Gebeld door Fietsenwinkel.nl ST2 S / ST1 X niet meer gebruiken??

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WinemakersLand schreef: 15 okt 2019, 15:59 voor dezelfde prijs
Als het je alleen om de prijs gaat, dan zit je goed bij fw.nl :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

+1

Prijs loslaten en een echte FM zoeken. Maanden van ellende als er een keer iets is is zeker meer waard dan de korting die je nu bij aanschaf hebt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

HET moment om van dozenschuiver fietswinkel.nl af te komen. Voor de prijs zullen ze vast de beste zijn. Voor de service zijn ze niet aanwezig. Voor de huidige belachelijke paniek zijn ze zelfs verantwoordelijk!

Het is niet eens mijn eigen dealer maar Pronto (Amersfoort en nu ook in Utrecht leidsche rijn) heeft werkelijk een uitstekende indruk achter gelaten toen ik met mijn stromer met panne voor de deur stond. Niet alleen buiten openingstijden geholpen maar ook de opmerking "jij forenst echt met deze fiets DUS je Stromer rijdt" heeft grote indruk op me gemaakt. De reparatie werd zelfs gratis uitgevoerd.
Ik woon nabij Herveld en zit (geheel tevreden) bij Vietz. En zo zullen meerdere stromer-verleiders hun eigen dealer ondersteunen. Maar als jij (geheel begrijpelijk) een betrouwbare dealer nabij Utrecht zoekt kan ik je Pronto van harte aanbevelen.

Stromer ze,
Heb de 30.000 echt wel gepasseerd. Dit is mijn 2e Stromer en mij bevalt dit merk. Dit forum maakt het alleen maar beter.
Reinout
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

WinemakersLand schreef: 15 okt 2019, 15:59
Polling schreef: 15 okt 2019, 15:12
WinemakersLand schreef: 15 okt 2019, 14:53 Enige dagen geleden een ST1x bij betreffende fietsenwinkel besteld, moet nog uitgeleverd worden en dan krijg je zo'n bericht. :shock: Weet nog niet zo goed of ik nu moet balen of dat ik blij moet zijn dat dit zo 'serieus' wordt opgepakt.
Gezien de status van FW.nl en de ervaringen hier, zou ik de aankoop annuleren en een echte dealer zoeken.
Als iemand een goeie dealer in omgeving van Utrecht weet, die hem voor dezelfde prijs kan leveren, houd ik mij zeker aanbevolen.
Ik heb geen idee wat je er voor betaald hebt, maar ik durf bijna de stelling aan dat de goeie dealers je een prijs kunnen geven die dicht in de buurt ligt van wat jij er voor betaald hebt bij FW.nl. Tel daarbij op het verlies doordat je bij een probleem al snel je Stromer voor enkele weken kwijt bent en de balans slaat al snel om naar de goeie dealer.

Just my 2 cents.
Witte ST3 van maart 2019
kvangemert
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2019, 03:37
Locatie: Westmeerbeek België

Net in het andere draadje de befaamde mail gezien. Veel paniek voor een beetje rook. Heb dit euvel namelijk zelf aan den lijve mogen ondervinden.
Halfweg vorige maand wilde ik mijn ST1x 2019 opstarten om even naar de winkel te stromeren. Druk het knopje in en ga ondertussen mijn jas aandoen terwijl het beestje opstart. Kom terug bij de fiets en druk op de Omni om het ontgrendelscherm zichtbaar te maken, blijkt de fiets nog uit te staan. Dacht bij mezelf "Tiens, ik had hem toch opgezet?", dus druk nogmaal op de power-knop onderaan, zie het beginscherm van Omni, hoor een "Pets" onderaan uit de fiets komen samen met wat witte rook. Na wat heen en weer gepraat met Onze-Lieve-Heer, de batterij eruit genomen, fiets de wagen in en op naar de FM. 2 weken verder, fiets terug, blijkt er een fout in de controller gezeten te hebben en heeft men de controller, de batterijzitting en de batterij vervangen, gezien deze alle drie geraakt waren. FM zei me dat hij zich een bult schrok toen hij zelf probeerde de fiets op te starten met een andere batterij en hetzelfde gebeurde. Had hij nog nooit meegemaakt en hij heeft er toch een redelijk aantal bollen (veel van mijn collega's op het werk hebben er 1 van hem). Uiteraard heeft hij Stromer hiervan op de hoogte gebracht, maar hij achte de kans op een echt gevaarlijke situatie zeer klein door alle ingebouwde veiligheden. Beter een component die in rook opgaat dan een batterij.
Ik snap dus niet wat de zin is voor zo'n paniekreactie. Het probleem doet zich voor bij het opstarten van de fiets bij een zeer klein percentage. Waarom zou je er dan niet meer mee mogen rijden. Persoonlijk zou ik, als ik al ongerust was, de fiets een weekje niet uitschakelen. Probleem van opstarten vermeden zou ik zeggen.
ST1x Sand 2019 814WH
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Denk niet alleen aan de prijs, maar ookservice en kennis. En dan ben je al snel beter af dan bij fietsenwinkel.ellende.
Vervangende fiets bij defect, advies, kennis van zaken, goed onderhoud, etc. Hoeveel is dat je waard?
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

en toch is er een probleem hoor.

Mijn Omni is eens geblokkeerd terwijl ik net aanzette om een drukke baan over te steken, in plaats van te accelereren, ging de ST2 voor geen meter meer vooruit. Wast best wel beangstigend, met een wagen die me naderde aan hoge snelheid, ik ben me toen direct gekeerd.

Het is niet omdat het tot nu toe geen problemen heeft veroorzaakt dat dat zo blijft... tenzij het probleem zich dus alleen voor doet bij het opstarten van de Omni, dan is het geen groot issue
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het probleem waar het hier over gaat doet zich alleen voor bij het opstarten.

Het probleem dat jij omschrijft staat hier los van, behalve dan dat het ook "uitval" is waar Stromer wat aan moet doen. Niet elke uitval betekent automatisch Stromer in de fik. In tegendeel, daar hebben we hier al meer dan genoeg uitval voor gezien, 99.99% zonder rook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WinemakersLand
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2019, 13:54

Henry schreef: 15 okt 2019, 19:10
Ik heb geen idee wat je er voor betaald hebt, maar ik durf bijna de stelling aan dat de goeie dealers je een prijs kunnen geven die dicht in de buurt ligt van wat jij er voor betaald hebt bij FW.nl.
Tel daarbij op het verlies doordat je bij een probleem al snel je Stromer voor enkele weken kwijt bent en de balans slaat al snel om naar de goeie dealer.

Just my 2 cents.
4290 voor een 22" ST1x met 814Wh accu helaas wel in de kleur charcoal, incl. registratie bij het RDW en ABUS YourPlus Slotenset.
De goedkoopste prijzen die ik op het internet heb kunnen vinden, liggen al gauw honderden euros hoger en vaak komen daar dan nog kentekenregistratiekosten, ed bij.
De service van FW.nl moet dan wel heel erg bedroevend zijn of die van een goeie dealer zo uitmuntend om dit soort verschillen te rechtvaardigen.

Daarbij kun je je afvragen wat nu precies een goeie dealer is, eentje die uit voorzorg zijn klanten informeert over een potentieel probleem (ook al komt het maar in heel weinig gevallen voor)
of eentje waarbij men in het ongewisse wordt gelaten. Neemt niet weg dat het balen is zo lang op de levering van de fiets te moeten wachten.
Aan de andere kant fiets ik nu al 3 jaar op een normale elektrische fiets naar mijn werk (20 km enkele reis), dus die paar dagen kunnen er ook nog wel bij. Hetzelfde geldt voor het geval er
iets met de fiets aan de hand is, de oude fiets blijft gewoon als backup.
Reinout-ST3 schreef: 15 okt 2019, 17:56 HET moment om van dozenschuiver fietswinkel.nl af te komen. Voor de prijs zullen ze vast de beste zijn. Voor de service zijn ze niet aanwezig. Voor de huidige belachelijke paniek zijn ze zelfs verantwoordelijk!

