Vrouwen op de Stromer

Bangalore
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:35

Dat valt inderdaad goed mee! :)
Charlie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2019, 14:05
Locatie: Belgisch Limburg

Dank aan alle vrouwen én mannen voor de vele bruikbare tips!

Intussen heb ik een Stromer ST3 in mijn bezit. Bij toeval zo'n mooi groen exemplaartje aan de haak geslagen. Die was uitgerust met een Brooks C17 zadel en een Kinect Bodyfloat. De pijn aan de billen en het zitvlak is nu een pak minder. Voorlopig geen pijn of zeurend gevoel, ook niet achteraf. :ay .
Enkel door de gekantelde houding / sportieve zit, vind ik het 'vooraan' niet super comfortabel zitten als vrouw. Misschien dat een gelzadel daarvoor beter is. Ik weet het niet...

De algemene houding op de Stromer blijft wennen. Ik merk dat ik mijn idee over Stromeren heb moeten bijstellen. Misschien was ik naief. Ik droomde van een 'snelle fiets door het bos' en 'een eco-auto-op-twee-wielen'. Maar waar je nooit omheen zal kunnen is: je zit niet ontspannen rechtop te genieten van de natuur, je moet hard uit je doppen kijken, en zelfs met het allerbeste fietsweer creëer je zelf best veel 'lawaai' door je snelheid: ruis om je oren (wind). Dat is zo logisch en zo voor de hand liggend, toch had ik gedroomd van die heerlijk rustige 17km/u ervaring (met vogelgeluiden, wind door de toppen van de bomen, blader geritsel, krekels en fietsers achter je horen aankomen) ook op >35km/u :oops: Anderzijds ben je wel héél snel in je favoriete bos met zo'n groen trekpaard. En dan kan je daar tegen 6 per uur je zintuigen gaan ontprikkelen, om erna in een wip terug thuis te zijn. :P :ba

Ik ben blij met mijn Stromer voor de afstanden die ik wil afleggen en voor de ongeëvenaarde krachtige, intuïtieve en stille ondersteuning. Maar een e-bike die het wat rustiger aan doet, daar blijft iets voor te zeggen als je algemeen zo zintuiglijk gevoelig bent als ik, of echt voor de natuurervaring wil gaan en niet de sport. Dat kan perfect met een Stromer ook, je hoeft immers geen 40+ te knallen.

Samengevat:
1. De puur fysieke klachten zijn met een zadelpen (en zadel) mooi verbeterd.
2. Mijn zintuiglijke ervaring kan ik niet veranderen, daarom ben ik als beginneling mijn ideeën over Stromeren nog aan het bijstellen.
3. Een Stromer zal nooit een pony zijn.
Stromer ST3 LE (zo-goed-als-nieuw tweedehands) sinds juni 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Interessante omschrijving. Net wat anders geformuleerd dan standaard, al zullen velen je ervaringen direct herkennen.

1. Mooizo! Voor wat betreft het comfort van voren: probeer eens of de zadelpunt iets naar beneden plaatsen helpt. Verder zijn er dameszadels met een opening in het midden (heeft Brooks b.v. ook). Ik weet niet wat voor kleding je draagt, maar een spijkerbroek is pijnlijker (qua dikte van de naden) dan een fietsbroek of ondergoed met zeem.

2. Topsnelheid is niet verplicht. Je zou ervoor kunnen kiezen om lekker door te jakkeren in de niet zo boeiende gebieden en het wat rustiger aan te doen waar je wil genieten van de wind door de grassprietjes. Op mijn niet-ww ritten, bijvoorbeeld naar en van de manege, hou ik mijn gemak en geniet ik me gek van alle geluiden uit de weilanden en langs de Zeedijk.

3. Als je Friezen gewend bent, dan rijdt een Stromer als een Arabier, geloof me :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dus alle andere SP’s zijn eigenlijk gewoon friese trekpaarden? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yep! :az
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nietes :dwarf:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oké, voor jou zijn andere SP's shetland pony's.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 18 jun 2019, 15:33 Oké, voor jou zijn andere SP's shetland pony's.
:bj :bj :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie