Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

ArnoB schreef: 09 sep 2019, 19:19 Nooit eerder had ik op een fiets met ondersteuning (en ook niet op een brommer) gereden, dus de eerste proefritjes waren voor mij erg wennen. Vooral aan de snelheid, het windgeruis en de plek op de rijbaan. Eenmaal op gang geeft het wel een kick. Ik ben erg benieuwd of/hoe het me op termijn gaat bevallen en leer in de tussentijd graag van andere Stromer rijders hier op het forum.
Hi ArnoB,

Gefeliciteerd met je St2! Het is in het begin ook erg wennen, had ik ook. De snelheid went snel, maar let erop dat dit voor je medeweggebruikers niet geldt! Mijn stelregel is dat ik bij verkeer uit zijwegen er in principe van uitga dat ze mijn snelheid verkeerd inschatten. En pas op bij nat weer, de big bens die op de ST2 liggen hebben niet de beste grip en voluit door natte bochten gaan heeft de nodige forumleden doen uitglijden.

Voor info en tips verwijs ik je graag naar het starterstopic voor nieuwe forumleden - mocht je die nog niet gevonden hebben - zie: viewtopic.php?f=5&t=2174

En als je last hebt van het windgeruis kan je altijd oordoppen overwegen of zogenoemde cat ears, zie hier: viewtopic.php?f=9&t=1032

Veel plezier en veilige km's toegewenst :cool2:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
ArnoB
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2019, 16:19
Locatie: GOUDA
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 36500

Bedankt voor de tips! Overigens liggen op mijn ST2 inmiddels andere banden, van Continental.
ST2 2016 (983+814Wh); Ortlieb backrollers; Lezyne 1300 XXL.
michelve
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2019, 16:55

Hallo allemaal,

net mijn account aangemaakt na enkele bezoekjes om mezelf te informeren rond speed pedelecs algemeen en Stromers in het bijzonder.
Ik heb onlangs besloten om de dagelijkse pendeltocht van 30 km enkel met de speed pedelec af te leggen. Voorlopig heb ik er nog maar anderhalve week opzitten met een "aanloopfiets", een Klever X-speed met 850 kWh batterij. Geen flauw idee welke uitvoering, ééntje met verende voorvork alleszins maar dat hebben ze blijkbaar op de commuter na allemaal. Dit in blijde afwachting van een Stromer ST1x comfort 983 kWh.
De eerste kennismaking met speed pedelec rijden is in elk geval positief, maar ik kijk toch uit naar mijn eigen fonkelnieuwe ST1x.
Omdat ik nog maar pas fiets, ben ik nog op zoek naar alle goede tips voor bagage en kledij. Daar zijn al ettelijke posts rond gestart, dus ik ga heel wat leeswerk hebben. Mijn enige aankoop tot nu toe (behalve helm) waren castelli scalda handschoenen. Ik werk in ploegen dus nu de temperatuur 's avonds en 's ochtends richting de 10 graden gaat leek me dit het dringendst. Geleidelijk aan uitbreiden naar wind- en waterdichte outfit is nu de boodschap, en ook een goede fietstas zodat ik van die zweterige rugzak af ben.
ikke: man, 37 jaar, Belg
toekomstige Stromer: St1x comfort 983 kWh (leasing via team Cyclis trouwens)
traject: 30 km voornamelijk vlak met enkele heuvels kort bij huis, 3 dorpskernen onderweg en zoals overal in België bedenkelijk tot anvaardbaar fietspad.

Groeten,

Michel
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Goede avond,

Ik ben Jeroen, 44 jaar, en ben in blijde verwachting van een st3 met 983Wh.
Ik woon 40km van mijn werk en deed deze afstand de laatste jaren af en toe met de racefiets.
De afstand is me echter toch te ver om ze meer dan 1 a 2 keer per week te doen, en ik wil echt veel meer met de fiets naar werk.

Ik had 10 jaar geleden al eens een 25kmh e-bike gekocht maar al snel was die snelheid te laag en was ik sneller met een racefiets.

Mijn vrouw heeft trouwens ook net een stromer aangeschaft. We hopen zo een steentje bij te dragen aan minder files, beter milieu en ook dat onze conditie er op vooruitgaat.

Ik kijk er echt naar uit en hoop dat het een positieve impact op ons leven gaat hebben.

PS dank aan alle bijdrages aan dit forum, het is de grootste bron aan informatie die ik kon vinden over stromer!
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Aarjan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 sep 2019, 15:12

Hallo allemaal,

Ben lid geworden van dit forum omdat ik me oriënteer op de aanschaf van een Stromer.

De aanleiding is misschien wat apart...
Afgelopen maand is tijdens mijn vakantie mijn auto gestolen :aq

Wil graag overstappen naar een elektrische auto, maar daar is het nog wat te vroeg voor; volgend jaar komen er wel wat auto's op de markt die in aanmerking komen, maar wat er nu te koop is, is simpelweg te duur.

Mijn woonwerk afstand is 20km.
Doe ik nu regelmatig op de racefiets, maar da's geen optie om dagelijks te doen.

Dus waarschijnlijk stop ik de uitkering van de verzekering waarschijnlijk in mijn "spaarpot" en gebruik een deel voor de aanschaf van een Stromer.
Vervolgens ff goed doorsparen en die elektrische auto komt volgend jaar in beeld.

Na een hoop lezen op dit forum denk ik aan een ST3 ;p
Hoop eerdaags een proefrit te maken, en dan een beslissing te nemen.

