Vraagje over de accu

Plaats reactie
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Hallo mede Stromeraars! Ik heb meerdere verzoekjes gekregen om ook eens iets te verzinnen om de plastic onderdeeltjes van de accu te kunnen repareren. Die gaan blijkbaar ook wel eens kapot door stoten of vallen. Ik had al een kapje gemaakt om de onderkant te kunnen repareren en heb binnenkort ook een deel om de bovenkant weer op te kunnen lappen. Dat is overigens een stuk geprint uit 1 deel wat normaal is opgebouwd uit 5 onderdelen.
Nu ben ik er achter dat nieuwere accu's dan die van mij, vermoedelijk vanaf ca. 2019, aan de aansluitkant (onderop) niet met 3 maar met 4 schroefjes worden vastgezet. Daar moet ik dus nog wat voor gaan verzinnen. Maar nu, de bovenkant, die van mij heeft daar ook 3 schroeven, ik vraag me af of de nieuwe accu's aan de handvatzijde nu ook 4 ipv 3 schroeven hebben zitten. Zouden jullie eens kunnen kijken voor me? Thanks!

Het is overigens niet de bedoeling om hier een discussie op gang te brengen over hoe wijs of onverstandig het is om zelf aan de accu te klooien, ik zou zeggen laat die beslissingen over aan je fietsenmaker of doe het in goed overleg.
De bijlage VztAccu.jpg is niet meer beschikbaar
VztAccu.jpg
VztAccu.jpg (77.88 KiB) 1686 keer bekeken
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

VztAccu2.jpg
VztAccu2.jpg (83.88 KiB) 1682 keer bekeken
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Jeroen,

heb mijn 2 blauwtjes (1 x feb 2017, 1 x feb 2019) even voor je gefotografeerd. Ik denk dat ook mijn nieuwste accu al te oud is voor je 3-of-4 schroefjes vraag.

Succes.
Grtz,
Reinout
DSCN1938.JPG
DSCN1938.JPG (469.31 KiB) 1666 keer bekeken
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Dankje Reinout,
Alle info is welkom. Wordt erg gewaardeerd. 👍 Mocht er iemand zijn die een kapotte accu heeft die onderop, net als Reinout 4 schroeven heeft dan wil ik graag met diegene in contact komen. Dan zou ik het onderkantje kosteloos op willen knappen. Ik heb al zo'n eindkapje met 4 boutgaten maar het moet nog een klein beetje worden gefinetuned dus vandaar. Maar dat is lastig als je zelf de accu niet hebt 🤔😃.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Plaats reactie