Gebeld door Fietsenwinkel.nl ST2 S / ST1 X niet meer gebruiken??

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zal fw.nl morgen zelf eens bellen en vragen of ze een paar vragen willen beantwoorden. Ik zal daarbij wel vermelden dat ik de eigenaar van dit forum ben, dat vind ik wel zo netjes. Kan zijn dat de deur dan direct dicht gaat, maar kan ook zijn dat fw.nl deze kans aanpakt om hun besluit nader toe te lichten.

Hebben jullie nog specifieke vragen waarvan jullie willen dat ik ze stel?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 18 okt 2019, 21:25 Hebben jullie nog specifieke vragen waarvan jullie willen dat ik ze stel?
Of het al duidelijk is wanneer Stromer ze eruit gaat bonjouren? :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tancor
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2019, 18:16

Of het alleen voor de veiligheid is gedaan,of dat het ook een garantie probleem wordt wanneer je wel fietst. Of je 21 okt snel weer kunt rijden. Bedankt grt
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Even mijn mening.

FW.nl besluit tot het stilleggen van de Stromers waar het hier om gaat en die zij hebben verkocht, ondanks dat myStromer AG zelf het risico classificeert als heel laag (very slight). Omdat myStomer AG kennelijk de mening toegedaan is dat het niet nodig is om de Stromers waar het hier om gaat stil te leggen, zou je als FM mogen verwachten dat myStromer AG niet moeilijk gaat doen als juist als gevolg van dit probleem een garantiegevalletje wordt geclaimd.

FW.nl maakt melding dat myStromer AG bezig is met een software update, die dit probleem moet verhelpen. Deze software update komt op 21 oktober beschikbaar. FW.nl kan nooit met 100% zekerheid zeggen dat het probleem met deze software update uit de wereld is, of heeft FW.nl middelen beschikbaar waarmee ze dat kunnen vaststellen? Net zoals bij het bericht van myStromer AG (de classificatie van dit probleem is very slight) zullen ze er op moeten vertrouwen dat de software update de oplossing bevat voor dit probleem.

We hebben allemaal ervaring met de ontvangst van software updates. Zo'n software update kan wel eens een tijdje op zich laten wachten als je er niet expliciet om vraagt of als die niet expliciet gepushed wordt. Gaat FW.nl de software update na het releasen door myStromer AG voor de Stromers die het hier betreft persoonlijk op 21 oktober pushen? Hoe weten gebruikers dat de software update op hun Stromer zit? Krijgen ze een persoonlijk bericht van FW.nl dat hun Stromer weer veilig is en wenst FW.nl hun weer veilige Stromerkilometers toe?

Als je het risico van een rokende controller met kans op een uitgebrande schuur/garage/kelderbox niet wilt nemen (hoe klein die kans ook is) omdat je niet continue zicht hebt op jouw Stromer, dan zou je de accu eruit kunnen halen en buiten de Stromer kunnen opladen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het probleem doet zich niet voor tijdens het opladen. Het probleem doet zich voor tijdens het aanzetten van de Stromer. Dan ontstaat (van wat ik heb begrepen) een stroompiek die een (beperkt) aantal de controllers niet kan hebben. De controller zegt op dat moment "poef", al dan niet met een kleine vlam en rook.

Mensen die hier bang voor zijn, maar die toch door willen rijden (wat ik dan weer niet zou doen als je hier serieus bang voor bent, het is het één of het ander), zou ik daarom aanraden om hun Stromer alleen buiten in te schakelen en erbij te blijven totdat-ie volledig is opgestart.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gebeld, na 8 minuten wachtmuziekje iemand aan de lijn gekregen. Ik word maandag teruggebeld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Interessante manier van indekken eigenlijk, als je er over nadenkt:

- het probleem treedt in enkele gevallen op bij aanzetten van de fiets
- dus je moet de fiets uitzetten en de accu buiten de fiets bewaren
- het probleem wordt opgelost met SW update

Je moet alleen de fiets aanzetten om die SW update binnen te halen, dus potentieel :bb :ai :bb

Het was dus beter om de fiets juist aan te laten staan :hy:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@FreddyH: Ze hebben er duidelijk niet goed over nagedacht. Maxima zou zeggen: "Ze zijn een beetje dom". :D

Witte ST3 van maart 2019
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Hallo mevrouw, meneer,

Vorige week hebben we je opgeroepen om tijdelijk de elektrische ondersteuning niet te gebruiken en de accu uit de fiets te halen. Dit bericht volgde na een aantal incidenten met kortsluiting in de controller.

Vandaag hebben we goed nieuws voor je. Stromer geeft aan dat zij vandaag een automatische software update (4.2.1.8.) aanbieden en dat je je fiets daarna weer veilig kunt gebruiken.

Wat betekent dit voor jou?
Nadat de software update volledig afgerond is kan je je Stromer fiets weer gebruiken. Updaten doe je zo:

Zet je fiets op een veilige plek, bij voorkeur buiten.
Doe de accu in je fiets.
Ga naast je fiets staan en zet de fiets aan.
Zorg ervoor dat je fiets signaal heeft.
Volg de stappen in het scherm.
De update zal ongeveer 10 minuten duren.
Blijf in de buurt van de fiets, zolang de software update nog niet volledig afgerond is.
Als je in je scherm 4.2.1.8 (software update) ziet staan weet je dat de update afgerond is.

Let op. De waarschuwing blijft van kracht tot de software update volledig is afgerond.

Vragen? Je kunt ons bereiken op 020-7052876.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak. We zijn blij dat Stromer een oplossing heeft gevonden en dat je na de software update je fiets weer op de gebruikelijke manier kunt gebruiken.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Nu zie ik op https://www.stromerbike.com/nl/service/software dat alles een software-update heeft behalve vooralsnog juist mijn St2S en andere oudere Stromers. Ben dus benieuwd of al er iets klaarstaat, fiets staat buiten voor de update en ander morgen nog een keer proberen.
Laatst gewijzigd door Mountainmac op 21 okt 2019, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Plaats reactie