Jakob Luksch nieuwe CEO bij Stromer AG

Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

As of 1 January 2018, Jakob Luksch will assume the position of Chief Executive Officer. Jakob Luksch is currently working for BMW / Mini. He is responsible for the complete seating device. In this function, he is familiar with absolute cost awareness. He takes over a company that offers a cleared product range for 2018 (in europe). The end of the ST1 (in europe) closes a chapter, which knows not only joyful sections. However, the beginner model is also gone. This loss of turnover is to be compensated - and even more.

Stefan Schwab, Chairman of the board, assumes, Stromer will take profit from Peter Luksch' experience. The automotive industry is highly competitive, very cost sensitive - but also very close to the customer. This could be seen as a step forward in direction of a larger accessories-list.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb je bericht afgesplitst van het Stromer winteractie topic naar een eigen topic, al denk ik (ook?) dat beide met elkaar te maken heeft.

Een nieuwe CEO: nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Alex.slaets schreef: 03 nov 2017, 22:51 However, the beginner model is also gone. This loss of turnover is to be compensated - and even more.
Ik ben zeer benieuwd naar de acties hierop van de nieuwe CEO. De ST1 X is met dik 5.000 euro een erg dure nieuwe instapper. Hopelijk ontwikkelt Stromer alsnog een betaalbaarder alternatief, en dan zonder de opstartproblemen die we met de ST1 X hebben gekend.
Alex.slaets schreef: 03 nov 2017, 22:51 but also very close to the customer. This could be seen as a step forward in direction of a larger accessories-list.
Huppekee die ivoren toren uit svp. Zonder customer geen bedrijf. Ik ben benieuwd!

Niet verbazingwekkend trouwens, deze overlap tussen automotive industrie en speed pedelecs. Ik hoop dat de machtswisseling voor de Stomer gebruikers een hele hoop goeds brengt. We gaan het meemaken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Ik snap wel het dat je dit bericht hebt afgesplitst.
Maar zie het wel ook in de context van de winteractie, als deel van de big picture.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mee eens, ik denk ook dat dit samenhangt. Ik had net een zin daarover in mijn vorige post toegevoegd. De revenue in Q4 2017 zal nog wel even stevig moeten worden opgekrikt.

Ik zal in het winteractie topic een link plaatsen naar dit bericht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik ben benieuwd met welke accessoirelijst Stromer in 2018 komt, als ik kijk wat hier gangbaar is aan personalisaties dan heeft Stromer een flinke achterstand opgelopen ten opzichte van de gebruikers.

Hogere functionaliteit tegen lage kosten zijn vooral te vinden in de capaciteiten van de OMNI, hoewel prachtig geïntegreerd in de bovenbuis is de gebruikersinterface op een jaren '80 niveau en mist Stromer de aansluiting met hedendaagse functionaliteiten zoals navigatie, accumanagement, signalering/alarmering van ongewenste aanraking van de fiets, blackbox en dashcam. Verder kan gedacht worden aan buienalarm, weergave buitentemperatuur (ijs), locaties flitspalen, points of interest (in mijn geval restaurants en Stromer-dealers), herkenning van ongevallen met automatische 112-melding, GPS-locatie voor huisgenoten/werkgevers... de mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt.

Eén probleem is alvast opgelost, de good-for-nothing ping-bel die standaard op alle Stromers geleverd werd is gelukkig verleden tijd. Daarvoor in de plaats komt helaas weer het andere uiterste in de vorm van een claxon die het passeren op het fietspad ook niet echt gezelliger maakt.

Stromer laat hiermee en met de idioot hoge prijs van haar fietsen een aantrekkelijk gat vallen voor andere fabrikanten om met een gelijkwaardig of zelfs beter product te komen voor een lagere prijs. Stiekem hoop ik dat er snel zo'n serieuze concurrent komt zodat Stromer scherp gehouden wordt...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 03 nov 2017, 23:50 Ik ben benieuwd met welke accessoirelijst Stromer in 2018 komt, als ik kijk wat hier gangbaar is aan personalisaties dan heeft Stromer een flinke achterstand opgelopen ten opzichte van de gebruikers.
Helemaal mee eens. Het is van de zotte dat wij hier het halve forum volschrijven over accessoires omdat Stromer er zelf niks mee doet. De typegoedkeuring speelt hierin uiteraard ook een rol, maar nu is het wel erg minimaal allemaal.
Lomito schreef: 03 nov 2017, 23:50 Hogere functionaliteit tegen lage kosten zijn vooral te vinden in de capaciteiten van de OMNI, hoewel prachtig geïntegreerd in de bovenbuis is de gebruikersinterface op een jaren '80 niveau
Ik zag op youtube dat de Amerikaanse Stromer vertegenwoordiger de "oude" OMNI (die op de huidige ST1 X en ST2 / ST2 S zit) vergelijkt met een iPhone 4, maar ik vind ook dat-ie nog wel wat verder terug de tijd in had mogen gaan met zijn analogie.

Maar vandaar dus wel die nieuwe OMNI in 2018. Deze heeft aanzienlijk meer geheugen, waar Stromer nu nog geen gebruik van maakt. Ik heb van Stromer zelf begrepen dat ze hier wel degelijk meer in willen gaan ontwikkelen. Aan de OMNI ligt het niet meer, dus Stromer moet nu zelf aan de bak. Als die nieuwe CEO nou eens een paar goeie app ontwikkelaars aanneemt..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Inderdaad: nieuwe ronde; nieuwe kansen.
Betrokkene komt op een prima moment qua keuzes bij Stromer. Een "oude" ploeg kan mogelijk haar opties niet goed zien omdat ze altijd in eenzelfde ritmiek/idee zaten (tunnelvisie).
De auto-achtergrond maakt deze CEO zo maar eens zeer geschikt.

- Nieuwe modellen; ook een die vriendelijker is geprijsd als echte opvolger St1
- Accessoires. Als je nou ECHT wil bewijzen dat je een korte verbinding naar je gebruikers hebt neem je zoiets op in je folder: "The recent years Stromer AG launched the St1, St2 and St1x. This speed pedelecs were highly liked and found there way into societies in multiple countries. Stromer-users nationwide found each other on fora and exchanged experiences. Through these real live experiences Stromer bikes were altered to optimise there performance for the personal user. Stromer AG is happy to announce the availability of the following accessoires based on user-experiences. These accessoires are covered by the Stromer AG assurance if fitted by the factory or by specialised dealers". Effe dagdromen.......maar wat zou dat vanuit marketing oogpunt verbinden !
- OMNI op niveau

De wetgeving en goedkeuring zal nog als een korset de uitvoeringen internationaal bepalen maar zijn achtergrond zal zeker helpen.
Heb net de nieuwe 2018 Flyer-folder doorgewerkt en die modellen worden ook steeds frisser. Nog niet het erg gelukte design van een Stromer maar daar wordt echt naar de bovenkant van het segment gekeken. En daar begint Stromer juist gaten te laten vallen.
Ben zelf weer in de markt voor een nieuwe Stromer vroeg in 2019. Ik volg de modellen en mogelijkheden zeker.

Prettig weekend, Reinout
Lomito

Reinout-St1x schreef: 04 nov 2017, 05:43 Effe dagdromen....
Heerlijk toch om zelf even je (onze) ideale wereld te maken. Ik hoop vooral dat er zo snel mogelijk een serieuze concurrent komt die een flink deel van het marktaandeel van Stromer weet weg te snoepen. Stromer zou zo gedwongen worden zichzelf en de fietsen sneller te innoveren. Luisteren naar de wensen van gebruikers is daarbij essentieel. Nu zit Stromer nog te veel op het idee dat alles wat zij maken goud is en dat de consument toch wel koopt. Aangezien zij de enige aanbieder zijn in het topsegment is dat ook nog zo... :ai
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Chris,

precies: laat er maar wat pressie komen.

De Kleber S45 ( http://www.klever-mobility.com/nl/kleve ... 5-premium/ ) en de E-Flow ER-5 (heb ik al mee gereden; prima ervaring)( http://www.eflow-europe.de/ER-5 ) zijn alvast wat modellen maar zullen het nu nooit halen op actieradius. Simpel: de huidige accu is te beperkt.
En er mag nog wel wat aan het design gesleuteld worden.

Groetsels,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Momenteel rent Stromer nog rondjes om de concurrentie heen als het gaat om motorkracht en actieradius. En dat is niet niks, dat is gewoonweg dodelijk voor elke concurrent. Combineer dit met een erg geslaagd design - veel andere pedelecs vind ik toch een beetje "goofy" ogen - en Stromer steekt met kop en schouders boven de rest uit. En de prijs kan dan vanzelf mee, want we hebben het er duidelijk voor over.

Dit is inderdaad geweldig als je graag een exclusieve en niche speed pedelec wil, maar minder leuk als je ontdekt dat Stromer volledig een eigen koers vaart en de gevolgen daarvan voor de accessoire-wensen van de eindgebruikers. En dat terwijl Stromer tot een paar jaar en enkele CEO's terug nog adverteerde met "Das modulare E-bike": optioneel geveerde voorvork, city-kits, verschillende soorten verlichting, diverse zadels, mandjes etc. Het kan dus wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie