Met welke fiets is dit haalbaar?

Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Stromeur schreef: 21 feb 2020, 22:09
Max Cady schreef: 21 feb 2020, 22:06 Bedankt voor je reactie. Ik voeg bij Franeker in vanaf een dorp en dan is het zoals je weet een lang recht stuk richting Leeuwarden.
Yep, met de rotonde bij Dronrijp als enige "onderbreking", en verder is het blazen maar.
Max Cady schreef: 21 feb 2020, 22:06 Vanuit het noorden is de zaak in Groningen het meest dichtbij om een testrit te maken etc?
Die zullen je in ieder geval uitgebreid de kans geven om een Stromer te testen. Er schijnt ook een goeie Stromer dealer in Hoorn te zitten. Grote zaak met meerdere merken. Daar ben ik alleen zelf nog nooit geweest.
Nog een laatste vraag .. En jij zou dit kunnen weten.. Het komt er op neer dat ik de 29km in 45 minuten wil doen. Dit heeft er mee te maken dat dit maar 15 langer is dan met de auto en zo kan ik er "thuis mee weg komen". Ik heb jonge kinderen en als ik tot 17.00 uur werk wil ik niet na 18.00 uur thuis zijn wat nu op de racefiets wel het geval is. Is dit haalbaar? Mijn gemiddelde snelheid zou in dit geval 37 km/uur moeten zijn. Ik werk aan de Oost-kant (Hemrik buurt) van Leeuwarden.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik deed 29,5km in 50 minuten en dan reed ik lekker vlotjes door, maar zonder te jakkeren want ik wilde niet leeg getrapt op mijn werk aankomen. Als ik er op de terugweg zin in had om de werkdag van me af te trappen en de wind was niet al te sterk, dan was ik met 41 a 43 minuten thuis. Als alles meezit, dan haal jij het als getrainde fietser dus ook prima in die 45 minuten.

Ik zie maar twee dingen die dit in de weg zouden kunnen zitten: hoe lang jij door de stad moet rijden (ik hoefde vanaf het Europaplein nog maar een minuut of vijf en dan was ik op mijn werk) en om hoe laat (lees: hoe druk is het?) en: hoe hard waait het die dag? Zoals je weet komt de wind vaak uit het westen, dus die heb je op de terugreis meestal tegen. Vanaf windkracht vijf begon ik wel echt te vertragen, als was het op het Dronrijp-Franeker stuk wel minder erg dan op het Franeker-Harlingen deel, en daar rij jij dan weer niet. Maar: ik ben sportief, doch heb geen mega-mega-conditie en één kapotte knie.

Ze zijn bij Egberts nooit te beroerd om je een paar dagen een Stromer mee te geven. Als je de mogelijkheid hebt, dan zou ik een Stromer van hen meenemen naar Friesland en zelf een paar dagen op je ww-route testen hoe het gaat. Volgens mij gaat de wind vanaf morgen eindelijk weer een beetje liggen :-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Stromeur schreef: 23 feb 2020, 21:24 Ik deed 29,5km in 50 minuten en dan reed ik lekker vlotjes door, maar zonder te jakkeren want ik wilde niet leeg getrapt op mijn werk aankomen. Als ik er op de terugweg zin in had om de werkdag van me af te trappen en de wind was niet al te sterk, dan was ik met 41 a 43 minuten thuis. Als alles meezit, dan haal jij het als getrainde fietser dus ook prima in die 45 minuten.

Ik zie maar twee dingen die dit in de weg zouden kunnen zitten: hoe lang jij door de stad moet rijden (ik hoefde vanaf het Europaplein nog maar een minuut of vijf en dan was ik op mijn werk) en om hoe laat (lees: hoe druk is het?) en: hoe hard waait het die dag? Zoals je weet komt de wind vaak uit het westen, dus die heb je op de terugreis meestal tegen. Vanaf windkracht vijf begon ik wel echt te vertragen, als was het op het Dronrijp-Franeker stuk wel minder erg dan op het Franeker-Harlingen deel, en daar rij jij dan weer niet. Maar: ik ben sportief, doch heb geen mega-mega-conditie en één kapotte knie.

Ze zijn bij Egberts nooit te beroerd om je een paar dagen een Stromer mee te geven. Als je de mogelijkheid hebt, dan zou ik een Stromer van hen meenemen naar Friesland en zelf een paar dagen op je ww-route testen hoe het gaat. Volgens mij gaat de wind vanaf morgen eindelijk weer een beetje liggen :-)
Ha, dank voor je antwoord, ik heb er echt veel aan! Voor wat betreft het weer geloof ik het wel en ga ik morgen met de auto. Dit heeft alleen met tijd te maken .. :roll:
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Stromeur schreef: 23 feb 2020, 21:24
Ze zijn bij Egberts nooit te beroerd om je een paar dagen een Stromer mee te geven ...”
Update. Ik heb van Egberts een week lang een nieuw model st1 te leen. Joehoeee! Afstand is goed te doen In 45 minuten.
Bijlagen
1D0FDDA0-E9BB-49B8-A42D-B52CE10487D8.jpeg
1D0FDDA0-E9BB-49B8-A42D-B52CE10487D8.jpeg (70.54 KiB) 3348 keer bekeken
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Kijk dat is netjes. Als je vooral geïnteresseerd bent in een snelle rit dan zou ik vragen of ze het stuur willen omdraaien en 2 of 3 spacers naar boven willen verplaatsen, zodat je veel dieper zit. Dat scheelt je ongeveer 1 tot 2 km/u in je gemiddelde.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Misschien is het beter om in het begin te wennen aan de snelheid (en het gebrek aan inschatting daarvan van andere deelnemers)...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

De riser omdraaien had ik zelf al bedacht want ik zat veel te rechtop naar mijn smaak. Ziet er ook nog eens veel sportiever uit. Die spacers zou ik vanmiddag kunnen proberen want dat is het werk niet. Remt de fiets ook op de motor bij handmatig remmen? Heb het idee dat de remmen even langer blijven hangen dan dat ik ze bedien. Ik ervaar dit als hinderlijk .. ik kan het ook niet bekijken via de app in dit geval ..
B22E1BA2-CCCB-4A2F-A67B-60EC2961C147.jpeg
B22E1BA2-CCCB-4A2F-A67B-60EC2961C147.jpeg (149.68 KiB) 3330 keer bekeken
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Max Cady schreef: 09 mei 2020, 07:43 De riser omdraaien had ik zelf al bedacht want ik zat veel te rechtop naar mijn smaak. Ziet er ook nog eens veel sportiever uit. Die spacers zou ik vanmiddag kunnen proberen want dat is het werk niet. Remt de fiets ook op de motor bij handmatig remmen? Heb het idee dat de remmen even langer blijven hangen dan dat ik ze bedien. Ik ervaar dit als hinderlijk .. ik kan het ook niet bekijken via de app in dit geval ..

B22E1BA2-CCCB-4A2F-A67B-60EC2961C147.jpeg
Ja hij remt ook op de motor en je kunt dat uitzetten in het menu van de OMNI. (Op de onderkant van de buis ter hoogte van de OMNI zit een knopje, druk daarop en je komt in een hoofdmenu, dan menu > bike > remmen. En dan de remkracht op 0 zetten.)Dan staat je motorrem uit, heb ik ook zo ingesteld. Bij droog wegdek zou je het eventueel wel aan kunnen laten, bij nat wegdek raad ik het af om de motorrem aan te laten.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Bedankt voor je reactie. Ik was er inmiddels achter gekomen. Ook de tmm in het service menu gereset en gekalibreerd in het hoofdmenu nu ik toch bezig was. Stuur ook laten zakken. (2 spacers boven) kijken hoe de terugweg vanmiddag gaat ...
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Max Cady schreef: 09 mei 2020, 07:43 Remt de fiets ook op de motor bij handmatig remmen? Heb het idee dat de remmen even langer blijven hangen dan dat ik ze bedien. Ik ervaar dit als hinderlijk .. ik kan het ook niet bekijken via de app in dit geval ..
Ik heb hierover ook al geklaagd in een andere thread. Daar is niets aan te doen en dat gaat niet weg. Na het remmen blijft de motorrem nog een halve seconden ofzo (lijkt een eeuwigheid) naremmen. Ik werd er gek van. Je kan de mate van motorrem wel naar beneden halen of afzetten, maar je kan die 'lag' niet wegdoen bij het remmen op de motorrem.

Het goede nieuws is, je raakt hieraan gewend, en het stoort me nu zelfs niet meer... Ik werk nog altijd met de motorrem op een vrij hoge stand omdat het mij alleen maar voordelen bied: ik rij er defensiever door, mijn remblokken en schijven slijten bijna niet, mijn accu wordt er (minimaal) door opgeladen, in de regen zijn mijn oren me dankbaar.

En als budget niet echt een issue is en je graag sportief zit (aangezien je riser omdraait), zou ik je toch aanraden om ook eens de ST3 te testen. Deze is super stabiel, een stuk sportiever en nog krachtiger en sneller om je 30km (wat toch al bij de iets langere trajecten behoort) af te leggen.

Veel succes met je keuze!
ST3 black 983wh
Plaats reactie