Pagina 2 van 3

Re: Jaar extra garantie bij Stromer

Geplaatst: 29 jul 2020, 18:15
door Golvas
Stromerfred schreef: 29 jul 2020, 17:30 Ik vermoed dat safebike enkel voor Belgische rijders is.
In NL heet dat E-BikeGarantie by CarGarantie ... linkjes niet gezien in je afgesloten topic ?

- viewtopic.php?f=16&t=3356

Re: Jaar extra garantie bij Stromer

Geplaatst: 29 jul 2020, 18:25
door Stromerfred
Maar dat kun je als particulier niet afsluiten enkel als je fietsenmaker dit aanbiedt. Iets wat dus stromer in zijn voorwaarden verbiedt.

Re: Jaar extra garantie bij Stromer

Geplaatst: 29 jul 2020, 18:59
door Golvas
Je dient dit contract inderdaad bij een FM af te sluiten ... Stromer heeft daarin niets te verbieden.

Re: Jaar extra garantie bij Stromer

Geplaatst: 29 jul 2020, 19:40
door Stromerfred
Staat wel in de garantie voorwaarden. Vraag is inderdaad of dat niet een onredelijk bezwarende bepaling is.


CF96E2B2-3E21-4441-B6C7-7748758637BA.jpeg
CF96E2B2-3E21-4441-B6C7-7748758637BA.jpeg (288.3 KiB) 3254 keer bekeken

Re: Jaar extra garantie bij Stromer

Geplaatst: 29 jul 2020, 20:08
door Stromeur
Als de extra garantie via de FM bij een externe partij wordt afgesloten, dan is dat gewoon een verzekering. Bij een defect buiten de officiële Stromer-garantieperiode dient de FM geen garantieclaim in bij Stromer. Hij koopt bij Stromer de onderdelen die nodig zijn en dient een schadeclaim in bij die verzekeraar.

Zo'n extra "garantie" bij een externe partij en de Stromer garantievoorwaarden bijten elkaar dus niet. (Stromer bedoelt dat alleen zij kunnen bepalen of een defect al dan niet onder de Stromer-garantie valt.)

Re: Jaar extra garantie bij Stromer

Geplaatst: 29 jul 2020, 20:53
door Stromerfred
Inderdaad dat zal wel bedoeld zijn. Is natuurlijk ook raar dat je als fabrikant een goedkoper soort garantie zou kunnen blokkeren (dat bedoelde ik met onredelijk verzwarend)

Re: Jaar extra garantie bij Stromer

Geplaatst: 20 okt 2020, 10:15
door StromerMoose
Deze week het garantieaanbod van Stromer binnen gekregen om de garantie met 1 jaar te verlengen. De hierboven genoemde E-BikeGarantie by CarGarantie lijkt een beter aanbod (ca 1/3 van de prijs, prima dekking). Helaas biedt mijn FM deze garantieverlenging niet aan. Cargarantie heeft geen lijst van dealers die de garantieverzekering bij hen hebben afgesloten. Heeft iemand ervaring met een Stromer aanbieder in de regio Rijnmond die deze garantieverlenging aanbiedt?

Alternatief is regio Utrecht (in de buurt van mijn werk)

Veel dank weer

Re: Jaar extra garantie bij Stromer

Geplaatst: 20 okt 2020, 11:04
door Golvas
Stromer verkoper zoeken in deze storefinder en een mailtje sturen.

Re: Jaar extra garantie bij Stromer

Geplaatst: 21 okt 2020, 08:30
door mrstrom
Maar is het nu handig om te doen? ik vond het vrij duur, 270 euro voor een jaar garantie excl. accu.

Bij mijn auto was het toen 500euro voor 3 jaar extra. (PHEV) excl. accu en E stysteem, daar had je vanaf begin al 5 jaar garantie op.

Het consumentenrecht geeft Stromer nog geen vrijstelling na 2 jaar om geen garantie te hoeven te verlenen. Je mag van zo'n fiets wel uit gaan dat hij, bij onderhoud etc. gwoon 5 jaar meegaat bv. Binnen die tijd moeten ze ook garantie geven, slijtage onderdelen uitgezonderd en mischien dat na 3 a 4 jaar er verwacht wordt dat je iets mee betaald. Maar ze kunnen zich er niet aan ontrekken. Dus als na 2 jaar en 1 maand je OMNI stuk is (zonder dat ie gevallen is oid), is dat gewoon garantie. Op mechanische onderdelen zoals een rem of remschijf is er misschien meer ruimte voor discussie.

Ik rij de fiets zakelijk, dus consumentenrecht is dan ook niet van toepassing volgens mij.

Re: Jaar extra garantie bij Stromer

Geplaatst: 21 okt 2020, 09:47
door Stromeur
mrstrom schreef: 21 okt 2020, 08:30 Dus als na 2 jaar en 1 maand je OMNI stuk is (zonder dat ie gevallen is oid), is dat gewoon garantie.
Nee, dan is dat geen garantie, want de garantie is verlopen.

Je zult dan terecht komen in een discussie over de te verwachte economische levensduur van een product. En ik ben het roerend met je eens dat een onderdeel zoals de OMNI zeker langer dan twee jaar mee moet gaan, want die slijt niet. Maar áls je de discussie al wint, dan gaat de periode dat je een product probleemloos hebt kunnen gebruiken (terecht) van de eventuele vergoeding af.

Onze ervaring met Stromer is trouwens: binnen garantie zit je helemaal geramd, buiten garantie kun je het vergeten en zul je e.e.a. waarschijnlijk juridisch moeten aanlopen. Dat doe je niet richting Stromer, maar richting je dealer, want dat is de partij waar je een overeenkomst mee hebt (de koop).

En inderdaad: consumentenrecht is niet van toepassing op zakelijke klanten.