Stromer en partner, fietspad

Lars13
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2019, 14:21
Locatie: Arnhem
Merk SP: ST2 Sport

Hallo Dentista, ik sluit mij helemaal aan bij de reactie van depsycholoog.

Ik heb nu sinds 2,5 maand een ST2 voor een woon-werk afstand van 23 km. De tijdswinst ten opzicht van een wielrenner is niet heel groot. Mijn route gaat grotendeels door het buitengebied met vrijliggend fietspad. Hier kan ik mooi snelheid maken en daar is de Stromer ook voor bedoeld. Fiets je in de stad over kleinere afstanden en zeker samen met iemand anders op een gewone fiets, dan is de Stromer alleen maar lastig.

Je hebt je keus al gemaakt. Succes met zoeken.
Ljader
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2020, 19:14
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST1 X

Of een Stromer daadwerkelijk "beter" is dan je VanMoof
Net gelezen over een Van Moof:

https://vowe.net/archives/018376.html


LD
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Je kan gerust traag rijden op een stromer en zo naast je partner blijven. Echter, dit is heel erg onprettig. De ondersteuning is dan naar mijn gevoel veel te weinig en je moet zelf aan de bak op een hoog toerental. Schakel je naar kleinere tanden, schiet je er als een pijl vandoor.
Bovendien is de zithouding op de stromer maar niets om gezapig te rijden.
Komt nog eens bij dat het stuur veel te breed is (met spiegel) om gezellig naast elkaar te rijden...
Absoluut een no go dus eigenlijk... De 25km.u fietsen die speciaal daarvoor gemaakt zijn rijden veel beter en prettiger en comfortabeler aan lagere snelheden.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Golvas schreef: 01 feb 2020, 20:29
Dentista schreef: 01 feb 2020, 15:23 Hoe doen jullie dit als je met je partner ergens naartoe gaat?
Dan rijdt elk met zijn pedelec, niet met de SP.
Ik rij dan gewoon met mijn ST3 mee maar dan op stand 0 of 1. Zij bepaalt dan het tempo
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
mrstrom

ik haal mijn dochter wel eens op, op snelle snelheid heen. Gezellg met z'n tweetjes terug. Dan in standje 1 of 0. zij fietst een opoefiets met zo'n bak erop. dan ga je max. 14-16km/u
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Idd. @mrstrom, en volgens mij is er ook niemand die daar moeilijk over gaat doen. Ik fiets regelmatig ook een stukje op met collega's na werktijd. Geeft eigenlijk meteen ook al aan hoe de huidige wetgeving wat ontkoppeld is van de realiteit als dat volgens de regel van de wet niet mag. Iets wat bovendien m.i. ook simpel op te lossen is net zoals in Zwitserland of in Antwerpen: U wilt sneller rijden? Naar de weg. U wilt recreatief een beetje fietsen of oprijden of de batterij is (bijna) leeg; dat mag op het fietspad. Vaak genoeg trouwens dat ik ook SP-ers zie rijden die bij lange na niet de mogelijke snelheid van hun tweewieler benutten en slechts marginaal sneller rijden dan overige e-bikes.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Roofless
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 apr 2020, 22:42
Locatie: Hellevoetsluis
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1000

Heb het hele verhaal eens gelezen,
Mijn vrouw en ik hebben allebei een goeie E-Bike (koga E-Sport)
Nu mag ik graag op mijn racefiets rijden maar door mijn leeftijd (62) ook beperkt.
Ik moet meestal alleen rijden, en kom dan gezien het weer meestal rond de 25 km/hr uit.
Afgelopen week eens wezen kijken naar een nieuwe E-Bike maar dan moesten wel weer heel veel geld bij.
Toen kwam ik op het idee om eens op een Stromer te gaan rijden, en mijn vrouw ook.
Wij vonden dit wel heel sensationeel.
Met een E-bike constant 25 te trappen kost je echt wel meer inspanning, en je rijdt tegen het max aan, wat niet fijn fietst.
Wat is nu ons doel. Mijn vrouw gaat op de Stomer en ik op de racefiets, zij kan met gemak die 25-30 rijden en ik kan in het wiel ook veel makkelijker rijden.De regels van de fietspaden probeer ik zoveel mogelijk te hanteren, en als het niet anders kan de snelheid maar omlaag.
Ga morgen mijn ST1 halen, kan niet wachten :d3:
Af en toe pak ik de Stromer als ik ff lekker wil tuffen.
En voor de gezellige ritten pakken we de Koga.
Stromer ST1 Deep red, Kinekt zadelpen, Kinekt stuurpen
Fraterken
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2021, 16:18
Locatie: Sint-Gillis-Waas

een vraagje,
Ik ben geintresseerd in een stromer ST2 (dankzij een leaseplan)
Maar ze hebben me bij een andere fietswinkel verteld dat een stromer geen goed idee is als je bv de fiets ook als recreatie wil gebruiken zoals bv eens gaan fietsen terwijl de ander een gewone fiets of een fiets minder dan 25km/h. Wat zijn jullie ervaringen?
mvg
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fraterken schreef: 12 jan 2021, 18:26 een vraagje,
Ik ben geintresseerd in een stromer ST2 (dankzij een leaseplan)
Maar ze hebben me bij een andere fietswinkel verteld dat een stromer geen goed idee is als je bv de fiets ook als recreatie wil gebruiken zoals bv eens gaan fietsen terwijl de ander een gewone fiets of een fiets minder dan 25km/h. Wat zijn jullie ervaringen?
mvg
Vraag verplaatst naar een relevant topic.

Kun je meteen mooi even doorlezen ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

Ik hoop wel dat je ook gewoon 20 km per uur kan rijden op een ST1?
Plaats reactie