Het hangt af van de goesting maar in principe rij ik wel. Zoals eerder gezegd is verse sneeuw geen probleem als je je rijgedrag wat aanpast. Zelf moet ik enkele km's door een bos waar dus niet gestrooid wordt. Als we dan zo'n koude periode hebben als 2 winters geleden dat de sneeuw een week of langer blijft liggen, dan wordt de onderlaag ijs met fietssporen in. Dat is verraderlijker. Maar eigenlijk komt het altijd op hetzelfde neer: of het nu droog is, regent of sneeuwt, liever elke keer een paar minuten langer onderweg dan 1 keer...

Kleding:
Bij temperaturen tot een graad of 4, thermisch onderlijfje, jas (Castelli, weet het type niet meer maar toch al gauw 10 jaar oud en nog steeds top), raceviz fluo windstopper, fietsbroek met zeem en daarover lange fietsbroek zonder zeem, merino kousen en Shimano MW701 schoenen.
Bij temperaturen rond 0° gebruik ik een dik merino onderlijfje en bij vriestemperaturen nog een extra fietsshirt met lange mouwen. Met goede kledij heb je nooit meer dan 3 lagen nodig (ik tel de fluo windstopper even niet mee)