Petitie "Stop de levensgevaarlijke speed pedelec-wetgeving"

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

+1
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

LNY schreef: 01 apr 2021, 20:30
Marcellissimo schreef: 01 apr 2021, 19:00 .... maar wel om ons te steunen om een betere en evenwichtige wetgeving te krijgen.
Met de wetgeving is niks mis. Met de weginrichting en het gedrag van andere weggebruikers soms wel.

Jouw opmerking bevestigt nogmaals dat deze petitie kolder is.
Troost je dan maar, want de weginrichting en het gedrag zal op korte termijn waarschijnlijk weinig aan veranderen.
De weginrichting veranderen is te kostbaar voor een te kleine groep weggebruikers en bovendien vaak niet eens mogelijk.
Het gedrag van anderen heb je ook weinig invloed op, maar de tolerantie op de weg is de afgelopen jaren niet echt toegenomen.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Die tolerantie is zéker wel toegenomen. 2 a 3 jaar geleden had ik iedere rit wel een incident (afsnijden, toeteren, handgebaren, etc). Nu nog eens per paar weken.

De toename van het aantal SP’s op de weg, de incidentele aandacht daarvoor in media en de snorfietsers die de weg op moeten hebben de boel flink verbeterd!!

Ik heb dus helemaal geen troost nodig. 😉
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

LNY schreef: 01 apr 2021, 20:30
Marcellissimo schreef: 01 apr 2021, 19:00 .... maar wel om ons te steunen om een betere en evenwichtige wetgeving te krijgen.
Met de wetgeving is niks mis. Met de weginrichting en het gedrag van andere weggebruikers soms wel.

Jouw opmerking bevestigt nogmaals dat deze petitie kolder is.
+1


Deze petitie is een gemiste kans om de positie van álle speed pedelec rijders onder de aandacht te brengen en te pleiten voor snellere (lokale) oplossingen en landelijke voorlichting. Want wat die oplossingen ook zijn: het duurt allemaal veel te lang, daar zijn alle SP-ers het wél over eens.

Maar in plaats van de boel bij elkaar te houden deelt De Kopgroep SP-ers op in slachtoffers en solidairen aan de ene kant en niet-solidaire asocialen aan de andere :bn:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Lang leve het mooie weer. Het fietspad is een recreatiepad geworden waar deze week geen doorkomen meer aan is op sommige plaatsen. Ook buiten de bebouwde kom. Mensen met kinderwagens, skeelers, ANWB koppels die elk aan een kant lopen waardoor je er tussendoor moet schieten. Als ik bel kijken ze eerst verbaasd om en slingeren dan nog iets verder op mijn ideale lijn.
Geef mij de rijbaan maar.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
mrstrom

mboelis schreef: 02 apr 2021, 00:43 Lang leve het mooie weer. Het fietspad is een recreatiepad geworden waar deze week geen doorkomen meer aan is op sommige plaatsen. Ook buiten de bebouwde kom. Mensen met kinderwagens, skeelers, ANWB koppels die elk aan een kant lopen waardoor je er tussendoor moet schieten. Als ik bel kijken ze eerst verbaasd om en slingeren dan nog iets verder op mijn ideale lijn.
Geef mij de rijbaan maar.
Dan heb jij er nog een bel op zitten....
Moet je met je claxon proberen, dan kijken ze nog "vrolijker" haha
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik gebruik de claxon nooit meer. Daar reageren mensen trager op omdat ze eerst een scooter gaan zoeken. De Spurcycle klinkt best ver. Dat icm een SP die van voren eruit ziet als een fiets werkt net iets sneller
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Bel of claxon het maakt weinig uit :roll:
Eerste wat fietsers of voetgangers doen is achterom kijken en dan naar links sturen, geen idee waarom...ik toeter niet voor Jan l.l...denk ik dan.
Maar doe mij maar de rijbaan, dan af en toe wat getoeter achter mijn rug dan kan ik tenminste terug toeteren.. :bj
En ik fiets dan echt in het midden op de rijbaan, helaas voor de automobilist.

Een aantal keer door Amsterdam gefietst en ik voel me echt prettiger tussen de auto’s. De ST2 is ook supersnel met optrekken dus daar kunnen de automobilisten zich niet aan ergeren. :d3: Optrekken in 2 of 3 en dan doorschakelen naar 5 en dan is 48km/h op de omni echt hard door de straten van Amsterdam.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
utbone
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2018, 09:24
Locatie: Den Haag
Merk SP: Stromer
Km-stand: 30

Wat de algemene argumenten ook zijn is de weging van de persoonlijke situatie doorslaggevend voor mij.

1. Ik moet door de stad Den Haag fietsen. De wegen zijn druk, gevaarlijk en vol onbegrip.
2. Ja, ik heb de afweging gemaakt om een normale e-bike te kopen.
3. Ja, ik rij dus bewust op het fietspad en pas mijn snelheid aan.
4. Ja, ik ben een aantal x aangehouden door politie (roodlicht) en die wezen mij er op dat ik op de weg moet fietsen maar vonden het persoonlijk ook gevaarlijk. En lieten mij de weg vervolgen op het fietspad.
5. Ik krijg ook regelmatig opmerking van fietsers dat ik eigenlijk op de rijbaan thuis hoor. Vanwege het gele plaatje, niet zozeer vanweg de snelheid.
5. Kortom, ik heb getekend en blijf de snelheid aanpassen waar nodig als ik op het fietspad rij.
ST1-X 2018, 0,8 Kw. 15KM enkele rit
mrstrom

utbone schreef: 22 apr 2021, 10:34
2. Ja, ik heb de afweging gemaakt om een normale e-bike te kopen.
Maar waarom dan niet op een gewone 25km/h fiets? Oprechte interesse hoor.
Plaats reactie