Re: Jakob Luksch nieuwe CEO bij Stromer AG
Geplaatst: 05 nov 2017, 17:09
Precies !!!
Ik voel me met mijn stelling dat Stromergebruikers echt niet alleen hobby- en mooi weer fietsers zijn zeker niet alleen. Bikerke poneerde de stelling dat dure fietsers alleen/vooral door mooi weer mensen en als hobby object worden gekocht en daar ben ik het pertinent niet mee eens.
Kijkend naar de vele kilometers van velen (leve het Lomito-overzicht...) en de behoefte aan allerlei regenkleding denk ik zomaar dat ik mijn stelling kan verdedigen....
Dat betekent echter niet dat Stromer voor mij zo ongeveer op mijn lichaam getatoeëerd staat. Ze moeten het wel blijven waarmaken. Met mijn huidige St1X heb ik het gevoel dat ik een gezonde prijs/kwaliteit te pakken heb. Niet alles is perfect maar met behulp van de dealer EN dit forum is dit volledig bruikbaar voor mijn behoefte. Zeker gezien mijn voorgeschiedenis met een ander merk.
Stromer heeft op dit moment gewoon nu het hogere segment in handen maar ik zie links en rechts serieuze andere merken aan het huidige marktaandeel van Stromer krabbelen. En da's alleen maar goed; het houdt iedereen scherp. Ook Stromer.
In de tussentijd is Stromer op sterke wijze zichzelf een vaste klantenkring aan zich te binden. En dat loopt van verrassende winteracties (dat was een surprise voor velen van ons.....in negatieve en positieve zin....voor nieuwe gebruikers als "oude" klanten); een brede bekendheid; en natuurlijk hun huidige modellen. Daarnaast nog eens een no-nonsense garantie.
Bijna 10.000 km zonder problemen gehad en toen een op hol slaande temperatuursensor. Mogelijk een onderdeeltje van een enkele Euri maar die zit midden in de motor zelf. Dus ik rij nu met een nieuwe motor; klasse !.
En 2 dagen geleden zei 1 van mijn blauwe accu's: niets; doe het zelf maar. Niet eens een foutcode....domweg "niets". Was best reuze sip want ik mocht kilometers op een erg zware fiets met NUL ondersteuning fietsen; niet grappig. Maar onderweg kwam ik langs een Stromer-dealer die niet alleen constateerde dat de blauwe accu geen enkele sjoege meer gaf (ook niet aan een lader) maar mij als Stromer-gebruiker domweg een leenaccu meegaf om thuis te komen. Dat is PRECIES waar een Stromer-gebruiker op dat moment behoefte aan heeft. De dag erna bij mijn eigen dealer is de defecte accu na overleg met Stromer ingewisseld voor een nieuwe.
Natuurlijk had ik liever in 1 keer naar huis gereden maar als je dit soort ondersteuning/service krijgt ben ik ultra-gelukkig. Niet alleen ben ik de dag erna met een appeltaart naar de dealer-onderweg gegaan (want dat is het minste wat ik kan doen naast die leen-accu 100% opgeladen terugbrengen) maar het bind me ook aan dit merk. Voor mij is dit een soort "mobiliteit-garantie". Ik weet niet of dit woord bestaat maar wel dat ik op dit moment weet dat Stromer me helpt; onbetaalbaar. Ik heb daar een woord voor: "ontzorgend"; en dat staat in geen enkele test........
Dus een nieuwe merk heeft niet alleen een design-uitdaging. Ook een accu-uitdaging. Daarnaast nog een naam/bekendheid-uitdaging. Laat staan een dealer-netwerk.
Het is aan de nieuwe CEO om Stromer door de concurrentie heen te loodsen zonder de huidige klantenkring te verliezen; voorwaar geen geringe opgave want de interesse in speed pedelecs wordt groter en groter en zal alleen maar groeien.
Stromer ze,
Reinout
Ik voel me met mijn stelling dat Stromergebruikers echt niet alleen hobby- en mooi weer fietsers zijn zeker niet alleen. Bikerke poneerde de stelling dat dure fietsers alleen/vooral door mooi weer mensen en als hobby object worden gekocht en daar ben ik het pertinent niet mee eens.
Kijkend naar de vele kilometers van velen (leve het Lomito-overzicht...) en de behoefte aan allerlei regenkleding denk ik zomaar dat ik mijn stelling kan verdedigen....
Dat betekent echter niet dat Stromer voor mij zo ongeveer op mijn lichaam getatoeëerd staat. Ze moeten het wel blijven waarmaken. Met mijn huidige St1X heb ik het gevoel dat ik een gezonde prijs/kwaliteit te pakken heb. Niet alles is perfect maar met behulp van de dealer EN dit forum is dit volledig bruikbaar voor mijn behoefte. Zeker gezien mijn voorgeschiedenis met een ander merk.
Stromer heeft op dit moment gewoon nu het hogere segment in handen maar ik zie links en rechts serieuze andere merken aan het huidige marktaandeel van Stromer krabbelen. En da's alleen maar goed; het houdt iedereen scherp. Ook Stromer.
In de tussentijd is Stromer op sterke wijze zichzelf een vaste klantenkring aan zich te binden. En dat loopt van verrassende winteracties (dat was een surprise voor velen van ons.....in negatieve en positieve zin....voor nieuwe gebruikers als "oude" klanten); een brede bekendheid; en natuurlijk hun huidige modellen. Daarnaast nog eens een no-nonsense garantie.
Bijna 10.000 km zonder problemen gehad en toen een op hol slaande temperatuursensor. Mogelijk een onderdeeltje van een enkele Euri maar die zit midden in de motor zelf. Dus ik rij nu met een nieuwe motor; klasse !.
En 2 dagen geleden zei 1 van mijn blauwe accu's: niets; doe het zelf maar. Niet eens een foutcode....domweg "niets". Was best reuze sip want ik mocht kilometers op een erg zware fiets met NUL ondersteuning fietsen; niet grappig. Maar onderweg kwam ik langs een Stromer-dealer die niet alleen constateerde dat de blauwe accu geen enkele sjoege meer gaf (ook niet aan een lader) maar mij als Stromer-gebruiker domweg een leenaccu meegaf om thuis te komen. Dat is PRECIES waar een Stromer-gebruiker op dat moment behoefte aan heeft. De dag erna bij mijn eigen dealer is de defecte accu na overleg met Stromer ingewisseld voor een nieuwe.
Natuurlijk had ik liever in 1 keer naar huis gereden maar als je dit soort ondersteuning/service krijgt ben ik ultra-gelukkig. Niet alleen ben ik de dag erna met een appeltaart naar de dealer-onderweg gegaan (want dat is het minste wat ik kan doen naast die leen-accu 100% opgeladen terugbrengen) maar het bind me ook aan dit merk. Voor mij is dit een soort "mobiliteit-garantie". Ik weet niet of dit woord bestaat maar wel dat ik op dit moment weet dat Stromer me helpt; onbetaalbaar. Ik heb daar een woord voor: "ontzorgend"; en dat staat in geen enkele test........
Dus een nieuwe merk heeft niet alleen een design-uitdaging. Ook een accu-uitdaging. Daarnaast nog een naam/bekendheid-uitdaging. Laat staan een dealer-netwerk.
Het is aan de nieuwe CEO om Stromer door de concurrentie heen te loodsen zonder de huidige klantenkring te verliezen; voorwaar geen geringe opgave want de interesse in speed pedelecs wordt groter en groter en zal alleen maar groeien.
Stromer ze,
Reinout