Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Vinje
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2019, 10:00

Hi mede Stromer gebruikers,

Heb nu 4 weken m’n nieuwe ST2 en moet toegeven dat het gevoel van het fietsen op m’n Stromer verslavend werkt. Gebruik de fiets voor woon werk, 42km enkele rit. Lekker in de sportkleding met laptop, jurk en hakken in de fietstas. Tussen half 7 en 8 in de ochtend is het tussen Doesburg en Ede nog heerlijk rustig op het fietspad en kan ik dus lekker doortrappen. savonds is het wel wat drukker maar op de grootste delen van de route (behalve rond Arnhem) prima.

Heb al een tijdje meegelezen en al enkele tips van het forum kunnen gebruiken.
Dank iedereen voor jullie input.

Groetjes,
Vinje
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo Vinje, respectabele afstand! Geweldig! Ik heb een kapstok vol met kleding en mijn schoenen staan er onder! Toch een volle tas met sportkleding voor de bedrijfsfitness, of t roeien! Regenpak nu wel mee. Fiets ze! Wim
St7
Bjorn8500
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2019, 20:19

Hallo,

Ik ben Bjorn, reeds een tijd aan het uitkijken om een elektrische fiets aan te schaffen. Hier dus al een tijdje aan het meelezen en heel veel nuttige tips en info gelezen.

Vooral voor woon - werk (17 km enkel). In de zomer lukt het om mezelf te motiveren om met de gewone (lees - niet elektrische) fiets dit traject af te leggen. Als ik echter de vroege schift moet werken (6u beginnen) niet echt veel zin om vroeger op te staan om met de fiets te gaan.

Eerst eens proefrit gedaan met elektrische fiets met ondersteuning tot 25km/u maar voor mijn woon-werk traject (vlakke weg langs de Schelde) reed ik al snel zonder ondersteuning. Dus dan eens gaan uitkijken voor speed pedelec.

Na veel afwegen had ik besloten om de Specialized Vado eens te proberen. Eerste rit viel erg goed mee, voldoende ondersteuning, is nog echt een fiets gevoel. Echter bij het afdalen bij een stijle helling (12%) had ik toch niet zo'n goed gevoel. Voelde net iets teveel aan als een fiets.

Bij dezelfde dealer hadden ze ook de Stromer staan en kreeg de ST1x mee om ook eens ritje mee te doen. Zelfde helling gedaan als met de Vado, maar deze keer gaf de fiets geen krimp. Bleef mooi stabiel. Ook het schakelen en de ondersteuning van de motor liepen veel vlotter dan bij de specialized.

Vandaag afspraak gemaakt bij diezelfde dealer om eens mijn woon - werk rit te doen met de ST3. :cool2:
Wat een verschil, wat een beleving. Vertrokken via een fietssnelweg pad (14 km van de 15km). Wat een zalig gevoel. Ik was ter plekke zonder dat ik er erg in had. Ook op de terugweg genieten. Hierbij dan nog eens een uitspatting gedaan en de Oude Kwaremont naar boven gereden. Stromer kon dit perfect aan (alleen mijn zitvlak iets minder).
Voor de rest super. Met als gevolg dat ik nu in de wachtkamer zit. Stromer ST3 maat L in bestelling (levering voorzien eind juli).
- Stromer ST3
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Bjorn8500 schreef: 02 mei 2019, 15:41 Na veel afwegen had ik besloten om de Specialized Vado eens te proberen. Eerste rit viel erg goed mee, voldoende ondersteuning, is nog echt een fiets gevoel. Echter bij het afdalen bij een stijle helling (12%) had ik toch niet zo'n goed gevoel. Voelde net iets teveel aan als een fiets.

Bij dezelfde dealer hadden ze ook de Stromer staan en kreeg de ST1x mee om ook eens ritje mee te doen. Zelfde helling gedaan als met de Vado, maar deze keer gaf de fiets geen krimp. Bleef mooi stabiel. Ook het schakelen en de ondersteuning van de motor liepen veel vlotter dan bij de specialized.

Vandaag afspraak gemaakt bij diezelfde dealer om eens mijn woon - werk rit te doen met de ST3. :cool2:
Wat een verschil, wat een beleving. Vertrokken via een fietssnelweg pad (14 km van de 15km). Wat een zalig gevoel. Ik was ter plekke zonder dat ik er erg in had. Ook op de terugweg genieten. Hierbij dan nog eens een uitspatting gedaan en de Oude Kwaremont naar boven gereden. Stromer kon dit perfect aan (alleen mijn zitvlak iets minder).
Voor de rest super. Met als gevolg dat ik nu in de wachtkamer zit. Stromer ST3 maat L in bestelling (levering voorzien eind juli).
Zo zie je maar weer dat het maken van een proefrit op verschillende modellen/merken een must is voor iedereen. Gefeliciteerd met je aankoop en sterkte met het wachten. Maar dat is het wel waard.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Postman
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mei 2019, 19:48
Locatie: Beilen

Sinds een week of vier bekend geraakt met het fenomeen Speed Pedelec. Nu ik op ’fiets’ afstand van mijn werk woon. Dat wil zeggen ik werk nu in Assen wen woon nog steeds in Beilen, ca. 18km.

Ik wil weer graag fietsen, maar niet bezweet op mijn werk komen... Ik kan daar wel douchen, maar uitzweten na een tocht op de racefiets kost me bijna een uur en daar heb ik geen tijd voor.

Het fenomeen sp kwam op mijn pad en drie weken geleden voor het eerst van Stromer gehoord en er ook even op gereden... De fiets is opnieuw uitgevonden was mijn eerste reactie. Wat een genot. Sinds 30 april leen ik via Egberts in Groningen een ST1x. Op weg naar huis (47km) was de eerste 30km een genot. De laatste 10 ging ik me zorgen maken over de accu capaciteit en de laatste km mocht ik helemaal zelf trappen. Die accu is dus niet groot genoeg...

Maar Sinds woensdag doe ik woonwerk in een half uur. Bij laden doe ik op mn werk en het is wat mij betreft nu een groot feest. Met de auto incl. Parkeren en lopen heb ik 25 min nodig. Met de Stromer een half uur!

Vanmiddag ruil ik de St1x om voor een ST3, die ik tot woensdag mag gebruiken. Want zei Nick; je moet toch een paar verschillenden proberen.

Tot nu toe ben ik erg enthausiast. Wordt vervolgd.

O ja, wat fijn dat er een stromer forum is. Die levert me een schat aan informatie op.
:D St3 met bodyfloat en 900+wh accu :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom!
Postman schreef: 03 mei 2019, 09:51 Vanmiddag ruil ik de St1x om voor een ST3, die ik tot woensdag mag gebruiken. Want zei Nick; je moet toch een paar verschillenden proberen.
Zo fijn dat deze dealer mensen uitgebreid de kans geeft om Stromers uitgebreid te testen.

Ik heb een ST1 X gehad, en heb ook met de ST3 en de ST5 gereden, dat is toch een flink verschil vanwege de wielmaten en banden. Veel testplezier!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Freyne
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2019, 11:37
Locatie: Gent
Merk SP: ST1X
Km-stand: 11000

Ondertussen bijna een kleine maand de trotse eigenares van een ST1X. De eerste 1000km zitten er dan ook bijna op. (eerste week bijna niet gefietst, want nog geen nummerplaat) Het blijft een zalig gevoel om met de stromer te fietsen. Wel al een paar punten die me zijn opgevallen:
Voetgangers kijken in Brussel centrum bijna niet wanneer ze oversteken.
De koude speelt echt een grote invloed op je actieradius (ben ik blij dat ik een 2de batterij heb gekocht)
In de regen is het echt opletten in de bochten.
De fietspaden zijn er in België nog erger aan toe dan ik dacht.
De natuur zien ontwaken blijft iedere dag super om te zien.

Nooit gedacht dat het stromeren zo verslavend kon zijn!
ST1X-17"-983Wh en 618Wh-Charcoal Comfort-65 km WW enkel- cane creek zadelpen
Postman
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mei 2019, 19:48
Locatie: Beilen

En dan krijg ik zomaar een spik splinter nieuwe ST3 mee, met 0,011km op de teller van Premium store Egberts uit Groningen. Met een big smile en 40+ op de teller tegen de wind in terug geracet naar Beilen prachtige tocht langs het kanaal van 50km (in 1 15”)Aan het einde nog 10% in de accu. Wat een ding is dat zeg... nu nog checken hoe dit in wwon werk verkeer gaat.
En dan het spaarvarken kapot slaan geloof ik :shock: :D
Bijlagen
E61D6458-4FF9-46BD-8833-272D32756DDA.jpeg
E61D6458-4FF9-46BD-8833-272D32756DDA.jpeg (5.12 MiB) 2962 keer bekeken
:D St3 met bodyfloat en 900+wh accu :D
Bjorn8500
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2019, 20:19

Postman schreef: 03 mei 2019, 15:11 En dan krijg ik zomaar een spik splinter nieuwe ST3 mee, met 0,011km op de teller van Premium store Egberts uit Groningen. Met een big smile en 40+ op de teller tegen de wind in terug geracet naar Beilen prachtige tocht langs het kanaal van 50km (in 1 15”)Aan het einde nog 10% in de accu. Wat een ding is dat zeg... nu nog checken hoe dit in wwon werk verkeer gaat.
En dan het spaarvarken kapot slaan geloof ik :shock: :D
Ik heb ook eerst de ST1x gereden en daarna de ST3. :cool2:
Kiezen werd er niet makkelijker door.
- Stromer ST3
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Ciske schreef: 01 mei 2019, 13:38 Hoi ik ben ook nieuw hier, lees al wel een tijdje mee... Ik ben een fanatieke (alleen goed weer) fietser (e-bike), al een jaar of zes, aangestoken door mijn toenmalige buurman. Eerst begonnen met een tweedehands e-bike om te kijken of ik het wel echt leuk zou vinden en dat was zo. Precies drie jaar geleden een nieuwe e-bike gekocht en daar inmiddels zo'n 13000 km's opgezet.
Ik heb momenteel een Gazelle Cityzen C8 (geen speed) die wat sneller gaat dan 25 km/u en dit puur omdat je bij een bosch fiets heel snel bij de begrenzing zit, een heel simpele fiets natuurlijk vergeleken bij een stromer maar ik heb er toch veel plezier van...
Nu ben ik me al een tijdje aan het verdiepen in een speed pedelec omdat me dat helemaal super lijkt.. Twee weken geleden werd ik nog eens heerlijk ingehaald door een dikke mat zwarte stromer (rond Fijnaart) en toen dacht ik wow wat fietst dat mooi, het leek wel of ik stil stond terwijl ikzelf zo rond de 30/32 km/u fietste :D en het gemak waarmee dat ging ook.. helemaal super. Wel zie ik erg op tegen het tussen de auto's fietsen. Het zou mooi zijn als je zo'n fiets dan ook weer wat harder kan laten gaan zodat je makkelijker mee kan komen en niet in de weg fietst.. maar dan ben ik weer verkeerd bezig natuurlijk..
Ik ben geïnteresseerd in alle merken dus heb geen voorkeur.
Jammer is dat ik hier in de buurt eigenlijk geen goede dealer heb zitten voor echt dikke fietsen..valt me op dat als je bv naar Bultaco (die ik ook erg mooi vind) kijkt je hier in Nederland nergens terecht kan en in Belgie bijna op iedere hoek... was bijna blij.. ik dacht bij van Dorp in Nieuw Beijerland eens te kunnen kijken.. maar die vertelde me alweer één jaar te zijn gestopt met de Bultaco fietsen.. is geen goed teken ..dat was het even voor nu anders is het niet echt voorstellen meer.. :D
Ik zou zeggen, ga een keer mee met mij naar mijn dealer. Net over de pont aan de andete kant van Nieuw Beijerland. Heeft R&M , Giant en uiteraard Stromers, waar ik zelf op rij(ST2S) maar dit terzake. Heb ook bij hem verschillende merken uitgeprobeerd en een aantal dagen mee gereden. Denk dr eens over.
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Plaats reactie