Gebeld door Fietsenwinkel.nl ST2 S / ST1 X niet meer gebruiken??

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WinemakersLand schreef: 16 okt 2019, 08:51 De goedkoopste prijzen die ik op het internet heb kunnen vinden, liggen al gauw honderden euros hoger en vaak komen daar dan nog kentekenregistratiekosten, ed bij.
Als je een internet prijsshopper bent, dan zul je inderdaad altijd bij fw.nl uitkomen, daar zorgen ze wel voor. Bovendien verkoopt fw.nl veel partijen oude voorraad van Stromer, dat kan voor een lagere prijs. (Daarom b.v. alleen in de minst populaire kleur, EOL modellen, minder populaire maten e.d.)

Ze hebben hier op het forum ook weleens lopen kloten om klanten te werven:

viewtopic.php?f=16&t=2993#p67874

Houd er gewoon rekening mee dat je je bike rustig 1 a 2 maanden kwijt bent als er eens iets mee is (zelfs bij de meest simpele issues waarvoor je bij elke andere FM even binnen kunt lopen en met een kwartiertje weer buiten staat), dat je geen mobiliteitsgarantie hebt (geen gratis leen-Stromer), dat je maar op één locatie terecht kunt voor service/herstel (dus niet op 300+ servicepunten, die FM's hebben van Stromer niet eens toestemming om aan jouw Stromer te werken), dat je de monteur die aan jouw Stromer sleutelt nooit te zien of te spreken krijgt, dat ze een zeer lange levertijd hebben op Stromer-onderdelen (veel weken), dat ze daar altijd Stromer de schuld van zullen geven terwijl dat meestal niet terecht is, en dat je bij elk contact dat je met fw.nl zoekt met een callcenter zit opgescheept dat enkel fungeert als doorgeefluik, verder niks voor je kan doen en waar je niet voorbij komt.

Als je dat allemaal wel best vindt, dan ben je good to go met fw.nl. Is bovenstaande je wat te gortig, bedenk dan dat fatsoenlijke service geld kost en dat je bij fw.nl precies krijgt waar je voor betaalt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In BE is een keten die op vergelijkbare wijze te werk gaat. BE Stromer dealers doen meestal niet moeilijk over het adopteren van een Stromer van een andere dealer. Maar als je Stromer van die keten komt en je zoekt een andere dealer voor service, dan ben je "on your own". Het zou me niks verbazen als NL dealers hetzelfde gaan doen wanneer Stromer dit voorval niet aangrijpt om het contract met fw.nl te ontbinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur ik denk zeker dat dat gaat gebeuren. Als ik kijk naar mijn eigen FM waar voor gepland onderhoud (spoed defecten kunnen altijd tussendoor) al paar weken wachttijd is dan kunnen FM onderhoud van niet bij hen gekochte fietsen ook gewoon niet goed aan. En als ik dan lees dan mensen vanwege paar 100 euro prijsverschil bewust kiezen voor een FW.nl met bewezen slechte service, dan lijkt me dat toch terecht. Ik vind het onbegrijpelijk dat je je op een fiets van minimaal 6000 euro laat leiden door in feite minimaal prijsverschil.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Tancor
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2019, 18:16

Waar je hem ook koopt het blijft het merk stromer,dus moet stromer zijn verantwoordelijkheid nemen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zo werkt het niet.

Juridisch heb je als consument een overeenkomst met de dealer waar je je Stromer koopt (de koopovereenkomst). Stromer is juridisch geen partij voor ons als consument, ze zijn alleen de leverancier van de bike aan de dealer.

Het enige wat je als klant kunt doen bij een wanprestatie van een dealer, is de dealer (dus niet Stromer) juridisch aansprakelijk stellen. Synchroon daaraan kun je, als de dealer in gebreke blijft, eventueel de zaak escaleren naar Stromer. Maar Stromer is ons als consument juridisch verder niks verplicht.

Stromer zal hoogstens imago-schade lijden omdat ze als Premium/High End merk in zee gaan met een keten zoals fw.nl. En reken er maar op dat ze daar schade van ondervinden. Dat deden ze al, en nu helemaal.
Tancor schreef: 16 okt 2019, 12:41 Waar je hem ook koopt het blijft het merk stromer,dus moet stromer zijn verantwoordelijkheid nemen.
Onder de streep blijft de consument verantwoordelijk voor zijn eigen beslissingen en dus ook voor de dealerkeus, niet Stromer (dat zou ook echt te gek voor woorden zijn).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tancor
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2019, 18:16

Fw lijdt hierdoor ook (gezichts) verlies,verkopen nu geen een fiets wrs. Dus zullen dit niet voor niets doen.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Eigenlijk zouden we poll moeten starten: “wie laat zijn fiets sinds maandag staan vanwege het bericht van FW.nl” ben best benieuwd namelijk.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tancor schreef: 16 okt 2019, 13:38 Fw lijdt hierdoor ook (gezichts) verlies,verkopen nu geen een fiets wrs. Dus zullen dit niet voor niets doen.
Verlies uit stagnerende verkoop lijdt fw.nl niet. Er wordt namelijk niks in hun webshop vermeld over dit (in hun ogen toch Zee Ernstige) probleem, dus de bestellingen van prijs-googelaars lopen gewoon lekker door.

Fw.nl hangt voor het publiek de Robin Hood uit, maar doet in feite niks anders dan zichzelf juridisch indekken tegen schadeclaims. Ik heb fw.nl persoonlijk nog nooit op enige betrokkenheid bij de klant kunnen betrappen en ik vind het volstrekt ongeloofwaardig dat ze nu ineens wel dergelijke gevoelens hebben ontwikkeld.

De enige die er nu slecht op staat is Stromer; bij degenen die meegaan in dit verhaal van fw.nl.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tancor
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2019, 18:16

Blijft staan dat er problemen met een aantal stromers zijn geweest.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromerfred schreef: 16 okt 2019, 13:42 Eigenlijk zouden we poll moeten starten: “wie laat zijn fiets sinds maandag staan vanwege het bericht van FW.nl” ben best benieuwd namelijk.
Ik niet :bj
Ik laat FW.nl wel links liggen, maar da's een andere discussie
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie