Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Alvast proficiat met je aanschaf en het plezier! Veel veilige km's. :cool2:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Hallo mensen,
Ik overweeg serieus een stromer aan te schaffen. Dit om op mijn werk te komen. Afstand nijmegen-tiel is 35 a 40 km en ik verwacht hier ruim 1 uur en een kwartier over te doen. Dit hooguit 3 keer per week (ben de jongste niet meer......) Deze week eerst maar eens orienteren in Herveld en enige tijd een fiets lenen/huren. De nieuwe ST1 in combinatie met een grotere accu lijkt me een prachtig model. Verende voorvork of misschien stuurpen, ik weet het nog niet. Wel de beste verlichting want het is donker op de dijk! Ik houd jullie op de hoogte.
Mooi forum overigens, veel van opgestoken en leuk om te lezen.

Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Een Stromer maakt het mogelijk om die afstand zelfs 5x per week te overbruggen. Gewoon de ondersteuning aanpassen zodat je spieren die 5 dagen aan kunnen. Je zult als je meer van je accu gaat vragen wel moeten opladen op je werk. Een lege 983 Wh accu laad je in zo'n 4-5 uurtjes helemaal op.

Je hebt het over een verende voorvork, maar een kinekt zadelvering is denk ik belangrijker dan een verende voorvork.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Peerke1960 schreef: 12 aug 2019, 21:33 Hallo mensen,
Ik overweeg serieus een stromer aan te schaffen. Dit om op mijn werk te komen. Afstand nijmegen-tiel is 35 a 40 km en ik verwacht hier ruim 1 uur en een kwartier over te doen. Dit hooguit 3 keer per week (ben de jongste niet meer......) Deze week eerst maar eens orienteren in Herveld en enige tijd een fiets lenen/huren. De nieuwe ST1 in combinatie met een grotere accu lijkt me een prachtig model. Verende voorvork of misschien stuurpen, ik weet het nog niet. Wel de beste verlichting want het is donker op de dijk! Ik houd jullie op de hoogte.
Mooi forum overigens, veel van opgestoken en leuk om te lezen.

Met vriendelijke groeten, Peter
Ik vermoed dat je nu 59 bent, aan je naam te zien.
Ik wordt er dit jaar (overmorgen) 50, ik doe iedere dag 2 x 54 km met mijn ST2, tenzij het weer het echt niet toelaat. Op goede dagen doe ik er 1h20 over
De beste verlichting gaat op een ST1 toch een bijkomende lamp zijn, maar daar zijn verschillende leuke lampjes voor op de markt, staat ook wel een en ander over te lezen op dit forum.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Peerkel1960, welkom op het Stromerforum.
De dealer in Herveld ligt mooi op je route van Tiel naar Nijmegen. Dat is altijd handig wanneer je wat te regelen hebt voor je fiets.
Succes met je keuze.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Peerke1960 schreef: 12 aug 2019, 21:33 Hallo mensen,
Ik overweeg serieus een stromer aan te schaffen. Dit om op mijn werk te komen. Afstand nijmegen-tiel is 35 a 40 km en ik verwacht hier ruim 1 uur en een kwartier over te doen. Dit hooguit 3 keer per week (ben de jongste niet meer......) Deze week eerst maar eens orienteren in Herveld en enige tijd een fiets lenen/huren. De nieuwe ST1 in combinatie met een grotere accu lijkt me een prachtig model. Verende voorvork of misschien stuurpen, ik weet het nog niet. Wel de beste verlichting want het is donker op de dijk! Ik houd jullie op de hoogte.
Mooi forum overigens, veel van opgestoken en leuk om te lezen.

Met vriendelijke groeten, Peter
Welkom leeftijdsgenoot, ik doe hetzelfde, 3x per week. Met een ST1X 968W accu. Gaat prima, ben er happy mee.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Welkom het het forum, leeftijdsgenoot! Succes met je keuze.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Peter, laat je goed voorlichtten , de dealer in Herveld staat daar in iedergeval bekend om. :ay

Zelf rij ik 3 a 4 keer in de week 37 km enkele reis en mijn keuze is gevallen op de St3 ;p , de ST 1 is in mijn optiek meer geschapen voor afstanden tot 25 km :av
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Richvergunst schreef: 14 aug 2019, 14:04 de ST 1 is in mijn optiek meer geschapen voor afstanden tot 25 km :av
Waarom? Vanwege de rechtere houding? Sommigen vinden dat juist fijn, of kunnen vanwege hun lijf niet anders.
Ik zit op mijn fiets redelijk rechtop, ongeveer zoals de rechtere houding op de ST1. Afstanden tot 40 km gaat prima dagelijks, langere afstanden tot 80 km gaat ook goed, alleen trekt mijn lijf dat niet dagelijks.

De rechtere houding heeft uiteraard wel consequenties voor je batterij verbruik, maar da's een kwestie van zorgen voor voldoende capaciteit (1 grote of meerdere kleine).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Richvergunst schreef: 14 aug 2019, 14:04 de ST 1 is in mijn optiek meer geschapen voor afstanden tot 25 km :av
Is dat een marketing-ding?
Zie geen goede reden waarom een ST1 maar tot 25 km geschikt zou zijn. Is volgens mij net zo'n volwaardige SP als elke andere Stromer.
De new ST1 volgt de ST1x op waarmee forumlid Reinout ST1x dagelijk 120 km reed totdat het beestje 20.000km had gedraaid.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie