Tijd voor nieuwe speed pedelec ?

Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Ok, bedankt dan weet ik voldoende.
Nog over de fietstas :
Zowel Klever als Stromer maken beide gebruik van de Racktime fietsendrager, het is dus bij beide mogelijk om deze fietstas te gebruiken.

Ook kreeg ik dit voorstel nog voor €99.
https://www.cargarantie.info/e-bike/be-nl.html#about
De €99 gaat vooral over de batterij, wanneer deze na 2 jaar zou stukgaan moet je zelf 60% van de aankoop van de nieuwe batterij betalen.

In het KBC onderhoudscontract zit zowieso jaarlijkse vervanging van tandwielen en cassette inbegrepen dus daar heeft het geen zin voor.

Net ook nog gezien bij Klever :
Echter kan je bij Klever ook gratis 3 jaar garantie op de batterij krijgen :
Binnen 3 jaar garandeert Klever Mobility dat de accu 500 keer opgeladen kan worden, waarna nog minimaal 50% van de oorspronkelijke capaciteit resteert. De garantieperiode begint op de datum van aankoop. Klever Mobility moet zo snel mogelijk op de hoogte worden gesteld van eventuele vorderingen met betrekking tot deze garantie.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Karine schreef: 19 mei 2021, 19:43
Golvas schreef: 19 mei 2021, 19:41Chez Monsieur ?
Ja.
Ik was daar een drietal weken geleden en had er een vrij goed gevoel bij, zo zie je maar ...
Karine schreef: 20 mei 2021, 13:58 Ook kreeg ik dit voorstel nog voor €99.
https://www.cargarantie.info/e-bike/be-nl.html#about
De €99 gaat vooral over de batterij, wanneer deze na 2 jaar zou stukgaan moet je zelf 60% van de aankoop van de nieuwe batterij betalen.
Moet afgesloten worden voor het verstrijken van de fabrieksgarantie, dus kan perfect na 1 jaar en 51 weken of ligt dat anders bij een lease ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Golvas schreef: 20 mei 2021, 17:45 [Ik was daar een drietal weken geleden en had er een vrij goed gevoel bij, zo zie je maar ...
Persoon kwam inderdaad heel vlot over en de winkel kreeg op Google ook heel goede reviews.
Ik heb nu een offerte gekregen bij Powergrid waar ik de fiets zal aankopen.


Moet afgesloten worden voor het verstrijken van de fabrieksgarantie, dus kan perfect na 1 jaar en 51 weken of ligt dat anders bij een lease ?
Het heeft geen zin omdat KBC nu met een onderhoudscontract werkt waarbij zowieso tandwielen en ketting, remblokken jaarlijks vervangen worden gedurende de drie jaar.
Als je registreert bij Klever krijg je net als de rest ook 3 jaar garantie op de batterij.
5 jaar op hun frame
3 jaar op electronica
2 jaar op de batterij na registratie
2 jaar op fietscomponenten
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Karine schreef: 20 mei 2021, 20:25 de winkel kreeg op Google ook heel goede reviews.
Daar hecht ik totaal geen enkele waarde meer aan ... die dingen worden veel te veel gemanipuleerd : slechte (maar daarom niet minder onterechte) reviews worden al eens verwijderd, reviewers worden opgebeld en bedreigd met het inschakelen van een advocaat, usw.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 21 mei 2021, 09:26 slechte (maar daarom niet minder onterechte) reviews worden al eens verwijderd
De eigenaar van een bedrijf kan zelf geen Google reviews verwijderen. Die kan een review hoogstens bij Google melden als 'ongepast', waarbij Google in 99% van de gevallen geen actie onderneemt.

Alleen de plaatser van de review kan deze verwijderen. Waarbij er op de achtergrond natuurlijk wel e.e.a. kan spelen waardoor de plaatser daarvoor kiest.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Die info klopt niet ... zo heb ik zelf twee reviews die van het publieke internet verwijderd zijn (voor alle duidelijkheid : niet door mij) en die enkel nog zichtbaar zijn via mijn eigen Google account (inloggen op Google account -> maps -> "Mijn bijdragen" -> Reviews).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De informatie baseer ik op eigen ervaringen met Google Mijn Bedrijf.

Heb je weleens bij Google gevraagd hoe het kan dat jouw reviews zijn verdwenen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Nee, ik heb hierover geen contact gehad met Google.

https://support.google.com/business/ans ... 6773?hl=nl
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met het proces van jouw link ben ik inderdaad ook bekend. En ik heb (namens een vriendin) via dat 'markeren als ongepast'-item meermaals gepoogd om diverse reviews door Google te laten verwijderen. In ons geval, met zeer valide argumenten (betrof bovendien geen commercieel bedrijf). Maar mooi niet dat Google dit heeft gedaan, alle verzoeken zijn afgewezen of er is überhaupt niet op gereageerd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Karine
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
Locatie: Geel/Antwerp
Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
Km-stand: 10500

Gelukkig zijn er nog forums als deze waar je wat extra info en ervaringen kan te weten komen.
Plaats reactie