Stromeren bij kans op gladheid

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

TomSP schreef: 05 dec 2019, 10:37 Ik heb een Abus Pedelec 2.0 en die heeft aadrig wat ventilatieopeningen, met vizier omhoog heb ik iets minder last van de wind die daar naar binnenkomt..
Andere, dichtere helm, vind ik nog wat overkill... Zal er eens wat schuimrubber voor op maat snijden, kan iig het vizier weer naar beneden (tot het beslaat en weer omhoog gaat :mrgreen: )
Als het echt koud is heb ik gewoon een balaclava onder mijn helm. T/m -8 uitgeprobeerd en ik heb geen problemen met koud hoofd of koude oren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 248
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Heb een (dunne) buff over mn hoofd getrokken, en nog een die aan m'n jas vast zit over m'n oren.
Zal eens voor een dikkere optie gaan kijken!
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

TomSP schreef: 05 dec 2019, 12:17 Zal eens voor een dikkere optie gaan kijken!
Die van GripGrab is serieus warm. Ik had hem laatst aan bij 2 graden (ik had het kouder ingeschat): dat was voor mij veel te warm.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
peterc
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2017, 12:21

Vandaag ben ik voor de derde ! keer onderuit gegaan... Zeer slecht voor mn ego, wielren sinds mn 10e en durf te beweren dat ik best wel wat kan sturen...De Schwalbe banden zijn prima met droog weer , bij natte ondergrond is de grip nada . Vandaag Continental winter banden besteld. Oppassen dus
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hopelijk valt de schade aan jezelf, je ego en je fiets mee! Met die winter Conti's heb je met dit weer iig bergen met grip, dus dat komt goed.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1052
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

FreddyH schreef: 06 dec 2019, 08:15 Hopelijk valt de schade aan jezelf, je ego en je fiets mee! Met die winter Conti's heb je met dit weer iig bergen met grip, dus dat komt goed.
Ik rij zelf nu een tijd met/op de Conti's en dat bevalt goed. Rij elke ochtend rond 06:15 u en soms eerder weg maar blijf wel goed opletten. Hoe goed de banden ook zijn, op een gladde ondergrond en een te hoge snelheid ga je het verliezen.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

+1
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Na 2 jaar en 20.000km enkel op Continentals in winter en zomeruitvoering kan ik bevestigen dat het geweldig grijpende fietsbanden zijn.
De banden hebben me nog niet teleurgesteld.

Ze gaan je vast helpen om het rubber onder te houden.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

De Winter Conti’s hebben mij tot op heden niet teleurgesteld, maar ik moet eerlijk melden dat ik deze maanden ver weg blijf van de grenzen. Ik heb geen idee of de Pirelli’s zich met dit andere rijgedrag ook staande hadden gehouden.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Begin deze week ook onderuit gegaan bij een fietspad dat steil een dijkje oploopt. Het had die avond ervoor geregend en dat was lekker opgevroren. Je kon daar zowat een wedstrijd downhill schaatsen houden :P
Fiets schoot ineens onder me weg en ik lag lekker gestrekt op het fietspad. Fiets heeft een gebogen krankstel en wat schade aan de remhendels. En de sleutel was krom maar die zit aan de andere kant dus daar zal ik wel met mijn volle gewicht op zijn gevallen ofzo.

Fiets weer een tijd kwijt omdat ze onderdelen moeten bestellen en weer 50 euro eigen risico aftikken maar lichamelijk heb ik niks. In de loop der jaren toch aardig wat keren op mijn plaat gegaan. Heb een Gazelle C7 dames model in de grootste maat mee dus ik kan alsnog naar het werk op de e-bike.
Plaats reactie