Gebeld door Fietsenwinkel.nl ST2 S / ST1 X niet meer gebruiken??

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Maestro13 schreef: 15 okt 2019, 10:55 Oh en als het wel klopt (al meer nieuws van stromer zelf?) zul je zien dat de ondersteuning plots 10% minder is want minder stroom.
Nee hoor, zo zit het niet.

Dit specifieke probleem doet zich niet voor tijdens het rijden, maar als een Stromer vanuit stilstand wordt opgestart. Het ontstaat vermoedelijk door een piekstroom: een (beperkt, getuige het 0,3 percentage) aantal controllers blijkt hier niet tegen bestand en gaat roken. Er is geen sprake van steekvlammen o.i.d.

Die piekstroom kan verlaagd worden door de opstart-sequence te wijzigen. Dat is waarschijnlijk waar Stromer nu aan werkt, en dan wordt het dus inderdaad een FW update.

Dikke vette disclaimer: bovenstaande is hear-say. Ik heb het uit een betrouwbare bron, maar niet van Stromer zelf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 15 okt 2019, 10:46 Iemand inmiddels van een andere dealer iets gehoord?
Ja dus ;) Zie boven. Dealers hebben het zoals verwacht pas vanmorgen gehoord en krijgen inderdaad vragen van hun klanten hierover, maar ze zijn van mening dat 0,3% "echt helemaal niks" is. Die mening deel ik.

Stromer schijnt not amused te zijn over de handelswijze van fw.nl. Dit is natuurlijk een pr-ramp voor ze en fw.nl zet Stromer daar bovenop ook nog eens weg als de boeman.

Maarja, eerlijk gezegd vind ik al deze heisa Stromers eigen schuld. Ze hadden nooit met fw.nl in zee moeten gaan. Dit is gebeurd toen Stromer afzet zocht voor de modellen van voor 1-1-2018 i.v.m. de nieuwe typegoedkeurings-eisen. En nu komen ze er niet meer vanaf, want fw.nl kennende hebben die dat contractueel knap dichtgetimmerd (fw.nl is niet voor niks ook continu in juridisch gevecht met b.v. Accell en Gazelle). Plus ze zetten inmiddels behoorlijk wat Stromer om, dus Stromer is afhankelijk van ze geworden en zal daarom misschien niet eens meer van ze af willen (nog erger).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tancor
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2019, 18:16

Ik heb mailcontact met Vietz gehad en die geven aan dat je de fiets gewoon kunt gebruiken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn eigen dealer (QicQ) laat hun klanten ook gewoon doorrijden. Heb ze gesproken.

Ze hebben zelf nog nooit meegemaakt dat een controller op deze manier vlam vatte. Dat zegt opnieuw iets over de schaal waarop dit probleem zich voordoet, want QicQ is één van de Top-3 Stromerverkopers in NL (als ze al niet nr. 1 zijn, dat heb ik zo even niet meer in beeld).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WinemakersLand
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2019, 13:54

Enige dagen geleden een ST1x bij betreffende fietsenwinkel besteld, moet nog uitgeleverd worden en dan krijg je zo'n bericht. :shock: Weet nog niet zo goed of ik nu moet balen of dat ik blij moet zijn dat dit zo 'serieus' wordt opgepakt.
Sekka
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2019, 11:25

Mijn St3 staat al weken bij fw.nl voor een reparatie (sensor error, hoe veel tijd heb je nodig? :bu:) , nu komen ze in eens met dat ze die problemen hebben.

Ik vind het maar raar. Zeker omdat Stromer zelf er niets over meldt.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

WinemakersLand schreef: 15 okt 2019, 14:53 Enige dagen geleden een ST1x bij betreffende fietsenwinkel besteld, moet nog uitgeleverd worden en dan krijg je zo'n bericht. :shock: Weet nog niet zo goed of ik nu moet balen of dat ik blij moet zijn dat dit zo 'serieus' wordt opgepakt.
Gezien de status van FW.nl en de ervaringen hier, zou ik de aankoop annuleren en een echte dealer zoeken.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Polling schreef: 15 okt 2019, 15:12
WinemakersLand schreef: 15 okt 2019, 14:53 Enige dagen geleden een ST1x bij betreffende fietsenwinkel besteld, moet nog uitgeleverd worden en dan krijg je zo'n bericht. :shock: Weet nog niet zo goed of ik nu moet balen of dat ik blij moet zijn dat dit zo 'serieus' wordt opgepakt.
Gezien de status van FW.nl en de ervaringen hier, zou ik de aankoop annuleren en een echte dealer zoeken.
+1
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 15 okt 2019, 03:07
Stromeur schreef: 14 okt 2019, 22:25 [.... want je kunt bij zo'n percentage een ander "gevoel' van veiligheid hebben dan ik. Alle begrip daarvoor.
En daarom laad ik mijn accu wel gewoon 's nachts op ;)
:cool2:

Daar ben ik dan inderdaad weer wel redelijk hysterisch over.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WinemakersLand
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2019, 13:54

Polling schreef: 15 okt 2019, 15:12
WinemakersLand schreef: 15 okt 2019, 14:53 Enige dagen geleden een ST1x bij betreffende fietsenwinkel besteld, moet nog uitgeleverd worden en dan krijg je zo'n bericht. :shock: Weet nog niet zo goed of ik nu moet balen of dat ik blij moet zijn dat dit zo 'serieus' wordt opgepakt.
Gezien de status van FW.nl en de ervaringen hier, zou ik de aankoop annuleren en een echte dealer zoeken.
Als iemand een goeie dealer in omgeving van Utrecht weet, die hem voor dezelfde prijs kan leveren, houd ik mij zeker aanbevolen.
Plaats reactie