Jaar extra garantie bij Stromer

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Vandaag zag ik op Instagram een post van Stromer (met een hippe bebaarde oldtimer) zelf langs komen die op de mogelijkheid attendeert om een jaar extra garantie bij een Stromer af te nemen. Vanaf de stromermodellen 2018 is dat mogelijk en informeert Stromer je 30 dagen voor het aflopen van de garantie op deze mogelijkheid.

Instagrampost hier: https://www.instagram.com/p/CClPOL1govo ... hare_sheet
Meer informatie hier: https://www.stromerbike.com/nl/service/garantie

Wellicht was dit al bekend en misschien zelfs al wel op het forum gemeld, maar ik deel dit toch maar ff..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Ben benieuwd wat dat gaat kosten en of een verlengde fietsgarantie van maximaal 3 jaar afsluiten bij de FM niet gunstigere voorwaarden heeft.
Zo’n beetje alles valt onder de slijtagedelen behalve stuur, stuurpen, voorvork, cranks, zadelpen, frame, controller, Omni, motor en pakkendrager als er die op zit.
Zelfs spaken slijten (?) volgens Stromer.
Kabel en omhullingen vallen daar de elektrische kabels naar het stuur ook onder?
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Spaakbreuk valt bij elke bike buiten garantie, omdat dit veelal maar twee oorzaken heeft: overbelasting (gebruikersfout) of gebrekkig periodiek onderhoud (gebruikersfout of dealerfout).

Daar valt wel op af te dingen dat nieuwe wielen + motoren (met name ST2) weleens met niet correct gespannen spaken worden geleverd aan de dealer. De dealer zal dat moeten afvangen voor ons. Maar als de velg het hierdoor begeeft: velg valt onder garantie. En die ene spaak van een paar euro overleef je wel.

Als Stromer bij verlenging de garantievoorwaarden uitvoert zoals ze dat binnen de standaard fabrieksgarantie doen, dan is daar niks mis mee. Het aantal klachten over hoe Stromer issues binnen de garantieperiode afhandelt op het vlak "wat valt wel en wat valt niet binnen garantie" is op één hand te tellen. (En op die ene hand tel ik zeker ook een aantal dubieuze gevallen, waarbij ik er persoonlijk redelijk van overtuigd ben dat de klant niet vrijuit gaat.) Stromer is altijd erg coulant. Daarnaast wordt er niks hersteld, alles wordt direct vervangen door nieuw, met opnieuw 2 jaar garantie vanaf de vervangingsdatum.

Het gebrek aan oplossend vermogen bij Stromer/de dealer staat hier los van. Dat is sowieso een verbeterpunt bij complexe problemen, maar dat is geen reden om garantie wel of niet te verlengen.

Verder hangt alles natuurlijk van de prijs af.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Waarom spaken zo specifiek benoemen terwijl dat juist dubbeltjeswerk is? Noem dan ook spaaknippels en naven. Een spaak ansich slijt niet maar is aan wisselende belastingen onderhevig net als alle andere onderdelen van de gehele fiets.
En ik begrijp dat de spaken veel voor d’r kiezen krijgen bij dit soort fietsen. Van de andere kant hadden ze beter een zwaardere variant kunnen kiezen/ontwikkelen als dit zo kritisch is.

Enfin. De ‘gebruikersfout’ waar jij op doelt staat ook in de garantievoorwaarden ‘ Onjuist onderhoud/bediening/gebruik ‘. Dat is wel zeer breed te interpreteren.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er is niks exotisch aan de Stromer-garantievoorwaarden. Daarnaast is Stromer binnen garantie coulant en wordt alles door nieuw vervangen met opnieuw 2 jaar garantie. Dat is de praktijk, met deze garantievoorwaarden op hun website.

Maar een 1 op 1 vergelijking met garantie-uitbreiding van dealers (wat feitelijk gewoon een soort verzekering is, en waarbij een andere partij bepaalt wat onder garantie valt en hoe dit hersteld wordt) kan natuurlijk nooit kwaad. Ik ben ook wel benieuwd hoe die kosten-baten analyse uitpakt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Barry schreef: 13 jul 2020, 22:37 Vanaf de stromermodellen 2018 is dat mogelijk en informeert Stromer je 30 dagen voor het aflopen van de garantie op deze mogelijkheid.
Stromer stuurt je twee mailtjes : het eerste ontvang je een maand voor het einde van de fabrieksgarantie, je ontvangt een tweede mailtje een week voor het einde van de fabrieksgarantie.
Barry schreef: 13 jul 2020, 22:37 Wellicht was dit al bekend en misschien zelfs al wel op het forum gemeld, maar ik deel dit toch maar ff..
Klopt, zie hier (mail + voorwaarden) ;)
JanR schreef: 13 jul 2020, 23:11 Ben benieuwd wat dat gaat kosten en of een verlengde fietsgarantie van maximaal 3 jaar afsluiten bij de FM niet gunstigere voorwaarden heeft.
Kostprijs bij Stromer = € 269, zie link hierboven ... ik betaalde € 89 bij Safebike.

Bij Stromer kan je de fabrieksgarantie maximum met 1 jaar verlengen, bij Safebike kan je de fabrieksgarantie maximum met 3 jaar verlengen (zie ook dat andere topic, het staat er allemaal in ... ).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 14 jul 2020, 05:29 zie ook dat andere topic, het staat er allemaal in.
Ik blijf maar een blinde vlek houden voor dit verhaal :bu: Zal wel komen omdat ik zelf nog steeds binnen garantie zit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Golvas schreef: 14 jul 2020, 05:29
Barry schreef: 13 jul 2020, 22:37 Vanaf de stromermodellen 2018 is dat mogelijk en informeert Stromer je 30 dagen voor het aflopen van de garantie op deze mogelijkheid.
Stromer stuurt je twee mailtjes : het eerste ontvang je een maand voor het einde van de fabrieksgarantie, je ontvangt een tweede mailtje een week voor het einde van de fabrieksgarantie.
Barry schreef: 13 jul 2020, 22:37 Wellicht was dit al bekend en misschien zelfs al wel op het forum gemeld, maar ik deel dit toch maar ff..
Klopt, zie hier (mail + voorwaarden) ;)
JanR schreef: 13 jul 2020, 23:11 Ben benieuwd wat dat gaat kosten en of een verlengde fietsgarantie van maximaal 3 jaar afsluiten bij de FM niet gunstigere voorwaarden heeft.
Kostprijs bij Stromer = € 269, zie link hierboven ... ik betaalde € 89 bij Safebike.

Bij Stromer kan je de fabrieksgarantie maximum met 1 jaar verlengen, bij Safebike kan je de fabrieksgarantie maximum met 3 jaar verlengen (zie ook dat andere topic, het staat er allemaal in ... ).
Voor mijn ST5 wordt het 319,......(offerte binnen gekregen v/d week)
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Paultje schreef: 14 jul 2020, 12:40
Golvas schreef: 14 jul 2020, 05:29
Barry schreef: 13 jul 2020, 22:37 Vanaf de stromermodellen 2018 is dat mogelijk en informeert Stromer je 30 dagen voor het aflopen van de garantie op deze mogelijkheid.
Stromer stuurt je twee mailtjes : het eerste ontvang je een maand voor het einde van de fabrieksgarantie, je ontvangt een tweede mailtje een week voor het einde van de fabrieksgarantie.
Barry schreef: 13 jul 2020, 22:37 Wellicht was dit al bekend en misschien zelfs al wel op het forum gemeld, maar ik deel dit toch maar ff..
Klopt, zie hier (mail + voorwaarden) ;)
JanR schreef: 13 jul 2020, 23:11 Ben benieuwd wat dat gaat kosten en of een verlengde fietsgarantie van maximaal 3 jaar afsluiten bij de FM niet gunstigere voorwaarden heeft.
Kostprijs bij Stromer = € 269, zie link hierboven ... ik betaalde € 89 bij Safebike.

Bij Stromer kan je de fabrieksgarantie maximum met 1 jaar verlengen, bij Safebike kan je de fabrieksgarantie maximum met 3 jaar verlengen (zie ook dat andere topic, het staat er allemaal in ... ).
Voor mijn ST5 wordt het 319,......(offerte binnen gekregen v/d week)
Overigens: De garantieverlenging is beperkt tot 1 jaar en wordt niet automatisch verlengd. We nemen contact met u op voordat de garantie afloopt, zodat u opnieuw kunt beslissen of u de garantie met nog een jaar wilt verlengen.

Is ook te verlengen na de derde jaar dus
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1731
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Excuses voor het nieuwe topic gisteren. Ik had gezocht op garantie maar zoveel hits dat ik dit draadje niet had gezien.
Dank voor de info. Op zich de moeite waard zeker als je zakelijk stromer rijdt.

Want me trouwens opvalt is dat als je de garantievoorwaarden van Stromer leest is dat ze garantie verlenging door de dealer expliciet verbieden!
Ik vermoed dat safebike enkel voor Belgische rijders is.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie