Uw mening over doorfietsroutes/fietssnelwegen/snelfietsroutes

Plaats reactie
brambono
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2021, 12:45
Locatie: Nederland

Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een onderzoek naar de mening en wensen van fietsers wat doorfietsroutes betreft (doorfietsroutes, snelfietsroutes, fietssnelwegen zijn allemaal hetzelfde fenomeen).
Maakt u gebruik van dergelijke routes? U zou mij erg helpen als u mijn enquête in wilt vullen.

Enquête: https://forms.gle/AfkwejT3mb6iiP7SA

Het is voor mijn afstudeeronderzoek naar de toepassing van doorfietsroutes in dorpen. Dit doe ik voor de opleiding die ik volg: Ruimtelijke Ontwikkeling-Mobiliteit aan Windesheim in Zwolle.
mrstrom

Ingevuld, maar niet echt duidelijk of het ook voor SP-ers is.
brambono
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2021, 12:45
Locatie: Nederland

Bedankt voor het invullen!
Doorfietsroutes zijn natuurlijk voor alle soorten fietsers bedoeld, maar ook zeker voor de gebruikers van speed pedelecs. Deze gebruikers stellen uiteraard ook eisen aan de fietsroutes en daar ben ik ook benieuwd naar. Verder ben ik er even vanuit gegaan dat ik de doelgroep waar ik naar zoek hier goed kan bereiken.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Met je titel trek je iedereen aan ... als je hem wijzigt naar "Uw mening over doorfietsroutes/fietssnelwegen/snelfietsroutes in Nederland" bereik je je doelgroep. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Ik heb hem ingevuld vanuit mijn ervaring als ligfietser want ervaring als SP rijder heb ik (nog) niet.
brambono
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2021, 12:45
Locatie: Nederland

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat voor soort fiets u gebruikt. Wat mensen uit België betreft ook niet. Het is wel zo dat het dan lastiger aan te geven is van welke route u gebruik maakt, maar de waarde die u hecht aan bepaalde onderdelen van de fietsroute is voor beide landen nuttig/hetzelfde (neem ik aan).
brambono
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2021, 12:45
Locatie: Nederland

Mocht u de enquête nog in willen vullen, ik laat hem nog ongeveer een week open staan.
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

brambono schreef: 23 apr 2021, 14:38 Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat voor soort fiets u gebruikt. Wat mensen uit België betreft ook niet. Het is wel zo dat het dan lastiger aan te geven is van welke route u gebruik maakt, maar de waarde die u hecht aan bepaalde onderdelen van de fietsroute is voor beide landen nuttig/hetzelfde (neem ik aan).
Ben ik niet helemaal met u eens. Ik vermoed dat die dikke motor in het achterwiel het veel minder vervelend maakt om te moeten stoppen bij een stoplicht en dus is het voor SP's vermoedelijk minder belangrijk dat de sensoren op een goede afstand zitten zodat het stoplicht op groen staat voordat de fietser moet gaan remmen. En is het vermoedelijk veel minder belangrijk dat het stoplicht zo geprogrammeerd is dat het fietspad standaard op groen staat als er toch niemand mag kruisen (dat is heel vaak niet het geval. Rechtdoor auto's groen, rechtsaf auto's rood en het fietspad ook rood :bu: )
Plaats reactie