Jaar extra garantie bij Stromer

mrstrom

Ja het wordt waarschijnljk een welles/niettes discussie.

En correctie voor de jaren die ja gebruikt hebt is niet onredelijk. Maar ze mogen niet zeggen jammer voor. Je moet er dan al een consumentenbond oid opzetten/rechtsbijstand etc. Dat is pas als je het aan de hand hebt, als je dealer redelijk is en jijzelf ook moet er vast een oplossing liggen.
Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

De dealer kan je ook niet zomaar een stuk goedkoper of gratis geven. Hij moet dit ook melden als dit onder garantie is. Je zou dit bij Stromer moeten afdwingen en dat gaat nooit gebeuren, niet voor stromer, niet voor een wagen, of voor een mixer.
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Vaak is het wijzen op je recht al voldoende, daar hoeft geen juridisch gevecht bij te komen.

Bij mijn afgebroken voorvork 4 jaar geleden was de eerste inhoudelijke reactie: "vervelend, net geen garantie meer, wellicht dat jouw verzekering iets kan doen". Ik heb mijn FM toen telefonisch doorgegeven dat de fabrikant juridisch aansprakelijk gesteld moet worden en dat ik hem dus aansprakelijk moet stellen. Zover is het nooit gekomen, het was daarna heel snel geregeld.

Zelfde met onze CV ketel. Het ding gaf na dik 4 jaar een storing dat een onderdeel stuk was. Leverancier gebeld: helaas geen garantie, kost 450 Euro. Fabrikant gebeld met de vraag hoe lang dat onderdeel mee zou moeten gaan: "gedurende de hele levensduur van het apparaat, zo'n 15 jaar". Leverancier terug gebeld en info doorgegeven hoe garantie in NL werkt en dat ik benieuwd ben wat hun redelijke aanbod is. Even later was het geregeld: onderdeel gratis maar wel de arbeid betalen (ongeveer 75 Euro).

Winkeliers hebben ook geen zin in juridische ellende... Maar vaak weten ze het zelf niet of hopen ze dat de klant het niet weet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Thijs88 schreef: 21 okt 2020, 10:43 De dealer kan je ook niet zomaar een stuk goedkoper of gratis geven. Hij moet dit ook melden als dit onder garantie is. Je zou dit bij Stromer moeten afdwingen en dat gaat nooit gebeuren, niet voor stromer, niet voor een wagen, of voor een mixer.
Nee. Jij hebt niks met Stromer van doen. Jouw dealer moet zich gewoon aan de wet houden en hoe hij dat met Stromer regelt is zijn zaak.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

Mogelijk is dit anders in België en Nederland maar even op de overheids site gekeken en daar zeggen ze dat de enige manier om na 2 jaar nog garantie te krijgen is als je kunt aantonen dat het als defect was voor de verkoop van het artikel. Dus ik vermoed als iets maar 3 jaar meegaat en de fabrikant verzekerd dat het 5 jaar meegaat kun je daar inderdaad garantie op kunt krijgen. Maar dan moet de fabrikant dit ergens op papier zetten. Ik vermoed dat dit bij Stromer onderdelen meestal niet het geval zal zijn, mogelijk wel bij mechanische onderdelen zoals jouw voorvork maar de meeste onderdelen zullen er niet onder vallen.
Je dealer zal dit wel bij de fabrikant verhalen, hij zal het niet gratis doen als hijzelf het moet betalen.
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Sebastos
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2019, 09:55
Locatie: Middelburg
Merk SP: st3-le
Km-stand: 12700

Wie is hier op ingegaan en waarom, en waarom niet?
Ik nijg naar niet, maar ik heb nog 4 weken voor dat ik moet antwoorden!
ST3 LE bezitter, mijn Groene Monster :mrgreen:
Plaats reactie