Nederland Winter Wonder - Stromer - land?

Gebruikersavatar
iMart
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2017, 12:30

Nederland kleurt wit, menig kinderhart klopt sneller en kijkt uit naar het maken van sneeuwpoppen en glijden van de hoogste berg. Het verkeer krijgt te maken met code rood maar mijn hart gaat sneller kloppen van deze weersomstandigheden.

Zijn er ‘die hard’ Stromerrijders die ook dit straffe weer (willen) trotseren, en zo ja welke maatregelen heb je dan getroffen? Winterbanden, verlichting, kleding? Of ben je nuts als je nu de weg op gaat?

Benieuwd naar jullie reacties!
AirMart.One - ST1 X SPORT Charcoal 983 Wh 2x55 ww - Blinker + laser.
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Op mijn woon-werk traject was moeilijk te fietsen, dus ik heb organisatorisch geregeld dat ik met het blik naar mijn werk kon... Tja, ik wilde niet de held uithangen...
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Ik mag 35km om op mijn Werk te geraken.
Als ik dan zie vanuit de auto hoe het met de fietsers en fietspaden gesteld is; geen enkele twijfel dat het nu ondoenlijk is om naar mijn werk te stromeren. Doe je het nu wel, dan vraag ik me af waarom je dat zou doen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn afstand is 30km enkel. Vanmorgen viel het hier allemaal nog wel mee, maar vanwege de voorspellingen richting de middag ben ik er niet aan begonnen. Waarom ik het op zich wel had gewild: gewoon, lekker avontuurlijk en mooi en buiten en weer eens wat anders. Waarom niet: eng! (Voordeel is dat ik ook niet de auto in hoefde, ik heb thuis gewerkt.)

De verhalen en foto's van mensen die vandaag wel de Stromer hebben gepakt vind je o.a. in deze topics:

viewtopic.php?f=16&t=566
viewtopic.php?f=16&t=563
viewtopic.php?f=5&t=568

Het levert mooie plaatjes op, en helaas zo her en der ook een glijpartij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Mijn 31 km vrijdagavond nog wel gedaan tegen wind en hagel in. Ging toen nog best goed, maar moet wel iets vinden tegen de hagel in mijn gezicht... :bh: Wel problemen met doortrappen gehad op de kleinste tandwieltjes doordat er zich een flinke ijsklont op de derailleur had verzamelt. Terugweg was genieten met dezelfde wind in de rug, op de display 49.2 km/h aangetikt :cool2:
Met de sneeuwval heb ik het toch niet aangedurft, lang getwijfeld, maar uiteindelijk vanuit de auto de toestand van een aantal fietspaden gezien en besloten dat het een goede beslissing was :D
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

De laatste paar kilometer naar het werk staan er ook mooie bordjes dat het fietspad niet gestrooid wordt. Ook in ons dorp is het slecht stromeren op de weg met super gladde ijsplaten.
Door maagdelijke sneeuw is het soms nog goed te doen, maar als er sporen komen kunnen dat ook weer ijsstroken worden.
Maandag thuis gewerkt en vandaag met auto. Je wordt op een gegeven moment ouder en heb geen zin meer om onderuit te gaan.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik heb de SP lasten staan en de gewone fiets genomen. Die is gewoon handelbaarder en met de Rohloff-naaf en big-apple banden beter bestand tegen dit soort weer. Het was best te doen, alleen terug wel vroeg op pad gegaan, om voor de echte duisternis thuis te zijn.
Nu hoef ik ‘maar’ 16 km enkele reis, en dat duurde heen een uurtje, en terug bijna anderhalf uur. Nog grotere afstanden waren minder leuk geweest. Nu vond ik het heerlijk door de sneeuw: neit geveegd, niet gestrooid, lekker ploegen en genieten van de witte wereld, waar sneeuwbuien, -poppen, -ballen en -hellingen met veel sleeënde, lachende en spelende kinderen de overhand hadden. Ik vond het geweldig.

Maar ja, ik heb ook geen Stromer.... en vandaag ben ik thuis gaan werken, geen afspraken en vanochtend was het hier erger, met vastgevroren sneeuwrichels en overal nog heel veel rommel... alleen de hoofdwegen waren echt schoon.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
iMart
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2017, 12:30

Leuk om jullie reacties te lezen! Hadden jullie qua kleding nog voorbereidingen getroffen (als je was gaan fietsen)?

Hebben jullie speciale fietskleding, handschoenen, schoenenhoes, beschermers? En zo ja, wil je vertellen welk merk en waarom dit merk?
AirMart.One - ST1 X SPORT Charcoal 983 Wh 2x55 ww - Blinker + laser.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wij shoppen ons drie slagen in de rondte aan kleding :d3: . Kijk maar even rond op het kleding-forum ter inspiratie:

viewforum.php?f=10
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

De komende dagen kunnen we eens echt testen of de winterkleding geschikt is voor (gevoels)temperaturen lager dan -10. Mocht het inderdaad een temperatuur van -10 gaan worden, gaat de gevoelstemperatuur bij een windkracht 2-3 naar -15/-17 :shock:
Bij een gevoelstemperatuur onder -10°C is gevaar voor koudeletsel (beschadiging van de huid doorhet ontstaan van ijskristallen in het huidweefsel, vernauwing van bloedvaten). Dit geldt voor onbeschermde huid. Indien de gevoelstemperatuur onder de -15°C komt, kan koudeletsel binnen een uur optreden, onder de -20°C binnen een half uur.
Bron: https://www.weerplaza.nl/actueel/gevoelstemperatuur/
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Plaats reactie