietste al regelmatig op de racefiets maar sinds vorig jaar op een omgebouwde hybride fiets van 16 jaar oud.
Na 8000km (50km per dag) heb ik mijn fiets verkocht aan een collega...dus geen fiets meer en om nou elke dag op de racefiets te gaan was toch iets teveel. Dus viel mijn oog op een stromer... maar na veel lezen en oriënteren en testen, ben ik voor de MTB Cycletech Code 45 gegaan. En die is nu in bestelling via Qick in Amsterdam alles samengesteld en afwachten maar.. hopelijk binnen een aantal dagen(week26) fiets ik weer op snelheid rond :cool2:
Laatst gewijzigd door Marco69 op 05 jun 2020, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom Marco, en gefeliciteerd met je aanschaf!

Interessante bike heb je gekozen. We zijn razend benieuwd naar je ervaringen, dus voel je vrij om die te delen in ons MTB Cycletech Code topic:

viewtopic.php?f=23&t=1669

Mooi kleurtje uitgekozen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Stromeur schreef: 05 jun 2020, 12:42 Welkom Marco, en gefeliciteerd met je aanschaf!

Interessante bike heb je gekozen. We zijn razend benieuwd naar je ervaringen, dus voel je vrij om die te delen in ons MTB Cycletech Code topic:

viewtopic.php?f=23&t=1669

Mooi kleurtje uitgekozen?
Dank je wel. :)

Kleur was eerst donkerblauw maar daar hadden ze in Zwitserland wat problemen mee, dus nu Antraciet mat .. leek mij ook wel strak.
De ervaringen die ik op ga doen zal ik zeker delen. Het leuke is dat ik via dit forum achter de code 45 kwam...en het onderhoudsarm idee mij erg aansprak.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Zal me ff voorstellen.
Propje.
Heb gister een gebruikte Stromer gekocht.
En net opgehaald.
Fietst leuk maar verende zadelpen zal er wel aan zitten te komen.
Vind het een beste smak geld voor een pennetje met wat veertjes.
Dus heb je nog wat liggen.
Fiets is st2 en verzekerd voor 1 jr bij enra.
Daarna maar eens kijken of ik het nog leuk vind.
Doe er woon werk mee enkele reis iets van 20km.
En dat 3 dagen.
Vond het net tever voor de gewone fiets.

O ja hij is zwart :hy:

Aju propje
mauliboy
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2020, 01:02

Beste forumleden

Ook ik heb een stromer mogen aanschaffen mijn eerste na jaren op een oude ebike te hebben gependeld naar het werk, het is een ST1x van juni 2019 dark blue (3350km) reeds op de teller, nog 1 jaar stromer garantie. Ziet er nog als nieuw uit, accu 814Wh. Ik ga hem vooral voor woon werkverkeer gebruiken en soms een toerritje. Mijn afstand naar werk is niet groot, en de route loopt alleen over binnenwegen, en ook nog eens meestal voor 0700 ‘s ochtends. Ik gebruik het forum vooral voor informatie verzamelen. Zo is het goed om te lezen over helmen, verzekeringen, spatlappen creativiteit, en geschikte accessoires (zelfs 3D geprint)
Voor een beginnende stromer rijder een must om al die info te verzamelen.

Grt Frank (Mauliboy)
Plaats reactie