Gebeld door Fietsenwinkel.nl ST2 S / ST1 X niet meer gebruiken??

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het gaat niet over de CE markering, maar over of fw.nl juridisch "producent" is van een Stromer geleverd uit CH, maar (mogelijk) gefactureerd vanuit DE.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Stromeur schreef: 23 okt 2019, 10:46 Het gaat niet over de CE markering, maar over of fw.nl juridisch "producent" is van een Stromer uit CH, maar (mogelijk) gefactureerd vanuit DE.
Ik mis hier geloof ik een stukje. We doelen hier toch op producent uit de richt lijn 2001/95/EG? (Ofwel CE). In deze richtlijn word gesproken over distributeur en producent.
Artikel 2

producent:
i) de fabrikant van het product, indien deze in de Gemeenschap gevestigd is, en eenieder die zich als fabrikant aandient door op het product zijn naam, merk of een ander kenteken aan te brengen, of degene die het product opnieuw in goede staat brengt;
ii) de vertegenwoordiger van de fabrikant, indien laatstgenoemde niet in de Gemeenschap gevestigd is, of, indien er geen in de Gemeenschap gevestigde vertegenwoordiger is, de importeur van het product;

distributeur:
de persoon die beroepshalve betrokken is bij de verhandelingsketen, maar wiens activiteit geen invloed heeftop de veiligheidskenmerken van het product
Ik neem aan in context van de richt lijn
Stromer CH is producent
Stromer DE is importeur
Winkels zijn distributeurs

Producent en distributeurs hebben gedeelde verantwoordelijk tav veilig product (in ieder geval op het gebied van informeren/melden)
Artikel 5
3. Wanneer producenten of distributeurs weten, of op grond
van de hun ter beschikking staande gegevens beroepshalve
behoren te weten, dat een door hen op de markt gebracht
product voor de consument risico's met zich brengt die onverenigbaar
zijn met het algemene veiligheidsvereiste, stellen zij de
bevoegde autoriteiten van de lidstaten daarvan onmiddellijk in
kennis overeenkomstig bijlage I en delen zij mee, welke acties
er werden ondernomen om de risico's voor de consument te
vermijden.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromer factureert vanuit Duitsland (zie "D" bij vakje R14 op het vignet 705, dit vignet wordt afgeleverd door de Belgische douane) aan de (in mijn geval) Belgische dealer ... het is de dealer die de fiets in België importeert (de dealer zijn gegevens staan bij vakje R12) :

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
armitage
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2019, 12:40

Ik hoor dat FW nu toch weer fietsen niet uitlevert (concreet een ST1X) en dat er nog een firmware update aankomt, omdat er nog steeds Stromers vlammen genereren. Iemand die ook dit soort geluiden opvangt, zijn bestaande bezitters hier ook weer over geïnformeerd?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

armitage schreef: 08 nov 2019, 16:17 Ik hoor
Waar/van wie heb je dat gehoord?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
armitage
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2019, 12:40

Van de koper van die ST1X
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Te vaag.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
armitage
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2019, 12:40

Stromeur schreef: 09 nov 2019, 13:50Te vaag.
Wat bedoel je met te vaag?
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Beste armitage,
Het is een mededeling teveel in de geruchten sfeer. Het is een beladen onderwerp en wanneer er weer problemen worden gesignaleerd moeten ze wel goed te herleiden zijn naar een betrouwbare bron. "Een koper van een stx1 " is niet concreet genoeg.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat bedoel ik inderdaad. Dankjewel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie