Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

puurstromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 sep 2018, 10:19

Hallo allemaal,

Hier weer een extra Vlaming op het forum !

Dit forum heeft me al veel bijgeleerd over al wat er mee te maken heeft. Bedankt aan iedereen voor die input !

Hopelijk snel :-) kan ik me ook rekenen tot de Stromer gebruikers.
Wacht op levering van mijn ST1X charcoal 20" die deze maand geleverd wordt (moest er nog orange beschikbaar geweest zijn, dan had het dat geworden).

Ik heb gekozen voor een ST1X met de 983wh batterij en een verende vork. Mijn woon-werk rit bestaat toch voor een stuk uit betonplaten met dwarsnaden (kanaal Willebroek-Vilvoorde en Woluwelaan). Een testrit met een versie met een verende vork heeft mij overtuigd van het nut in mijn geval. Wie weet wordt een bodyfloat nog een aanvulling.

Woon-werk rit is 32km enkel. Mijn ambitie is dit 1 à 2 keer per week te doen. Het levert me niet veel tijdswinst op tov wagen, maar wat buitenlucht en fysieke inspanning is welgekomen.

Buiten woon-werk ga ik ook genieten van ritjes bij mij in de buurt.

Weg met die passieve noisy scooter, welkom aan de Stromer :-)

Groetjes,
ST1X 2018 met fietsbel van 4 euro , bodyfloat en shockstop. WW 34km enkel
Gebruikersavatar
Ropperdepop
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 sep 2018, 19:05
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST3

Hallo allemaal,

Ik had al gereageerd in de wachtruimte niet wetende dat er ook een voorstelhoek is. Dus excuus en alsnog even voorstellen.

Ik heet Rob, 49 jaar en woonachtig in Gorinchem. Daar ik de gevolgen van een bourgondische levensstijl gecombineerd met gemotoriseerd sporten nu langzaam een beetje te gortig vond worden (bijna hulpveren nodig op de Bodyfloat) is het fietsen naar mijn werk (43 km enkel) een nuttig en aangenaam perspectief. De bedoeling is om dit minimaal 2x per week te gaan doen.

Na veel speuren op dit forum en uiteindelijk proefrijden op de ST2 en ST3, is het een witte ST3 geworden met BF (ja, ja, 2x oranje veer) tasjes en een spatlap.

Begin november kan het feest volgens de dealer beginnen en tot die tijd krijg ik een leen ST2 om alvast wat conditie op te doen. Erg blij met mijn keuze en ook bij grote kinderen duurt wachten lang....

Gr Rob
Exit ST3 L . Nu 'terug' naar een Kalkhoff Image 5.B Advantage+ 25 Km/h
leohj
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 sep 2018, 18:28
Locatie: gent
Merk SP: st5
Km-stand: 3000

hallo
ik ben leo - woon in de regio gent en oa hevig fietser .
heb in mei ll een st5 besteld maar helaas geen nieuws ivm mogelijke levering - begin wat zenuwachtig te worden gezien ik de bestelling bij fiets! heb gedaan en die hebben schijnbaar een paar moeilijke momenten - hopelijk komt alles nog goed en kan ik mijn voorschot vertalen in levering van de st5 -
wish me luck
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Hoi,
Ben Hans en samen met mijn vriendin hebben we vandaag een Stromer ST1x Sand kleurig uit 2018 model gekocht. Bedoeling is om onze 2e auto van de hand te gaan doen en wat vaker de Stromer fiets te pakken voor woon werk verkeer tussen Zoetermeer en Den Haag. We doen samen met 1 fiets. Als dit goed bevalt gaan we sparen om een tweede erbij te kunnen kopen. Woon in Zoetermeer.
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
BartBe
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2018, 09:48
Locatie: Sint-Niklaas

Hey,

Ik ben Bart (28 jaar) en lees al een tijdje mee op het forum.
In blije verwachting van een ST2 LTD om het traject Sint-Niklaas - Antwerpen te rijden.

Heb al wat ervaring met speed-pedelec aangezien ik een Trek X700+ had.
Was eerst van plan om een plooifiets te gaan gebruiken om zo enkel het laatste stukje van mijn woon-werk traject te fietsen, maar toen ik doorhad dat ik ook een Stromer kon leasen besloot ik om die toch eens te testen.
Testrit gedaan op een ST1X en was een wereld van verschil met de Trek, echt een veel fijnere ervaring.
Na even twijfelen om toch voor een Brompton te kiezen heb ik uiteindelijk toch voor Stromer gekozen en een witte ST2 besteld.
3 maanden gewacht om dan te horen dat de winkel waar ik besteld had ging sluiten. Levering zou wel plaats vinden in een andere winkel van de keten, maar dan in Antwerpen.
Snel het lease bedrijf gecontacteerd en heb mijn bestelling kunnen annuleren en bij een andere dealer de ST2 LTD besteld die snel beschikbaar zou zijn.
Blijkt ook te kloppen want op Facebook zie ik hem al (in de doos) klaar staan tussen een hoop andere ST2 LTD's.

Nu nog vol ongeduld wachten tot het lease bedrijf alle administratie in orde maakt en dan hopelijk snel fietsen.
De Robbie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2018, 11:13

Hoi,

Ik zal mij ook maar even voorstellen. Ik ben Robbie, 37j en woonachtig in Zeeuws vlaanderen (oorspronkelijk kom ik uit Belgie) Mijn ervaring tot e- bikes beperkt zicht tot mijn batavus razer, een fijne fiets waar ik best al wat woon werk verkeer mee heb gedaan, maar nu er een fietsplan is gekomen op het werk wil ik zeer graag een stromer gaan rijden!
Een leuke zoektocht dus naar wat voor mij het beste gaat zijn binnen het budget!

Grts
Stromernoobie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2018, 18:14
Locatie: Schelle
Merk SP: Stromer

Hallo,

Ik ben Peter en heb sinds vorige week eindelijk mijn langverwachte ST2 via de leasing van het bedrijf in handen kunnen krijgen.
Ik gebruik deze nu momenteel vooral voor ww verkeer in de haven van Antwerpen. Ik ben al eventjes het forum aan het volgen en zoals velen al voor mij hadden gezegd, het is verdomd verslavend :cool2:

Groeten aan allen ;)
ST2 2018 met bodyfloat, Ortlieb Hi-vis en Spurcycle fietsbel; Giro Bexley Mips. WW verkeer Scheldelaan Antwerpen
Didier
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2018, 13:01

Hoi allemaal.
Ik ben Didier, 44 jaar oud en ben woonachtig in Nieuw-Vennep.

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op het forum en tjemig wat is hier veel info te vinden over speedpedelecs zeg.
Ik heb erg getwijfeld over de Klever x-speed of een stromer ST2. De looks van de ST2 vind ik iets mooier maar de X-speed is weer wat gunstiger geprijst. Op beide fietsen heb ik inmiddels proef gereden en beiden fietsen echt super. Hoewel ik niet erg lang ben (168 cm), ligt mijn voorkeur wel bij een Stromer ST2 20”. Wat ik begrepen had is dat de geometry van de 17” en 20” exact hetzelfde is buiten de hoogte van het zadelbuis om. Maw, als het zadel niet in de laagste stand is op een 20” (heb proefgereden op een ST2 met bodyfloat), dan is inprincipe de zithouding toch hetzelfde als op een 17”? Of maak ik een denkfout. Tja, keuzes.... welke moet het nu worden. Ik heb in ieder geval een mooie aanbieding gezien voor de ST2.
Hopelijk zijn er ervaringsdeskundigen die met ongeveer mijn lengte op 20” Stromeren. 😃
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Hallo stromer's
Ik ben Patrick ,54jaar,woon in West- Vlaanderen ,Ieper (Belgie)
Momenteel heb ik nog géén stromer maar dit zou binnenkort wel eens kunnen veranderen.
Ik kan via fietslease van mijn werk aan een speedbike geraken.
Morgen ga ik nog eens rijden met een st2 bij een lokale Fm.
Heb al eens een klein stukje met een st5 kunnen rijden,maar zou voor de st3 gaan.
Wel zit ik nog met een beetje twijfel of ik nu voor een r-m supercharger zou kiezen,een flyer upstreet 7.20,of toch maar de stromer st3.
Beide anderen bieden een aandrijfriem en wat stromer niet doet.
De stromer gaat dan weer er vandoor als een speer.
Ik twijfel voortdurend en moet volgende week de knoop doorhakken en een offerte indienen.er is een max prijs opgesteld van 7500€ in verband met het vorig jaar verdiend loon.dit is een voor mij persoonlijk uitgerekend plafond door het bedrijf en daar wordt niet van afgeweken.enige hulp waarom ik de ene of de andere fiets NIET of waarom WEL zou kopen zou me groot plezier doen.
A ja,ik heb een minimum dagelijks traject van ongeveer30 km.(zonder extra plezierritjes)
op verlof wordt er meestal méér dan 50km gefietst,dit ter bijkomende info.
Alvast bedankt voor komende reacties
ST3 cool White
Gebruikersavatar
ArdLab
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2018, 10:44
Locatie: Oost Vlaanderen - Gent

Ik ben Hans, 56 jaar en woon in Mariakerke - Gent. Via leasing een ST3 besteld die begin 2019 geleverd wordt. Bedoeling is om naar het werk (Zelzate) te fietsen, enkele rit ongeveer 22 km. Vroeger nooit veel gefietst maar nu wegens ernstige
:ba-problemen verplicht om meer te bewegen. Woon-werkverkeer met de fiets lijkt me de ideale oplossing om meer te bewegen zonder daar veel extra tijd in te moeten investeren.
Plaats reactie