Keuzehulp high speed bike aub

Plaats reactie
Mad Max
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2017, 21:11

Hallo fietsers!

Ik zou graag een high speed bike aanschaffen voor het woon-werk verkeer. Na verschillende sites af te schuimen komt de naam Stromer telkens terug. Welk type zouden jullie mij aanbevelen ? Goede prijs-kwaliteit en waarop moet ik zeker letten voor de aankoop van een high speed bike?
Nog even wat info, ik ben een man van 32 jaar, 178cm , 79kg en woon 30 km van mijn werk. Dus ik zou elke week ongeveer 300km doen. Groeten uit West-Vlaanderen 🚵🏻
Lomito

Hallo Max, alle Stromers zijn geschikt voor jouw woon-werkafstand, waar het op neer komt is hoeveel jij overhebt voor de fiets. Je kunt prima uit de voeten met een ST1 waarbij je wel op de accucapaciteit moet letten. De ST1x is duurder maar biedt ook meer ondersteuning en grotere accu's (t/m 983 Wh). De ST2 en ST2s zijn fors duurder maar bieden nog meer ondersteuning en comfort.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alles wat Lomito zegt.

Je keus zal dus vooral afhangen van je budget. Doet geld er niet toe, neem dan een ST2 S, een waar genot. Of wacht tot het nieuwe Stromer vlaggenschip leverbaar wordt: de ST5 (verwacht in juni 2018).

Wil je de scherpste prijs: neem een ST1. Die is momenteel zo ongeveer overal in de aanbieding en dan ben je voor ca. 3000-3500 euro klaar. Actieradius is dan inderdaad wel iets om goed in de gaten te houden, en persoonlijk zou ik de digitale mogelijkheden van de OMNI wel missen.

Wil je het beste van alle werelden: de ST1 X is in de markt gezet met echt een hele scherpe prijs-kwaliteitverhouding. Met een afstand van 30km en de optie tot bijladen op je werk (?) kun je zelfs met de standaard 614Wh accu toe. Ik spreek uit ervaring: ST1 X, 614Wh accu en precies dezelfde woonwerk afstand.

De ST2: ook erg fraai, betere motor dan de ST1 X, maar wel weer een stap duurder.

Lang verhaal kort: wat is je budget?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie