Och, ik zie wel. K.w.w. Ik vermoed dat ik van mijn betere wederhelft geen toestemming krijg
Petrr
Wie fietst er door in de vorst en sneeuw van aankomende week?
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- Flyy
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
- Locatie: Paderborn
- Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
- Km-stand: 40
Mit den richtigen Reifen ist es kein Problem auf Eis zu fahren.
So fährt man sicher als mit dem Auto.
Met de juiste banden is het geen probleem om op ijs te rijden.
Dit is veiliger dan autorijden.
So fährt man sicher als mit dem Auto.
Met de juiste banden is het geen probleem om op ijs te rijden.
Dit is veiliger dan autorijden.
Verwacht zeker door te rijden. Sneeuw is geen punt, ijzel.. dat is verraderlijk, en daar houd je m niet recht op. Maar sneeuw.
ST3-Pinion met geveerde voorvork/Zwart/ v Zijp/ Ortlieb Voorheen: ST2-2022/blauw/983WH/Daarvoor: ST1-X 2018 /Mat anthraciet[/b]/983 Wh/s / -Santos tandem met Pendix voor de vakanties-
- Stoner81
- Pro
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Merk SP: Stromer ST5 Ltd
- Km-stand: 26485
Dit is mijn eerste winter op de Stromer. Ga toch proberen om 3 dagen deze week met de SP naar het werk te gaan en de rest met de auto. Aangezien ik nachtwerk doe wel op het koudste moment van de dag maar tegen koude kan je je kleden. Denk dat ik mijn winterkoersbroek ga aan doen met nog extra beenstukken eronder. Winterschoenen van Northweave met overtrekken en thermisch onderhemd, thermovest en 4 seizoensvest. Dikke handschoenen zullen ook wel een must zijn. Face mask, muts en mijn oorverwarmers weer in mijn helm installeren. Juist mijn drinkbus zal denk ik een probleem geven.
Ook een kwartiertje vroeger vertrekken zodat ik aan een lagere snelheid kan rijden en de Stromer in sneeuw stand zetten.(Motortuning)
Ook een kwartiertje vroeger vertrekken zodat ik aan een lagere snelheid kan rijden en de Stromer in sneeuw stand zetten.(Motortuning)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat is wel een goeie.
Die vooringestelde sneeuwstand van Stromer daar horen we eigenlijk nooit iemand over. Waarschijnlijk omdat het in NL en BE de laatste jaren wel meevalt met de sneeuw. Ik ben benieuwd hoe die stand je bevalt. Laat het ons vooral even weten als je 'm nodig hebt gehad
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Het hangt af van de goesting maar in principe rij ik wel. Zoals eerder gezegd is verse sneeuw geen probleem als je je rijgedrag wat aanpast. Zelf moet ik enkele km's door een bos waar dus niet gestrooid wordt. Als we dan zo'n koude periode hebben als 2 winters geleden dat de sneeuw een week of langer blijft liggen, dan wordt de onderlaag ijs met fietssporen in. Dat is verraderlijker. Maar eigenlijk komt het altijd op hetzelfde neer: of het nu droog is, regent of sneeuwt, liever elke keer een paar minuten langer onderweg dan 1 keer...
Kleding:
Bij temperaturen tot een graad of 4, thermisch onderlijfje, jas (Castelli, weet het type niet meer maar toch al gauw 10 jaar oud en nog steeds top), raceviz fluo windstopper, fietsbroek met zeem en daarover lange fietsbroek zonder zeem, merino kousen en Shimano MW701 schoenen.
Bij temperaturen rond 0° gebruik ik een dik merino onderlijfje en bij vriestemperaturen nog een extra fietsshirt met lange mouwen. Met goede kledij heb je nooit meer dan 3 lagen nodig (ik tel de fluo windstopper even niet mee)
Kleding:
Bij temperaturen tot een graad of 4, thermisch onderlijfje, jas (Castelli, weet het type niet meer maar toch al gauw 10 jaar oud en nog steeds top), raceviz fluo windstopper, fietsbroek met zeem en daarover lange fietsbroek zonder zeem, merino kousen en Shimano MW701 schoenen.
Bij temperaturen rond 0° gebruik ik een dik merino onderlijfje en bij vriestemperaturen nog een extra fietsshirt met lange mouwen. Met goede kledij heb je nooit meer dan 3 lagen nodig (ik tel de fluo windstopper even niet mee)
2de deel winter ritten die ik tegemoet ga, vind het best aangenaam.
Qua temperaturen geen last, doe wel een bandana onder men helm en over men oren maar voor de rest het zelfde als anders.
Voor de veiligheid pas ik uiteraard de snelheid aan en rustig de bochten nemen.
Qua temperaturen geen last, doe wel een bandana onder men helm en over men oren maar voor de rest het zelfde als anders.
Voor de veiligheid pas ik uiteraard de snelheid aan en rustig de bochten nemen.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Het is sowieso beter voor de accu om op het werk te laden. Ik denk dat het met verbruik wel meevalt. Rijden door sneeuw kost wel vermogen maar omdat je fors langzamer rijdt denk ik dat je uiteindelijk zuiniger rijdt.
Ik heb afgelopen jaren meerdere keren door sneeuw gereden, maar omdat ik zo'n beetje het omgekeerde van accu stress heb (1260 Wh) kijk ik nooit meer naar de accu stand...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]