Het is niet eens mijn eigen dealer maar Pronto (Amersfoort en nu ook in Utrecht leidsche rijn) heeft werkelijk een uitstekende indruk achter gelaten toen ik met mijn stromer met panne voor de deur stond. Niet alleen buiten openingstijden geholpen maar ook de opmerking "jij forenst echt met deze fiets DUS je Stromer rijdt" heeft grote indruk op me gemaakt. De reparatie werd zelfs gratis uitgevoerd.
Ik woon nabij Herveld en zit (geheel tevreden) bij Vietz. En zo zullen meerdere stromer-verleiders hun eigen dealer ondersteunen. Maar als jij (geheel begrijpelijk) een betrouwbare dealer nabij Utrecht zoekt kan ik je Pronto van harte aanbevelen.

Stromer ze,
Heb de 30.000 echt wel gepasseerd. Dit is mijn 2e Stromer en mij bevalt dit merk. Dit forum maakt het alleen maar beter.
Reinout
In mijn zoektocht naar het ideale woonwerk vervoersmiddel ben ik twee keer bij Pronto geweest. Een keer in Amersfoort voor een proefrit op een elektrische scooter en een keer in Utrecht proefrit op een RieseMuller.
Beide keren stond dezelfde verkoper in de zaak. En ik moet eerlijk bekennen dat ik daar niet een heel geweldig gevoel bij kreeg, had het idee alles uit meneer te moeten trekken. Het kan natuurlijk zijn dat de
technische skills beter zijn dan de sales skills, maar toch.
Daarbij komt, dat Pronto voor mij totaal aan de verkeerde kant van de stad ligt. Vestiging van FW.nl zit op kruipafstand van mijn werk.
Hoe dan ook, dit soort gezeik en negatieve berichtgeving over FW.nl zet je wel aan het denken. Geloof trouwens dat ik nog nooit zo in dubio over een aankoop heb gezeten als met deze fiets.
Misschien had ik toch gewoon een tweedehands Piaggio MP3 Yourban moeten kopen, kwa prijs vergelijkbaar (zelfs wegenbelasting + verzekering was ongeveer net zo duur als ik nu voor die Stromer moet betalen).
Maargoed, die dingen hebben ook hun issues. Voornaamste redenen om daar toch niet voor te gaan, waren het stukje lichaamsbeweging en duurzaamheid. Ook al is dat laatste slechts een druppel op een gloeiende plaat.
Het feit dat het nog tot 2028 gaat duren voordat er een fietspad langs de A27 over de Lek komt, waarmee mijn reisafstand met 5km verkort wordt, geeft wel aan hoe hoog duurzaamheid op de prioriteiten lijst van de Provincie/ het Rijk staat.
Bij gebrek aan een goed alternatief, zullen de meeste mensen geneigd zijn de auto te pakken. Het is dat de bereikbaarheid van het UMC zo belabberd is, dat deze gek dagelijks 10 km om fietst.

En nu weer on-topic :)
Als het inderdaad alleen maar bij het aanzetten van de fiets fout kan gaan, lijkt mij het lam leggen van alle FW.nl fietsen en stoppen van uitlevering, mij een draconische maatregel.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

WinemakersLand schreef: 16 okt 2019, 08:51 Daarbij kun je je afvragen wat nu precies een goeie dealer is,
Wat mij betreft is dat heel simpel: eentje die mijn mobiliteit serieus neemt. Met andere woorden: als er een keer iets is (en dat komt gewoon voor, zeker in het begin) dan is het fijn als het snel gerepareerd wordt of dat je vergelijkbaar vervangend vervoer krijgt.

We lezen hier keer op keer dat mensen bij FW.nl weken moeten wachten op een simpele reparatie. En dat FW.nl weliswaar veel vestigingen heeft maar dat er op veruit de meeste vestigingen géén door Stromer opgeleide monteur rondloopt, dus voor elk simpel dingetje moet je fiets op transport naar die ene vestiging die dat wel heeft.

Ik heb geen Stromer, maar ik weet wel waar ik het over heb. Mijn FM is technisch meer dan prima, maar hij doet er veel te weinig aan om mij op de fiets te houden als er iets is. Mijn FM is ook Stromer dealer en zit op <10 km afstand, mocht ik ooit een Stromer kopen ga ik zonder enige twijfel naar een dealer op 40 km afstand omdat ik weet dat die dealer zich wél inzet om mijn ongemak tijdens problemen te minimaliseren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie