Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
JulesM schreef: ↑24 nov 2019, 09:44
Deze keer hebben Jules Meijerink en Jesse van Elsberg besloten de Kopgroep te verlaten.
Hey Jules en Jesse, wat ontzettend jammer! Ik vond jullie nou net de twee meest waardevolle kopgroepleden. Dus mijn wenkbrauwen gaan er natuurlijk wel eventjes van omhoog. Ik lees ook - letterlijk - dat de gelederen direct weer gesloten moeten worden.
Hoe dan ook: onwijs bedankt voor jullie inzet voor de speed pedelecers, en heel veel speed pedelec-plezier in de toekomst natuurlijk
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dank Sylvia voor je vriendelijke woorden, maar ik denk dat de hele kopgroep hiervoor is. Wij vonden beide dat na 3 jaar plaats moeten maken voor anderen, die met hernieuwde energie en volharding deze missie kunnen voortzetten. Wij strijden voor keuzevrijheid, zeker on de speedpedelec daarmee door te kunnen laten groeien als serieus alternatief en milieu-vriendelijke vorm van transport in het forensen verkeer. Uiteraard ook voor meer recreatief plezier. Dus diegene die zich geroepen voelt doe er wat mee. En uiteraard het belangrijkste, dat we allemaal fijn en veilig fietsplezier beleven! Dank
De afgelopen 2 maanden heb ik op de rijbaan op dezelfde rotonde 2 maal maar net een ernstige aanrijding met een lijnbus en een auto kunnen voorkomen en ben ik vorige week op de rijbaan van achteren aangereden door een auto.
Ik ben er ondertussen klaar mee om vogelvrij te zijn op de weg.
Na 3 jaar speedpedelec is het moment aangebroken dat ik mijn speedpedelec gebruik volgens de verkeersregels om wille van persoonlijke veiligheid heroverweeg en vooralsnog terug in de auto stap.
Stromend schreef: ↑25 nov 2019, 03:29
De afgelopen 2 maanden heb ik op de rijbaan op dezelfde rotonde 2 maal maar net een ernstige aanrijding met een lijnbus en een auto kunnen voorkomen en ben ik vorige week op de rijbaan van achteren aangereden door een auto.
Ik ben er ondertussen klaar mee om vogelvrij te zijn op de weg.
Na 3 jaar speedpedelec is het moment aangebroken dat ik mijn speedpedelec gebruik volgens de verkeersregels om wille van persoonlijke veiligheid heroverweeg en vooralsnog terug in de auto stap.
Kan je met ons delen wáár dat was. Gemeente, provincie en weggedeelten.
De twee ernstigste incidenten die beide op de rijbaan gebeurden staan uitgebreid beschreven op het Stromerforum onder de onderwerpen:
“je maakt wat mee als Stromert” en
“het grote ongevallen topic”
Datums:
26 Augustus, Rheden, rotonde Arnhemsestraatweg/oranjeweg(kom 60km) en
19 november, Zutphen Emmerikseweg(kom 50km).
Het eerste incident is uitgebreid besproken met provincie, gemeente en busmaatschappij Breng/Connexxion.
Naast begrip van alle betrokkenen is er niet meer bereikt dan een reminder over SP’s naar buschauffeurs van Breng.
Het incident van vorige week wordt met de verkeersdeskundige van gemeente Zutphen besproken. Politie is erbij geweest en zaak ligt momenteel bij de verzekeringen van partijen.
Als wij incidenten als voorbeeld gebruiken om te laten zien dat het zo niet goed gaat met de speed-pedelec, moeten we de context wel begrijpen. Dus b.v. de lacatie van de weg. Zonder overleg noemen we geen namen en gaan we ook niet op details in.
Het toeval wil dat ik vandaag een 2e kamerlid spreek over fiets mobiliteit en mogelijk kan ik dit als voorbeeld gebruiken.
Martin-sps schreef: ↑25 nov 2019, 07:57
Als wij incidenten als voorbeeld gebruiken om te laten zien dat het zo niet goed gaat met de speed-pedelec, moeten we de context wel begrijpen. Dus b.v. de lacatie van de weg. Zonder overleg noemen we geen namen en gaan we ook niet op details in.
Het toeval wil dat ik vandaag een 2e kamerlid spreek over fiets mobiliteit en mogelijk kan ik dit als voorbeeld gebruiken.
Vragen om veiligheid is één ding, maar zolang de speed pedelec gezien wordt als duur speeltje van de 50-plusser ga je niet heel veel begrip krijgen. Ik zou graag zien dat de nadruk alsjeblieft vooral op het duurzaamheidsaspect van de overstap van auto naar speed pedelec wordt gelegd. Geef bv aan dat dit voor heel veel mensen een reëele optie is om te doen. Tot 40 km enkele reis is het zeker te doen en nog meer zien we ook wel voorbij komen. Dat is goed voor het verminderen van de fileproblematiek, goed voor de stikstofuitstoot, goed voor het klimaat en gezien het geringe gewicht van fiets en bestuurder ook gewoonweg veel beter dan een elektrische auto.
Laatst gewijzigd door Zoran op 25 nov 2019, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin-sps schreef: ↑25 nov 2019, 07:57
Als wij incidenten als voorbeeld gebruiken om te laten zien dat het zo niet goed gaat met de speed-pedelec, moeten we de context wel begrijpen. Dus b.v. de lacatie van de weg. Zonder overleg noemen we geen namen en gaan we ook niet op details in.
Het toeval wil dat ik vandaag een 2e kamerlid spreek over fiets mobiliteit en mogelijk kan ik dit als voorbeeld gebruiken.
Ik zou voorzichtig zijn met zoveel aandacht te vestigen op speed pedelecs. Liever beetje onder de radar blijven en tussen de mazen van de regelgeving. My2cnts.
If it looks like a bike, it moves like a bike and it sounds like a bike...it's probably a bike.