Garantie zonder originele aankoopfactuur

Plaats reactie
k_a_r_e_l
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:19
Locatie: W-VL
Merk SP: nog te bepalen na testritten

Hallo allen. Even een vraagje waar ik via de zoekfunctie niet meteen een antwoord op vond.

Ik kan een Stromer kopen maar de verkoper heeft geen originele aankoopfactuur omdat hij niet de eerste koper is. De fiets is minder dan 2 jaar oud. Kan ik dan nog van garantie genieten als het nodig zou blijken. Op het kentekenbewijs staat de datum van eerste ingebruikstelling. Is dit voldoende om via een adoptie dealer een garantieclaim te kunnen innen in geval dat nodig zou zijn?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Checken bij de adoptiedealer.

Daar zul je sowieso ook mee moeten aftikken wie opdraait voor de kosten voor arbeidsloon binnen garantie, want dat is alleen gratis bij de dealer waar de Stromer oorspronkelijk is aangeschaft.

Maar: een Stromer die binnen 2 jaar naar de derde eigenaar gaat en waar geen aankoopfactuur van aanwezig is? En waarvan je de onderhoudshistorie naar ik aanneem ook niet kent? Ik zou ervoor bedanken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
k_a_r_e_l
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:19
Locatie: W-VL
Merk SP: nog te bepalen na testritten

Arbeidsloon wordt niet gedekt in garantie? Ik begin er precies meer en meer m'n neus voor op te trekken.

Verkoper zegt dat hij een jaar met de fiets reed en die 2dehands kocht. Of dat juist is of niet, en te controleren valt weet ik niet.
Voor wat het waard is. De fiets is anderhalf jaar oud en heeft amper 1500 km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

k_a_r_e_l schreef: 27 apr 2021, 23:46 Arbeidsloon wordt niet gedekt in garantie?
Alle dealers krijgen een vergoeding van Stromer voor de kosten van arbeidsloon bij werkzaamheden onder garantie. Maar die vergoeding dekt de kosten niet volledig. De rest moet komen uit de marge van verkoop. De dealer waar de Stromer oorspronkelijk is aangeschaft heeft die marge uit verkoop genoten en zal (mag) geen kosten voor arbeidsloon in rekening brengen bij garantiewerkzaamheden.

Geen enkele andere dealer is verplicht om een Stromer te adopteren en de voorwaarden waaronder ze dit eventueel wel doen bepalen ze zelf (in overleg met jou). De één is er supermakkelijk in, de ander niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
k_a_r_e_l
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:19
Locatie: W-VL
Merk SP: nog te bepalen na testritten

Bedankt voor je heldere uitleg.
Plaats reactie