Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromeur schreef: ↑23 jul 2017, 01:26
Ik vind de ST1 T .......... afgemonteerd met Schlumpf Speed Drive, een mooie en vaak onderschatte innovatie op het gebied van versnellingen.
Kende dit systeem inderdaad niet en heb het eens geyoutubet. Maar lijkt met toch niet zo handig dat je met je "voeten" moet schakelen.
Je zal het minstens gewoon moeten worden of het altijd "aan" laten staan kan natuurlijk ook.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Het zal inderdaad wennen zijn, schakelen met je voeten. Maar het lijkt mij goed te doen. De Schumpf Drive heeft daarnaast enkele grote voordelen t.o.v. een standaard voorderailleur: geen bekabeling meer vanaf het stuur naar je derailleur, de ketting gaat er niet vreselijk schuin van lopen, nauwelijks overlap meer in de beschikbare versnellingen, slijtvaster, onderhoudsarm. Ik zou er geen nee tegen zeggen als dit op mijn ST1 X had gezeten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb schreef:
Kende dit systeem inderdaad niet en heb het eens geyoutubet. Maar lijkt met toch niet zo handig dat je met je "voeten" moet schakelen.
Je zal het minstens gewoon moeten worden of het altijd "aan" laten staan kan natuurlijk ook.
Het is de 1e keer even wennen en aftasten. Het gaat echter al heel snel intuïtief. Als je even snel terug moet schakelen of als plotseling tot stilstand wordt gedwongen, kun je veel sneller terugschakelen dan met een derailleur. De ketting hoeft immers niet eerst naar een ander tandwiel. Ik gebruik het vooral op het laatste stuk van mijn route voor het stoppen bij de verkeerslichten. Niet meer trappen en uitrollen. Tikje met de enkel tegen de crank en teruggeschakeld... Vervolgens wegrijden, tikje met je andere enkel tegen de crank en weer opgeschakeld... KKDWD.
Zoals gezegd ken ik het niet, maar als ik de kans krijg wil ik het best wel eens proberen. Zoals jij het uitlegt klinkt het dan weer een stukje handiger.
Misschien typisch geval van "onbekend is onbemind"
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gezien op Facebook: oranje Stromer ST1. Zo te zien heeft de eigenaar zijn Stromer gemodificeerd tot een look-alike van zijn auto.
Stromer ST1 Oranje.jpg (133.91 KiB) 6803 keer bekeken
Ik zie ook wat andere wijzigingen die deze ST1 een wat meer sportieve look en gedrag geven:
- Een ander zadel (San Marco o.i.d.)
- Suntour SP12-NCX geveerde zadelpen met snelontspanner
- Andere handgrepen
- Andere spiegel
- Andere pedalen (?)
- Spatborden verwijderd
- Andere banden
- Belettering op de voorwielvelg (sticker of ander wiel?)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik kende dat gevaarte op het stuur ook niet, maar dat is dus de 360Fly HD videocamera. Kun je 360 graden HD video's mee opnemen, en ze hebben een Stromer gekozen en gecustomized om deze camera mee te promoten. Ik vind het zeer geslaagd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023