Gebeld door Fietsenwinkel.nl ST2 S / ST1 X niet meer gebruiken??

Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Wat ik me wel afvraag is of een software update een kortsluiting kan voorkomen?
Kans op kortsluiting is in mijn beleving de oorzaak van slechte draden, losse contacten, montage fouten etc..
Tenzij het iets met hitte te maken heeft, dat zou met een update waarschijnlijk wel te regelen zijn.
Ik haal de accu er toch maar even uit..
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Richard_1980L schreef: 15 okt 2019, 07:34 Wat ik me wel afvraag is of een software update een kortsluiting kan voorkomen?
Tja... kan natuurlijk wel. Stel dat je een GPIO (General Purpose Input/Output) pin verkeerd aangesloten hebt, of je weet dat de bedrading aan zo'n pin in sommige gevallen beschadigd raakt en dan kortsluiting kan maken.

Het eerste geval wist PVG keurig te omschrijven:
pvg schreef: 14 okt 2019, 21:47 Als (de veiligheid van) de controller hardware afhankelijk is van het functioneren van de software, dan heb ik daar een niet malse mening over... :bb
In het tweede geval: het kan natuurlijk dat tijdens montage, bij sommige fietsen een draadboom wat beschadigd raakt. Als in een enkel geval één zo'n draadje dan kortsluiting gaat maken dan daar is ook nog wat bij voor te stellen. Het begint al wat waziger te worden als bij al die fietsen dat ene, zelfde draadje kapot zou gaan tijdens montage... Maar met een productiefout van de draadboom zou zelfs dat nog kunnen. In zo'n geval kan je natuurlijk een software update maken waarin die pin laag blijft...
MAAR, hoe je het wendt of keert: bij een systeem als de OMNI, waar kleine stroompjes lopen, zou zoiets nul komma niks impact hebben. Daar zorgt zo'n kortsluiting er hoogstens voor dat de OMNI compleet uitvalt. Geen brandgevaar oid. Bij de controller is dat een ander geval: daar wordt zomaar eventjes iets in de orde van 20 A aangestuurd... Een potentiële kortsluiting daar MOET simpelweg gezekerd zijn. Ofwel, ook hiermee kom je op de bovenstaande, uitstekende verwoording van PVG uit.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Frank
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2019, 17:45
Locatie: Antwerpen

Zijn jullie het verhaal de sjoemelsoftware al vergeten dat was ook niet waar!
Geen enkel bedrijf wil fouten toegeven en terugroepactie's doen en probeert alles te minimaliseren tot het echt niet anders kan!
0.3% volgens hun wie zegt dat ze het achterste van hun tong laten zien ,26 april 1986 was ook eerst niet gebeurd!!!! :mrgreen:

Je moet maar bij die 0.3% zijn en je huis afbrandt!


Op stromer Belgie staat een mooie oranje die BBQ is :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Frank op 15 okt 2019, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur oordeelt toch ook niet snel? Die bekijkt de beschikbare informatie en vormt dan haar oordeel. Net als ik: 0,3% daar laat ik mijn stromer niet voor staan!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Frank schreef: 15 okt 2019, 09:11 Geen enkel bedrijf wil fouten toegeven en terugroepactie's doen en probeert alles te minimaliseren tot het echt niet anders kan!
Stromer heeft dit jaar een terugroep-actie gedaan voor hun topmodel, de ST5, enkel op basis van één afgebroken stuurpen. Stromer is dus wel degelijk bereid om producten terug te halen wanneer zij een serieus veiligheidsrisico zien. Ik heb daarom vooralsnog geen reden om Stromers beleid op dit vlak te wantrouwen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Iemand inmiddels van een andere dealer iets gehoord?
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Maestro13
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2019, 09:25

Zojuist ook gebeld door fw.nl.
Vreemd verhaal vind ik en anderen ook lees ik in deze thread.
Probleem is denk ik ook dat na 21 okt een stuwmeer van controle werk ontstaat waardoor het weer een paar weken duurt voordat mijn st1x terug is.
SW update wie weet of dat waar is - maar daar hebben we fw niet voor nodig denk ik dat kan via je eigen wifi denk ik zo maar eens.
Oh en als het wel klopt (al meer nieuws van stromer zelf?) zul je zien dat de ondersteuning plots 10% minder is want minder stroom.
En ik was al 2.5 weken aan het wachten op een simpel schade aan de derailleur rapportje na een lichte val door een plots links afslaande fietser.
Service nul komma nul dus en ik overweeg juridische hulp in te schakelen wegens wanprestatie.
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Lekker dit soort berichten, mijn ST1x is juist gisteren geleverd. Vandaag de eerste dag er op en ik hoor berichten dat ie aan de kant zou moeten? Heb net m'n NS-abbo opgezegd :s.

Officieel - buiten dit forum - heb ik nog van niks gehoord dus zo ga ik er maar van uit. M'n Omni deed niks, m'n Stromer app deed niks, geen email van Stromer, geen email van m'n dealer (iets met geen namen noemen? Amsterdam Westerpark in elk geval).

Ik hou dit topic wel even in de gaten :)
Gebruikersavatar
Frank
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2019, 17:45
Locatie: Antwerpen

Wiebe schreef: 15 okt 2019, 10:46 Iemand inmiddels van een andere dealer iets gehoord?
Stilte voor de storm :lol: :lol: :lol:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Wiebe schreef: 15 okt 2019, 10:46 Iemand inmiddels van een andere dealer iets gehoord?
Ben even bij mijn FM binnengelopen om navraag te doen. Hij had ook al eens een kapotte controller gehad met vergelijkbare problemen. Er is een slechte batch controllers geweest.
Hij waarschuwde Stromer ooit voor FW.nl.

Het lijkt hem storm in een glas water en geen reden tot bezorgdheid.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie