Mijn Stromer gaat weg omdat ik me onzeker voel tussen de auto's

jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

De kogel is door de kerk; Mijn ST5 mag naar een nieuwe eigenaar toe.

Na lang wikken en wegen ga ik net als Stromend van mijn Stromer ST5 naar een andere oplossing kijken. Zie viewtopic.php?f=5&t=3621&hilit=ebike

Het forum is intussen behoorlijk gegroeid; dus kort voor hen die mijn geschiedenis gemist hebben:
In aug 2018 heb ik een ongeluk gehad met mijn ST5. Ik ben over de kop gegaan en had nogal wat bot breuken. Deze breuken zijn geheeld, maar ik behoud een inzakkingsfractuur van een wervel in de onderrug. Gelukkig ben ik van de pijnstillers af maar de rug is nog kwetsbaar.

Het fietsen op de ST5 wordt door de sportieve zit na een klein uurtje onplezierig. Daarnaast merk ik, dat ik me op rijbaan te kwetsbaar voel. Ik durf eigenlijk niet meer tussen de auto’s te rijden.

Wanneer ik Stromer; rij ik daarom voornamelijk op het fietspad met een snelheid van 20 tot 27 km/h. Helaas mag ik met de Stromer te vaak niet rijden. Ik zal daarom overstappen naar een gewone e-bike of misschien een racefiets. Eerst moet de rug verder herstellen, anders zit ik over een jaar met een keuze waar ik dan spijt van heb.

Mijn originele Stromer ST5 was total loss. Dankzij de allriskverzekering is er een nieuwe gekomen. Die nieuwe fiets wordt via mijn dealer in Amersfoort verkocht. De reden daarvoor is dat ik de volgende eigenaar een vertrouwde dealer toe wens. Een Stromer die je via de dealer koopt krijgt ook zijn updates etc. Mochten er ooit een terugroepactie komen zoals we met het stuur hebben gehad, dan heb ik aan mijn plicht voldaan door de nieuwe koper aan een dealer te koppelen. Ik hoef dan niet als tussenpersoon te fungeren. Als de koper geen of een andere dealer wil, dan kan hij dat zelf regelen. Ik verkoop de ST5 dus niet rechtstreeks.

Naast de fiets heb ik andere onderdelen die wel zelf te koop aanbied (Blauwe accu en CR245-lader). Deze zet binnenkort op deze site en de week erna op marktplaats. Ik verklap nu al dat koppelverkoop wordt.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ai, vervelend maar begrijpelijk!

Hopelijk kan je met je volgende fiets meer plezier beleven!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jouw ongeluk is nog steeds één van de zwaarste die we hier op het forum kennen. De impact op je leven is zo groot geweest, ook na al die tijd nog. Ik begrijp wel dat de angst erin zit, dus je keus is logisch.

Veel succes met de verkoop. Scoor maar een pracht van een e-bike van de opbrengst. Er is meer dan genoeg moois op de markt om je vingers bij af te likken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Hoi, jammer als iets zo loopt, maar als dit voor jou de keuze is snap ik hem zeker !

Ik moet eerlijk zeggen mijn vrouw rijd een normale E bike met een bosche performance cx motor en dat rijd echt heerlijk !

Succes met je nieuwe fiets....staat de jouwe bij Pronto ? Ik zag hem dan op marktplaats.

https://link.marktplaats.nl/m1579411694
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik denk dat dit geen makkelijke beslissing gaat geweest zijn ... succes !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hoi JJJ. Respect voor je begrijpelijke keuze. Sterkte bij de verdere revalidatie en succes met je verkoop. Mooi om te lezen hoe serieus je over je verantwoordelijkheid richting de toekomstige eigenaar van je ST5 denkt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Iedereen dank voor de reacties.

Galvas het was idd een moeilijke beslissing. Ik heb meer dan anderhalf jaar vol gehouden dat ik perse moest blijven fietsen op de Stromer. Maar nu ik het los gelaten heb, voel ik me een stuk beter.

Het rare is dan wanneer je gezond bent je vaak denkt dat jij het opgeven van zaken die zo belangrijk voor je zijn, niet zou kunnen. Ik merk dat wanneer je maar voldoende tijd (en pijn) hebt het eigenlijk vanzelf gaat. Natuurlijk het is een heel gevecht, met vele downs en gelukkig ook ups. Maar je groeit er in. Je leert accepteren.

Mijn volgende hobbel is, kan en durf ik nog motor te rijden. Ik heb na het ongeluk pas 30 minuten gereden. Mijn rug vond het toen wel genoeg. Ik reed graag ver en lang of dit weer gaat lukken? Ik hoop in maart of april volgend jaar weer te op te stappen. Mijn ervaring tot nu toe is als je te snel wilt valt het altijd tegen. Vandaar pas in maart of april komend jaar; heb ik nog tijd om mijn rug sterker te maken.
MarcelH schreef: 25 jul 2020, 17:52 Succes met je nieuwe fiets....staat de jouwe bij Pronto ? Ik zag hem dan op marktplaats.

https://link.marktplaats.nl/m1579411694
Klopt. Dat is hem. Even schaamteloze reclame: fijne dealer. Heeft me goed geholpen na het ongeluk. Zowel met het gedoe van de total loss fiets als met het de nieuwe fiets.

Om vragen over de verkoopvan de accu etc in dit topic te voorkomen heb ik een apart topic aangemaakt:
viewtopic.php?f=12&t=3756&p=85768#p85768

Jeroen
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik zie dat jij de spatbordverlengers voor aan beide kanten hebt, wel eens gereden in de regen ermee en werkte het goed, of valt het tegen ?
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

MarcelH schreef: 26 jul 2020, 12:02 Ik zie dat jij de spatbordverlengers voor aan beide kanten hebt, wel eens gereden in de regen ermee en werkte het goed, of valt het tegen ?
Mijn eerste ST5 werd geleverd zonder bagagedrager en zonder spatbordverlengers; dat was visueel wel mooier maar wat een modderboel.

De ST5 van de foto heeft van begin af aan deze spatbordverlengers gehad; erg fijn. Dikke aanrader.

Over de advertentie op marktplaats:
De rode trappers vond ik gewoon geinig; daar zit imho geen voordeel aan. Heb even zitten kijken naar een rode ketting, maar omdat de rode ketting net te kort is moest je er twee aanschaffen; dat werd me te duur. De Spurcycle fietsbel vind ik ook erg fijn; deze draagt wat verder dan een gewone bel en is wat vriendelijker dan de toeter.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

hi Jeroen,

Toen we samen de Veluwse stromertocht vorig jaar organiseerden sprak je er al over dat je dit overwoog. Het zal geen makkelijke keuze zijn geweest, gegeven ook de tijd die je ervoor genomen hebt. Ik maak uit je bericht op dat je niet meer het punt hebt bereikt dat je zonder angst kon stromeren. Jammer dat dit niet meer gelukt is voor je afstand van je ST5 kon doen.

Hoe gek ook, ik denk dat je ongeluk en je openheid hierover op het forum ook iets goeds heeft gebracht. Als ik in ieder geval voor mezelf spreek – en wellicht hebben anderen dit ook - ik ben door jouw nare ervaring wel bewust(er) geworden van de kwetsbaarheid op de Stromer. Ik ben daardoor denk ik voorzichtiger en defensiever gaan rijden – zoals je tijdens onze verkenningsrit voor de stromertocht hebt kunnen merken ;) – dan ik anders op de Stromer zou zijn gestapt. Dit heeft geresulteerd in maar weinig oepsmomentjes en (nog) geen enkele valpartij (afkloppen).

Ik wens je veel fijne, gezonde en veilige fietskilometers toe met je toekomstige bike! :bf:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie