Helder Wombat, zeer zeker zinnig. En letten op de grootste van de accu.
Groet Peter
Lease?
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Inderdaad bij operationeel lease, bij financieel lease is je fiets wel bezit van jou zelf. In principe is bij operationeel lease (en dus eigendom van diegene waarvan je least) verantwoordelijk voor de staat van de fiets en het blijven voldoen aan de type goedkeuring.
Heb me alleen op prijzen georiënteerd en niet op voorwaarden maar iemand bekend met de voorwaarde bij looptijden die langer zijn dan de garantie op bijvoorbeeld onderdelen die geen slijtage onderdelen zijn?
Financieel lease is gewoon kopen op afbetaling (?)
Bij 'operationeel' lease blijft inderdaad de leasemaatschappij verantwoordelijk voor de fiets. Mij werd verteld dat als je zonder onderhoud een contract afsluit, dan is regulier onderhoud voor eigen rekening. Maar als je precies wilt weten waar de grens ligt tussen regulier onderhoud (ketting, tandwielen, jaarlijks beurtje) en gebreken waarvoor de leasemaatschappij verantwoordelijk is zou ik even contact opnemen met het betreffende bedrijf..
Bij 'operationeel' lease blijft inderdaad de leasemaatschappij verantwoordelijk voor de fiets. Mij werd verteld dat als je zonder onderhoud een contract afsluit, dan is regulier onderhoud voor eigen rekening. Maar als je precies wilt weten waar de grens ligt tussen regulier onderhoud (ketting, tandwielen, jaarlijks beurtje) en gebreken waarvoor de leasemaatschappij verantwoordelijk is zou ik even contact opnemen met het betreffende bedrijf..
Ben al tijdje voorzien van eigen fiets, in mijn situatie was het niet interessant genoeg. Maar met de het draadje Einde garantie hoe sta jij erin en mijn eigen ervaring na 3 jaar, 12,5k km /jaar is dit wel erg interessant component waar lease ineens wel heel erg rendabel zou kunnen worden.
-
- Expert
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
- Locatie: Dordrecht
- Merk SP: Stromer ST3
Ik lease nu bijna 2 jaar een ST1x en dat leasen zelf bevalt prima. Voor mij was het alternatief een trein abonnement waar je aan het eind van het jaar ook niet een stukje trein over houd. Ik lease dus vooral mobiliteit en hecht geen waarde aan eigendom.
Leasecontract via Friesland lease en het contract loopt via mijn werkgever. Het leasebedrag is ex btw en wordt op mijn loonstrook direct verrekend met de reiskosten vergoeding. Voor €150,- ex btw per maand rijd ik 3 jaar lang een Stromer. Na die looptijd krijg ik een aanbieding om hem over te nemen maar ben uiteraard vrij om gewoon weer te gaan treinen, een andere fiets te kopen of weer een nieuwe lease te starten.
Je bent qua mobiliteit wel heel erg afhankelijk van je dealer want in het contract is geen vervangend vervoer opgenomen. En je betaalt dus gewoon je lease door wanneer je Stromer met pech bij de dealer staat.
Zaken zoals winterbanden vallen ook buiten de lease die betaal ik uit eigen zak maar dat vindt ik het wel waard voor de veiligheid. Onderhoud wordt voor de rest gewoon door leasebedrijf betaalt. Bij een lekke band zit je wel met €50- eigen risico maar die plak ik wel gewoon zelf dan hoef ik niet eerst op de sleepwagen te wachten en ben ik dus snel weer onderweg.
Leasecontract via Friesland lease en het contract loopt via mijn werkgever. Het leasebedrag is ex btw en wordt op mijn loonstrook direct verrekend met de reiskosten vergoeding. Voor €150,- ex btw per maand rijd ik 3 jaar lang een Stromer. Na die looptijd krijg ik een aanbieding om hem over te nemen maar ben uiteraard vrij om gewoon weer te gaan treinen, een andere fiets te kopen of weer een nieuwe lease te starten.
Je bent qua mobiliteit wel heel erg afhankelijk van je dealer want in het contract is geen vervangend vervoer opgenomen. En je betaalt dus gewoon je lease door wanneer je Stromer met pech bij de dealer staat.
Zaken zoals winterbanden vallen ook buiten de lease die betaal ik uit eigen zak maar dat vindt ik het wel waard voor de veiligheid. Onderhoud wordt voor de rest gewoon door leasebedrijf betaalt. Bij een lekke band zit je wel met €50- eigen risico maar die plak ik wel gewoon zelf dan hoef ik niet eerst op de sleepwagen te wachten en ben ik dus snel weer onderweg.
Stromer ST3 2020 Deep Black
Bodyfloat
Bodyfloat