Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

SpeedyGonzales
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:20

Hoi allemaal,

Als fervente fietser (mtb/koers/cross bike) ben ik sinds een 3 tal weken ook een trotse eigenaar van een oranje stromer st1x comfort. Man wat heb ik in de korte tijd al genoten van mijn nieuwste aanwinst, ik heb (nog maar) 182km op de teller staan maar ben al echt verkocht!

Ik gebruik de fiets voornamelijk voor woon werk verkeer (17km enkel), en verder voor (kleine) verplaatsingen, zoals bezoek bij vrienden etc. , de fiets bevalt me echt super. Met de koersfiets geraakte ik ook overal, maar met gewone kleren (geen koers kledij) is de stromer toch vele malen plezanter.

Sinds een 5tal jaar hebben wij nog maar 1 auto, en ik beschouw deze stromer dus als een vervanging voor de 2de wagen.

De laatse 5jaar reed ik meestal met de koersfiets naar het werk maar in de winter, bij veel regen of vermoeidheid was de zin om op de fiets te springen vaak afwezig. De bus was dan een alternatief maar die is o zo traag (1u vs 35 a 40 min met de fiets).

Bij mooi en lekker weer plan ik noch wel af en toe met de koersfiets te gaan werken, maar de stromer bevalt me zo, dat ik ws meer voor deze optie ga kiezen, en de andere fietsen meer in het weekend zullen gebruikt worden.

Ik heb de laatste weken al enorm genoten en veel bij geleerd op dit forum, dank daarvoor.

Mij stromer is nog niet gecustomized zoals velen van jullie, ik ben voorlopig uiterst tevrede over hoe die nu rijd, al overweeg ik ms de bodyfloat, maar aangezien de prijs wacht ik hier nog even mee, hopelijk kan ik ooit eens een stromer met bodyfloat testen om het verschil te merken.

Groeten uit de vlaanders :-)

SpeedyGonzales

:az
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mij misschien ook even voorstellen.
Ik ben Tomas,, woon in België en heb op dit ogenblik nog geen Stromer. Ik heb me begin deze week ingeschreven op dit forum. Ik rijd al met een Haibike xduro race. Die fiets bevalt me zeer goed, maar de batterij (400Wh) is voor de woon-werkafstand die ik doe net iets te krap. Enkele rit bedraagt de afstand 52 km, ik haal nu een gemiddelde van 31 km/h tot 37 km/h over die afstand, afhankelijk van de wind. Mijn eerste idee was een bijkomende batterij aan te schaffen voor die fiets, maar ik heb beslist om toch voor een fiets met een grotere batterij te gaan.

Dat zou dus een St1x worden, vandaar dat ik me op dit forum heb ingeschreven, maar het topic 'Concurrentie voor Stromer in 2018' doet me nu toch twijfelen richting Klever X Speed. Zaterdag ga ik beide fietsen testen en dan beslissen. Als ik de Klever kies, zal mijn deelname aan dit forum waarschijnlijk eerder beperkt blijven.

Ik zoek in ieder geval een fiets waarmee ik die 55 km kan afleggen aan een gemiddelde snelheid van 35 km/h met de wind op kop en boven de 40 km/h met de wind in de rug. Het parcours (mooie lange stukken, waarvan 25 km op autovrije wegen) leent zich voor zo'n snelheden.

Ik ben wel geen die-hard, en rijd op dagen dat het hard waait (5 Beaufort of meer) en in donkere en koude wintermaanden met de bedrijfswagen naar 't werk. Doel is om in 2018 6000 km op de speedbike af te leggen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
a.veth
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2017, 21:49

Hallo Stromers
Even voorstellen/instromen. De naam is Dré en sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van een St1X. Wat een heerlijke fiets is dat zeg. Ik rijdt dagelijks 50 km visa versa naar mijn werk op de Maasvlakte en dat is puur genieten. Wil zelfs ( bij wijze van spreken) geen snipperdagen meer opnemen omdat ik dan mijn dagelijkse ritje niet kan maken!!! .Om te beginnen heb ik de fiets aangeschaft zonder verdere aanpassingen bij een dealer in Amsterdam , (prima zaak overigens), en heb alleen een Brooks B17 zadel gemonteerd) en dat bevalt me tot nu toe goed. Wel moet ik nog veel leren als het gaat om het aanpassen voor de instellingen van de sensoren en zo, hoe kan ik dat het beste doen? Heb het gevoel dat dat beter kan. Daarnaast hoop ik veel van jullie ervaringen te lezen en te leren, en zal zo nu dan ook wat van mij laten horen. Kortom, lijkt me leuk/leerzaam om met jullie eens lekker over deze superfiets te brainstormen.
buco

Me ook even deftig voorstellen.

Ik rijd al sinds 2014 met een speed pedelec, eerst op een Kalkhoff Endeavour Impulse, dan is die omgeruild voor een nieuwe, dan is die weer omgeruild voor een Kalkhoff integrale en ook met die weer niet aflatende problemen heb ik mijn geld helemaal terug gekregen en meteen bijgelegd voor een ST2.

En man, heb ik me die aderlating niet beklaagd. Echt al 2 jaar supertevreden mee (afgezien van een paar oplaadproblemen die de pret voor mij niet bederven). Ondertussen staan er 14.000km op de teller en hoop ik er nog veel meer bij te doen!
Donafisc
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2018, 21:26

Hoi allemaal, vandaag eindelijk mijn St2S opgehaald. Eerste stukje gereden, is wel even wennen na 10!! jaar maximaal 30 minuten te hebben gefietst alles bij elkaar.
Ik ben benieuwd waar ik aan ben begonnen (128 kg en enkele rit woon-werk is 47 km), maar ben een doordouwer.
Misschien maak ik wel een eigen topic aan over het verloop van mijn conditie en gewichtsafname!

Misschien niet het juiste topic, volgende keer let ik wat beter op.
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Hoi! Ik ben Kevin, 37 jaar en sta op punt om via leasing bij mijn werkgever een Strömer ST2 model 2018 te bestellen. Woon-werk is 17 km enkel en ik werk in 12 uur shiften, ook nachten. Heb het een tijdje met de racefiets gedaan maar dat hakt er wel in na een 12 uur nachtshift...
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Erwin
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jan 2018, 11:09

Beste allemaal,

Ik ben Erwin en rij momenteel met een ombouwfiets 42 km/dag woon-werk.

Bedankt aan iedereen om ervaringen te delen. Het zal mij helpen om later een keuze te maken bij het kiezen van een nieuwe fiets en accessoires.

Momenteel zet ik mijn km vergoeding opzij om zo de aankoopsom bijeen te sparen. Of te leasen via mijn werkgever die dit aan het bekijken is.

Ik hoop dat ik ook iets kan bijdragen door ervaringen te posten. vb mijn ervaring met Windrush gehoorbescherming.

Wil je iets weten over mijn ombouwfiets dan vraag je het maar.
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Mijn gebruikersnaam is mijn naam en ik ben 37 jaar. Zoals de meeste (polder)mensen op de middelbare school altijd al gewend om te fietsen (~10 km afstand) en waar veel mensen vaak uitkijken naar hun scooterrijbewijs of autorijbewijs ben ik altijd stug door blijven fietsen (wel mijn autorijbewijs gehaald omdat het toch wel handig is als je kunt autorijden, al vind ik autorijden helemaal niks aan). De vrijheid die ik met een fiets heb, frisse lucht en het buiten zijn in alle weersomstandigheden zorgen er voor dat ik altijd met plezier fiets, ook al regent het en is het windkracht 9.

Sinds 2010 heb ik een Koga Myata Tesla e-fiets - was betrekkelijk jong toen ik er een kocht, in totaal 28K kilometer gemaakt en één accu en motor versleten, plus een paar banden/kettingen/cassettes - omdat ik elke dag ruim 15 km heen en terug (30 km totaal) moest fietsen, later verhuisd en toen was dit 10 km geworden tot op heden. Rond of voor 2010 was de tijd dat ik serieus moest uitleggen aan collega's, vrienden en kennissen dat elektrisch ondersteund fietsen niet alleen voor de oudere generatie is. En ondertussen gingen sommigen zelf wel met de auto vanuit de andere kant van hun woonplaats naar het werk in dezelfde woonplaats. Ondertussen zie ik om me heen jong en oud met elektrisch ondersteunde fietsen rondrijden. Kan wel stellen dat elektrische fietsen een groot succes zijn geworden.

Vriendin heeft vorig jaar november kunnen proeven aan een ST2 waarop ik een proefrit had gedaan en omdat mijn nieuwe baan nog niet zeker was heb ik de ST2 toen nog niet gekocht. Vriendin was wel overtuigd van de Stromer-fietsen en heeft uiteindelijk een paar weken terug voor haar werk een ST1 gekocht (twijfelde tussen Riese Muller en Stromer). Sinds deze week is duidelijk dat mijn nieuwe baan door gaat en dus vandaag de ST2 2018 aangeschaft. Dus ik hoop ergens in maart een trotse eigenaar van een ST2 2018 te worden om dagelijks 20 km heen en 20 km terug te fietsen.

Ondertussen lees ik al weer een paar maanden regelmatig het Stromer-forum om op de hoogte te blijven ;)
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Hallo,

Ik ben Richard en heb de stromer ST1 aangeschaft om er 2 a 3 keer per week naar mn werk te gaan enkele reis 36 km.
Vorig jaar ook enkele keren op de race fiets gedaan maar dat kost me veel tijd, terwijl ik een fanatieke tourrenner ben
Ben benieuwd hoe het gaat want in stand 4 met een 522 accu is 39 km de max. ;p

Heeft iemand nog een idee voor een spatlap aan de voorzijde, gisteren stromerend in de regen gereden, naast dat mn broek nat was zaten mn pijpen onder het zand. :bj
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Winters
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2018, 21:46
Locatie: Hechtel-BE

Hallo, Ik ben Wouter, afkomstig uit Limburg, Belgie
Vandaag mijn Stromer ST1X gaan bestellen bij de lokale dealer.
Dankzij het Fiets-Leaseplan van een bekende belgische bank en de bijdrage van m'n werkgever, ben ik nu eindelijk in staat om woon/werk met de fiets te doen.

Ik heb de Antraciet kleur besteld met de 814wh batterij.
Dagelijkse afstand is 20 km enkel, asfaltweg en fietspaden.


Nog een maandje wachten op de mijne:-)

tot binnenkort
ST1X 2018
Fietsnaam: Zwèrten Duvel
Plaats reactie