Dealer Sebas Wheels in Sint-Gillis-Waas failliet?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou eens bellen met Goes en Terneuzen, vragen naar de eigenaar, horen hoe het zit en me niet laten afschepen.

Hoewel: als het alleen voor een (betaald) onderhoud is, dan zou ik mijn Stromer er sowieso nooit meer binnen brengen, in geen enkele vestiging. Een dealer die zomaar het pand afsluit met fietsen van klanten binnen..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Als het een faling betreft, beslist de curator wat er gebeurd en meestal dient alles wat aanwezig is, aanwezig te blijven en dien je als klant/bezitter van je fiets aan te tonen dat het jou eigendom is en zal er gecontroleerd worden of er iets hersteld is geweest, dat dan dient verrekend te worden. Maar het kan aanslepen. Ik heb het ooit meegemaakt dat mijn wagen bij een carrosseriebedrijf stond dat in faling was gegaan.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Free2be schreef: 17 sep 2019, 09:49 Als het een faling betreft, beslist de curator wat er gebeurd en meestal dient alles wat aanwezig is, aanwezig te blijven
Klopt. Maar hier in de buurt ging een tijdje geleden een tuincentrum failliet en toen zag ik hoe het personeel daar enkele nachten achter elkaar spullen weghaalde (waarschijnlijk nog even snel gedaan voordat de curator inventaris had opgemaakt). Er gebeuren soms hele rare dingen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Inderdaad, als er geen correcte boekhouding gevoerd werd, een dagboek ontvangsten werd bijgehouden, enz..Kan er vanalles nog plaats vinden, voordat de curator de pen bovenhaalt en de sleutels in ontvangst neemt.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb ze dit weekend gemaild: geen reactie gekregen.
Ik heb ze zojuist gebeld: het telefoonnummer werkt niet meer. Dat is het meestal volgende signaal dat het mis is.


Dealernaam in topictitel vermeld bij wijze van waarschuwing. (Ik zou hier persoonlijk niets meer (aan)betalen of achterlaten en ook niets kopen in de webshop.)

Mocht de dealer in kwestie meelezen op het forum en e.e.a. willen toelichten of rectificeren, dan ontvang ik graag een mailtje op info at stromerforum punt nl.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 17 sep 2019, 11:00 Ik heb ze dit weekend gemaild: geen reactie gekregen.

Reactie op mail gekregen (met de vraag:"Zijn jullie failliet?"):

Beste Sylvia,

De winkel is niet failliet, Wij Stoppen wegens gezondheids redenen

Wij vragen dan ook om u begrip!

Met Vriendelijke Groet,

Sebas-Wheels
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
De Robbie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2018, 11:13

Gezondheids redenen?

Dan kan je dit toch wel even netjes vermelden toch? Nu sluit er plots een winkel zonder communicatie...

Maar de winkel in terneuzen is blijkbaar niet van sebas. Hij draagt de zelfde achternaam waardoor de verwarring is gekomen. De winkel in terneuzen heeft de stock overgenomen en sebas zou er alles aan doen om de lopende zaken af te handelen..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Robbie schreef: 17 sep 2019, 12:05 Gezondheids redenen?

Dan kan je dit toch wel even netjes vermelden toch? Nu sluit er plots een winkel zonder communicatie...
Ik vind het ook allemaal niet zo geloofwaardig. (En dat hebben ze helemaal zelf in de hand gewerkt.)
De Robbie schreef: 17 sep 2019, 12:05 Maar de winkel in terneuzen is blijkbaar niet van sebas. Hij draagt de zelfde achternaam waardoor de verwarring is gekomen. De winkel in terneuzen heeft de stock overgenomen en sebas zou er alles aan doen om de lopende zaken af te handelen..
Dan is die relatie dus meer dan alleen "dezelfde achternaam". Als ze stock overnemen, dan zou ik als ik de OP was daar in Terneuzen ook maar eens gaan horen hoe het zit met die drie jaar extra garantie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dealer Sebas Wheels in Sint-Gillis-Waas failliet?
Op 11/12/2015 werd in Sint-Niklaas de BVBA Vastgoedconsult opgericht en op 05/06/2019 werd deze vennootschap herdoopt tot de BVBA SEBAS-WHEELS met inbegrip van ontslag vorig bestuur, benoeming nieuwe bestuurder en wijziging doel.

Een faillissement werd - tot op heden - niet uitgesproken.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 17 sep 2019, 20:47 op 05/06/2019 werd deze vennootschap herdoopt tot
Dat is pas drie maanden geleden. En nu zit de deur ineens op slot. Waarom zou dat zijn?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie