Gemiddelde snelheid leaderboard?!

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 29 aug 2020, 11:32 Al geeft de toon van de openingspost en de behoefte om er een wedstrijd van te maken inderdaad wel behoorlijk te denken.
Dat was precies de reden dat ik met mijn reactie kwam.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snap ik, dat wedstrijdgedoe daar moet ik ook niks van hebben, al helemaal niet op een bike die met name wordt ingezet als forens-vervoermiddel. We hebben hier op het forum al zoveel meldingen van vreselijke ongevallen en bijna-ongevallen gehad. Ik schrik me elke keer weer een hoedje als Het grote ongevallen topic een nieuwe post heeft.

Alleen ben ik niet mee in dat de hoge gemiddelde snelheid van de OP per definitie wijst op gevaarlijk rijgedrag. Dat kunnen we op basis van dat gegeven alleen niet beoordelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Mijn gemiddelde snelheid volgens de OMNI is
IMG_2168.PNG
IMG_2168.PNG (138.69 KiB) 1044 keer bekeken
Ook omdat ik gewoon normale toer ritjes met mijn vrouw doe op haar normale e bike.

Mijn snelste gemiddelde was
IMG_2166.PNG
IMG_2166.PNG (444.25 KiB) 1044 keer bekeken
Uiteraard wel enkele stoplichten onderweg of andere kruispunten waar rustig verstandig is.

Mijn hoogste echte kilometers is 46,5 km/h gemeten mbv GPS
IMG_2167.PNG
IMG_2167.PNG (425.65 KiB) 1044 keer bekeken
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
ocra

Stromeur schreef: 29 aug 2020, 11:32
ocramarco schreef: 29 aug 2020, 09:46 Daarbij is mijn omni echt onbetrouwbaar gebleken en kloppen niet altijd tijd & afstand.
De OMNI heeft incidenteel synchronisatieproblemen. Dan worden er extreme waarden weergegeven die duidelijk niet kloppen. De synchronisatieproblemen lossen zichzelf binnen een dag of wat vanzelf op en dan klopt alles weer.

Verder rondt de OMNI de snelheid met ca. 2km/u naar boven af, dat is verplicht en geldt voor elke SP.

Ik laat mijn Garmin nu zo'n drie jaar meelopen. Klopt allemaal prima, met een gemiddelde snelheid op de Garmin die 1,9km/u lager staat dan in de OMNI app.

Er zijn wel meer mensen die gemiddeld 40km/u of hoger rijden. Zoals Reinout-ST3, een militair die bij nacht en ontij door de Veluwse natuur Stromert. Of Tomasj, een goed getrainde wielrenner, die zit volgens mij ook flink hoog. Ik ken ze beide als Stromeraars die zeer verantwoord rijden.

Als de route het toelaat en de weg is volledig vrij, dan is het prima mogelijk om hoge gemiddelden te halen. Wij kennen de route en het rijgedrag van de OP niet. Misschien werkt het voor hem gewoon extra motiverend om op een volstrekt lege, rechte weg zo hard mogelijk door te trappen

Al geeft de toon van de openingspost en de behoefte om er een wedstrijd van te maken inderdaad wel behoorlijk te denken.
Bij mij weken de dag kilometers ook wel veel af op dezelfde route. Daarbij vallen de extreme vooral in dagcijfers op maar niet langlopend gemiddelde. Bij mij corrigeerde hij ook niet terug.
Plaats reactie