Koop het liefst bij een FM in de driehoek Amsterdam-Den Haag-Utrecht.
Goede e/o slechte ervaringen en tips zijn heel welkom!
🇳🇱 🚲 Stromer ST3 XL matt black 🔋 Li-ion 983Wh 📆 sinds 27 sept. 2019 🏠 ->21km-> 🏭 extra's: Kinekt 2.1, spatbordverlenger 175mm en een 49 cent bel van de Action
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Welkom op dit leerrijk forum, Aaron.
Wat sneu om te lezen dat ze niet van je spullen hebben afgebleven. Gelukkig had je 'n goede verzekering om de negatieve beleving te verteren.

Je gevoel voor een Stromer ST3 is een oprechte keuze waar je geen spijt zult van krijgen!
Wat ik je kan aanbevelen is een bike meting te laten doen voordat je overgaat tot 'n aankoop, zodat de nodige afstellingen en kadergrootte voor jou geschikt zijn. Ik heb mijn ST3LE ominium laten verzekeren en dat voor 'n bedrag van 82€ (België). Ondanks de ingebouwde diefstalbeveilingen toch aan te bevelen.

Geniet van je proefrit!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

michelve schreef: 11 sep 2019, 19:17 Hallo allemaal,

net mijn account aangemaakt na enkele bezoekjes om mezelf te informeren rond speed pedelecs algemeen en Stromers in het bijzonder.
Ik heb onlangs besloten om de dagelijkse pendeltocht van 30 km enkel met de speed pedelec af te leggen. Voorlopig heb ik er nog maar anderhalve week opzitten met een "aanloopfiets", een Klever X-speed met 850 kWh batterij. Geen flauw idee welke uitvoering, ééntje met verende voorvork alleszins maar dat hebben ze blijkbaar op de commuter na allemaal. Dit in blijde afwachting van een Stromer ST1x comfort 983 kWh.
De eerste kennismaking met speed pedelec rijden is in elk geval positief, maar ik kijk toch uit naar mijn eigen fonkelnieuwe ST1x.
Omdat ik nog maar pas fiets, ben ik nog op zoek naar alle goede tips voor bagage en kledij. Daar zijn al ettelijke posts rond gestart, dus ik ga heel wat leeswerk hebben. Mijn enige aankoop tot nu toe (behalve helm) waren castelli scalda handschoenen. Ik werk in ploegen dus nu de temperatuur 's avonds en 's ochtends richting de 10 graden gaat leek me dit het dringendst. Geleidelijk aan uitbreiden naar wind- en waterdichte outfit is nu de boodschap, en ook een goede fietstas zodat ik van die zweterige rugzak af ben.
ikke: man, 37 jaar, Belg
toekomstige Stromer: St1x comfort 983 kWh (leasing via team Cyclis trouwens)
traject: 30 km voornamelijk vlak met enkele heuvels kort bij huis, 3 dorpskernen onderweg en zoals overal in België bedenkelijk tot anvaardbaar fietspad.

Groeten,

Michel
Proficiat Michel.

Ik heb ook pas een ST1X met batterij van 983 kWh. De fiets is super. Gisteren voor de eerste keer regen gehad en nog reed ik met een glimlach rond :D In het begin was het zoeken en reed ik de batterij op mijn WW-afstand van 56km (heen en terug) tot zo'n 20%. Na wat zoeken en tweaken in stand 2, houd ik nu nog tussen de 40% en 50% over (rijd meestal in de stand RID). Stromeren moet je ervaren en moet je ook leren. Is iets wat voor iedere persoon verschilt. De eerste dagen wou ik absoluut 45km/u rijden, nu ben ik ook al tevreden met een ritgemiddelde van 36à37 km/u. Veel geluk.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Nyssell
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2019, 20:18
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hallo allemaal,

Ook ik lees al een tijdje mee met het forum, maar nu ik de eerste ritjes op mijn eigen fonkelnieuwe oranje ST1X heb gemaakt, vond ik dat het tijd werd om er echt bij te gaan horen. Wat een uitvinding, zeg, zo'n Stromert.

Ik rij tussen Den Bosch en Eindhoven, 32 km enkele reis. De intentie is om dat 2 a 3 keer per week te doen. Als ik geen zin heb of het heel slecht weer is, kan ik altijd nog de auto pakken.

Gisteren voor het eerst lachend langs de file gereden. Leuk!
En ook vandeweek de eerste toeterende auto met zwaaiende en wijzende bestuurder, die me duidelijk probeert te maken dat ik toch echt op het fietspad hoor (not!).

Ik ben nog een beetje aan het stoeien met uitrusting (fietstassen? sleutelsetje? handschoenen?), route (klinkers yugh), settings en accu-discipline (ik rij hem nu bijna leeg, maar zo te lezen kan dat efficienter), maar goed, al doende leert men.

Alvast hartelijk dank voor alle info en tips hier. Dat heeft zeker geholpen bij de aanschaf en wellicht tot "in het wild"!
ST1X 983WH oranje ww 2x32 km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom Nyssell :ay

Leuk, dat de laatste tijd zoveel meelezers een account aanmaken en gezellig mee komen praten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Welkom indeed! Over die toeterende automobilisten: ik vind het altijd weer bijzonder hoe mensen altijd van hun eigen gelijk uitgaan. Wijzen naar het fietspad, wat denken ze dan? Dat je blind bent en die enorme (vaak lege) oranje strook niet gezien hebt? Afijn, toeteren is vervelend maar niet meer dan dat. Zolang ze maar niet aggressief gaan doen, dat is echt naar.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie