Levertermijn wisselstukken

Kurtv
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2017, 19:14

Graag had ik eens geïnformeerd achter jullie ervaringen/mening van de levertermijnen op onderdelen nodig om herstellingen uit te voeren.

Ik kan me precies niet van de indruk ontdoen dat herstellingen waarvoor wisselstukken nodig zijn niet zo snel verlopen. De reden hiervoor is dat wisselstukken niet voorradig zijn bij dealer.

Verwacht ik teveel van een dealer als ik ervan uit ga dat sensoren en dergelijke gewoon op voorraad zijn en niet telkens eerst besteld moeten worden met een levertermijn van al direct 1 week. Zoveel onderdelen zitten er nu toch ook niet in een Stromer hè.

Voor mij zou dit een dealbreker kunnen zijn bij mijn aankoop van een Stromer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij mij zijn meerdere onderdelen onder garantie vervangen en ik heb nog nooit op een onderdeel hoeven wachten. Mijn dealer heeft deze allemaal op voorraad.

Daanaast is het volgens mij zo dat een dealer garantie-onderdelen 's morgens bij Stromer kan bestellen, voor verzending diezelfde dag. Hierna zal de dealer de reparatie nog wel moeten uitvoeren natuurlijk.

Ik heb de indruk dat het sterk wisselt per dealer, wat ze precies aan onderdelen op de plank hebben liggen, hoe snel ze zijn met reparaties en of je bijvoorbeeld een gelijkwaardige vervangende Stromer mee krijgt wanneer je onverhoopt langer moet wachten. (Diverse dealers bieden deze service, maar niet allemaal.)

Als je overweegt om een Stromer te kopen, dan zou ik dit soort zaken navragen bij de dealer die je op het oog hebt. Het antwoord is dan hoogstens een "dealERbreaker", geen dealbreaker ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kurtv schreef: 16 okt 2017, 20:11 Zoveel onderdelen zitten er nu toch ook niet in een Stromer hè.
Naast alle onderdelen die je op elke fiets vindt alleen maar een beetje extra elektronica. Meer dan je denkt en wellicht ook duurder dan je denk, maar het klopt in die zin wel dat veel voorkomende problemen kunnen worden opgelost door een x aantal onderdelen op voorraad te leggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Bestel maar eens een afzonderlijke remhendel voor ST2?????

Na 3 weken nog niks, niet beschikbaar bij Stromer noch bij Shimano
uiteindelijk hebben ze er 1-tje gedemonteerd, had dit nodig na een
dummie ongeval(letje), gelukkig ENRA verzekerd.

Dit voorval was wel eind 2015 hopelijk nu iets beter
Kurtv
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2017, 19:14

Stromeur schreef: 16 okt 2017, 20:19 Daanaast is het volgens mij zo dat een dealer garantie-onderdelen 's morgens bij Stromer kan bestellen, voor verzending diezelfde dag. Hierna zal de dealer de reparatie nog wel moeten uitvoeren natuurlijk.
Dat lijkt me nog binnen de normale termijn te vallen.

Ik zal me zeker goed informeren bij de eventuele dealer over zijn snelheid van handelen in deze.

Op dit moment heb ik er eigenlijk niet zo een goed oog in. Ik wacht nu al 14 dagen om een proefrit van mijn woon-werkverkeer te kunnen doen. Het probleem zit erin dat de sleutel van het batterijvak van de betreffende testfiets verloren is gegaan. Aangezien ik zeker moet bijladen op mijn werkplaats en dat enkel mogelijk is met uitgenomen batterij moet ik wachten tot de nieuwe sleutel er is. Dat neemt dus nu al een 14 dagen in beslag. Als ik het goed begrepen heb moest eerst de betaling zijn binnengekomen vooraleer er nog maar begonnen wordt aan het voorzien van de nieuwe sleutel. Dat lijkt me toch maar een vreemde situatie, dat er niets kan verstuurd worden naar een dealer zonder dat eerst de betaling in orde is.
Ik meen ook begrepen te hebben dat sleutel van Engeland zou moeten komen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb geen ervaring met de levertijd van nieuwe sleutels. Ik weet wel dat elk setje sleutels van de ST1 X / ST2 / ST2 S uniek is, dus die zullen speciaal gemaakt moeten worden. Hoe het met de sleuteltjes van de ST1 gaat weet ik niet. Maar ik kan me sowieso goed voorstellen dat het sleutel-traject voor Stromer een ander traject is dan het onderdelen-traject.

Bij elke Stromer worden twee sleutels geleverd. Als er eentje kwijt is, kun je je reserve sleutel gebruiken en in de tussentijd een nieuwe extra sleutel bestellen. Als allebei de sleuteltjes van de test-Stromer weg zijn... mja, niet superhandig van de dealer misschien?

Wellicht komt er nog iemand langs in dit topic die wel ervaring heeft met de levertijd van nieuwe sleuteltjes.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Kurtv
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2017, 19:14

Vandaag bij dealer langs geweest om af te spreken voor de proefrit van volgende week.

De reserve sleutels waren aangekomen, eens geïnformeerd waarom het nu eigenlijk zolang geduurd heeft vooraleer de sleutels er waren. Blijkbaar loopt de bestelling van deze sleutels niet via Stromer maar rechtstreeks bij de toeleverancier van de sloten. Vandaar dat een en ander niet zo vlot verloopt.
Lomito

Na een schadegeval als gevolg van de !@#$%-standaard die automatisch opklapt is de accudeur vervangen. Kostte de dealer toch wel enkele weken om dat onderdeel in huis te krijgen. Geen probleem want de lelijk beschadigde accudeur functioneerde nog wel.
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Mijn ervaring met levering van onderdelen is niet positief.
Ik heb reeds een aantal malen meegemaakt dat op voorraad aanwezige onderdelen tot wel 3 weken nodig hebben om tot bij de dealer aan te komen.

Ik hoef niemand uit te leggen dat dit in deze tijd niet begrijpelijk is en zeker niet past bij dit soort fietsen.
Het doet afbreuk aan de positieve ervaringen die de fiets zelf geeft.
Ik ben benieuwd of dat in de toekomt gaat verbeteren.
Jan S
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:26

Kun je (alleen) het (li) remhendeltje van ST1X makkelijk vervangen en is dit ergens los te bestellen.
Iets verbogen na een valpartij.
Plaats reactie