Gemiddelde snelheid leaderboard?!

STRolaf3
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 apr 2019, 08:19
Locatie: Hilversum
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 8300

Hoi! Ik heb wat gezocht en niet gevonden vandaar dit draadje. Ik heb het idee dat ik wel aardig bezig ben met mijn gemiddelde snelheid. Durf geen dorpsritjes meer te maken...

3x per week woon werk 68km retour, vaak met 43-44kmh gemiddeld. Zijn er rijders die een Nog wat hoger gemiddelde hebben? Misschien krijg ik er nog een uitdaging bij... :bj
F61C0494-B3B6-45B4-ADDF-3FA66E6F6E59.jpeg
F61C0494-B3B6-45B4-ADDF-3FA66E6F6E59.jpeg (57.88 KiB) 2556 keer bekeken
ST3 deep black XL MY2019, 983wh, Lomo high viz cycling pack, gore active shell wear, Juizz powered abus pedelec 2.0 hi viz.
Besteld 19-4-‘19, geleverd 27-5-‘19 :bp:
Woon-werk 35km
Odo: 8300km
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Vind het sowieso knap hoe men 40+ gemiddeld kan halen. Snap dat het wel kan, maar dan moeten die rijders écht alleen maar rechte stukken zonder amper hoeven te remmen hebben (lees: praktisch niet). Ik rijd best hard op lange stukken, maar een aantal stoplichten e.d. halen het gemiddelde weer onderuit.
Laatst gewijzigd door tjeerd op 28 aug 2020, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Laat alsjeblieft de uitdaging voor een zo hoog mogelijke gemiddelde snelheid los. Je bevind je in het verkeer: veiligheid en sociaal gedrag zouden in mijn ogen voorop moeten staan.

Natuurlijk zijn er mensen die een route rijden met bijna geen wachttijd of verkeer, of die op momenten op de dag rijden waarbij het nagenoeg uitgestorven is. Ga op die momenten lekker los zou ik zeggen.

Maar op andere routes of momenten? Doe maar niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Het zegt allemaal niks.

Ik rij zelf ook lekker door hoor. En ik vind het ook leuk om er met een schuin oog onderweg naar te kijken. Maar het is allemaal zo ontzettend afhankelijk van de route die je af legt.
Ik kom bijvoorbeeld na 25 km met een gemiddelde van ruim boven de 40 aan bij het centrum van Amsterdam. En dan moet ik nog 3 km dwars door het centrum en over de grachten en is mijn eindgemiddelde nog maar 36.

Tja....lekker belangrijk....ik heb dan heerlijk bewogen en in mezelf gelachen om iedereen die in de auto zit of in het OV. Daar word ik veel gelukkiger van dan een hoog gemiddelde.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Helmer zit denk ik het hoogste:
viewtopic.php?p=85340#p85340


Ikzelf per rit ronde de 36-38km/u gemiddeld. Zit net zoals LNY zegt wat hoger tot ca 4-5km voor het einde. Dan veel haakse bochten, verkeer en andere zaken die afremmen.
een stuk over een strook met autodealers bij de Mc Donalds in Waalwijk, daar doe ik extra voorzichtig.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

STRolaf3 schreef: 28 aug 2020, 00:03 Ik heb het idee dat ik wel aardig bezig ben met mijn gemiddelde snelheid. Durf geen dorpsritjes meer te maken...
Ik hoop dat je nog véél meer bezig bent met de gemiddelde stopafstand, zowel die van jezelf als die van de anderen die je pad kruisen ... daar kan je véél meer mee scoren. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

De eerste 3 maanden dat ik mijn ST3 had, was ik ook alleen bezig met mijn gemiddelde snelheid.
Ik dacht dat ik terug op mijn GSXR 750 zat toen ik 20 was.

42,1 km/h was mijn gemiddelde toen ik een bocht onderuit ging.
Resultaat knie kapot en een hoop schade.

Nu is mijn gemiddelde nog 39 km/h.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je fixeren op je gemiddelde snelheid als je met een SP op de baan bent (en dan heb ik het nog niet eens over een leaderboard over die onzin ... )... :bu:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
ocra

Heb toch moeite om te geloven hoe realistisch 42+ km/u gemiddeld is. Volgens mij (de)accelereer je echt als malloot. Daarbij is mijn omni echt onbetrouwbaar gebleken en kloppen niet altijd tijd & afstand.

Maar het is natuurlijk niet nieuw, er zijn genoeg mensen die als een malloot een kommetje op strava proberen te pakken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ocramarco schreef: 29 aug 2020, 09:46 Daarbij is mijn omni echt onbetrouwbaar gebleken en kloppen niet altijd tijd & afstand.
De OMNI heeft incidenteel synchronisatieproblemen. Dan worden er extreme waarden weergegeven die duidelijk niet kloppen. De synchronisatieproblemen lossen zichzelf binnen een dag of wat vanzelf op en dan klopt alles weer.

Verder rondt de OMNI de snelheid met ca. 2km/u naar boven af, dat is verplicht en geldt voor elke SP.

Ik laat mijn Garmin nu zo'n drie jaar meelopen. Klopt allemaal prima, met een gemiddelde snelheid op de Garmin die 1,9km/u lager staat dan in de OMNI app.

Er zijn wel meer mensen die gemiddeld 40km/u of hoger rijden. Zoals Reinout-ST3, een militair die bij nacht en ontij door de Veluwse natuur Stromert. Of Tomasj, een goed getrainde wielrenner, die zit volgens mij ook flink hoog. Ik ken ze beide als Stromeraars die zeer verantwoord rijden.

Als de route het toelaat en de weg is volledig vrij, dan is het prima mogelijk om hoge gemiddelden te halen. Wij kennen de route en het rijgedrag van de OP niet. Misschien werkt het voor hem gewoon extra motiverend om op een volstrekt lege, rechte weg zo hard mogelijk door te trappen

Al geeft de toon van de openingspost en de behoefte om er een wedstrijd van te maken inderdaad wel behoorlijk te denken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie