calorieen verbruik op een stromer

norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Jorismak schreef: 29 okt 2019, 15:20 Ik kom dan op 731 calorieën voor een enkel ritje ww. Laat ik het dan voorzichtig afronden naar tussen de 1300 a 1400 calorieën per dag voor mij.
Polar of Garmin geven me altijd een waarde van een 600 kcal per uur (maar afhankelijk van de inspanning die ik wil of moet leveren). Daar zit dus wat variatie op. Met de ca 3h30 per dag dat ik met de stromer rijd, betekent dat een 2500-3000 kcal. Daarbij zullen polar en Garmin allicht wel mijn forse overgewicht in meerekenen.
Wat het gewichtsverlies betreft. Ik denk niet dat je dit direkt mag vertalen in 100% vetverbranding. Een flink deel van je gebruikte energie wordt vanuit suikers geleverd. Stel dat ik 40% van die 3000 kcal uit vet haal, betekent dat 1200 kcal vet. 1 kg vet zou 7000 zijn (of zelfs 7700), dat betekent dat ik toch enkele dagen de stromer uit de garage moet rijden voor die kg eraf is. En voor zover ik dit niet ‘compenseer’ omdat ik het ‘verdiend’ heb.

Met de Stromer en klassiek wat op het eten letten, ben ik tot op een drietal maanden enkele kg kwijtgespeeld. Deze maand omgeschakeld naar een strikt low carb dieet met beduidend meer succes. Maar ben benieuwd hoe dit op termijn evolueert.
Nerror
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 okt 2019, 18:16

Lukt het low carb dieet? En de evolutie?
Je hebt gelijk dat 1kg (vet) verliezen overeenkomt met een verminderde kcal van rond de 7.000

Ikzelf ben vanaf vandaag begonnen, 25km enkel.. Was er op 35 min, straks door de donker (eerste ervaring) :geek:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Low carb zal je helpen om te vermageren, het Stromeren niet.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Nerror
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 okt 2019, 18:16

Golvas schreef: 03 dec 2019, 19:32 Low carb zal je helpen om te vermageren, het Stromeren niet.
Dus je stelt dat de inspanningen die je doet op de stomer er niet voor zorgen dat je gewicht verliest?
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Je zal wel een kilootje kwijt raken, maar verwacht niet hetzelfde resultaat als bij een niet-electrische fiets.
Uiteraard kun je de ondersteuning flink terugschroeven, om meer af te vallen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Maakt niets uit, je vermagert niet van te bewegen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Nerror schreef: 03 dec 2019, 18:42 Lukt het low carb dieet? En de evolutie?
Je hebt gelijk dat 1kg (vet) verliezen overeenkomt met een verminderde kcal van rond de 7.000

Ikzelf ben vanaf vandaag begonnen, 25km enkel.. Was er op 35 min, straks door de donker (eerste ervaring) :geek:
Dat gaat prima. 16 kg kwijt op twee maand (vooral de eerste weken ging het razendsnel). Nu gaat het a rato van 1-2 kg per week. Maar belangrijker is dat ik daarbij geen honger meer heb, En daardoor ook minder nood heb om te eten (ik laat af en toe 24 u tussen de maaltijden).
En tot nu toe ook geen hongerklop op de stromer. Ook niet op het eind van zo’n 24u en in die tijd toch ruim 3u op de fiets. Dat heb ik ooit anders ervaren. Dus de regel om gelletjes, druivensuiker, sport drank op de fiets naar binnen te werken is misschien niet altijd van toepassing.
Dieet en Strömer versterken elkaar wel degelijk. Ik gebruik die nu wat minder waardoor ik wat minder snel kg kwijtspeel.
Ik doe hier dus nog even mee verder :d3:
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik denk dat galvas en nerror beiden gelijk hebben. Wanneer je meer beweegt val je terdege af echter, je gaat door het bewegen meer eten. Verder wanneer je meer getraind raakt door het stromeren wordt je spiermassa groter. Spieren zijn zwaarder dan vet en nemen minder plaats in. Je wordt wel mogelijk slanker omdat je buikvet vermindert maar echter niet lichter.
Ik ben wel iets afgevallen en weer lekker aan het eten. Net met vrouw en dochter een ribeye op met een dame blanche........ morgen fiets ik het weer af :bp:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Ik merk toch een duidelijk verschil in mijn gewicht...
Ben in februari begonnen met Stromeren en ik ben ondertussen 10kg lichter zonder enige andere aanpassingen in mijn levensstijl of wat ik eet :bn:
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

JeroenDG schreef: 04 dec 2019, 09:41 Ik merk toch een duidelijk verschil in mijn gewicht...
Ben in februari begonnen met Stromeren en ik ben ondertussen 10kg lichter zonder enige andere aanpassingen in mijn levensstijl of wat ik eet :bn:
Dat is ook logisch want je bent meer gaan verbranden terwijl je dezelfde hoeveelheid brandstof tot je neemt. Dus dan slinkt je voorraad (=je vetreserves) totdat verbranding en inname weer gelijk zijn. Je hoeft niet bang te zijn dat je over 5 jaar graatmager bent, doordat je bent afgevallen heb je minder energie nodig voor alledaagse zaken als traplopen en wandelen en het algehele functioneren van je lichaam. Je verbranding neemt dus weer af.
Stromer ST1 2019, rood
Plaats reactie