Wijzigingen forumsoftware en verzoeken daartoe

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In de planning:

Social Media/Share buttons. Ik wil nog even zien hoe ik dat kan doen zonder dat het forum te druk en te vol oogt. Ik kan natuurlijk kiezen voor enkele buttons op de homepage, maar ook voor buttons bij elk topic of elke post. Mogelijkheden worden onderzocht,

Statistieken plugin. Voor iedereen zichtbaar, of alleen voor de admin. Eerst maar eens zien wat er mogelijk is en dan ga ik van daaruit verder.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Wat ik onhandig vind is dat je als je het forum op de mobiel bekijkt, je op de overzichtspagina niet achter de subfora de timestamps van laatste reactie ziet. Ik moet dus alles aanklikken, pas in het subforum krijg je weer timestamps te zien. Op iOs heb ik dat met zowel Safari als Chrome. In Chrome heb je dan nog de optie om een desktop te simuleren maar zelfs dan ziet het er niet zo uit als op de pc.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, ik heb dat probleem ook op mijn Android toestel. Geen idee of ik dat nog kan verbeteren, maar het issue gaat bij deze op de lijst voor nadere inspectie! Dank voor de tip.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 26 jun 2017, 21:39Statistieken plugin. Voor iedereen zichtbaar, of alleen voor de admin. Eerst maar eens zien wat er mogelijk is en dan ga ik van daaruit verder.
Uiteraard alleen voor de admin. En dan zo nu en dan delen als er weer een leuk record gebroken is.
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik probeerde een topic te verfraaien dmv een tabel in bbcode:
table 1 table 2
table 3 table 4
Maar dat werkt zo te zien niet, is dat een setting of ondersteunt phpbb dat niet?
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Wat erg handig zou vinden is dat je foto's zo op het forum kan plaasten zonder dat je ze eerst moet verkleinen. Dit vind ik teveel gedoe en plaats dus niet snel een foto.
Ik zit nog op andere fora waar je zo de foto' uit je telefoon kan halen zonder gedoe. Ik weet echter absoluut niet hoe ze dat doen maar het maakt het forum wel veel levendiger. ;)
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

NickV schreef: 02 jul 2017, 11:09 Maar dat werkt zo te zien niet, is dat een setting of ondersteunt phpbb dat niet?
Wordt niet standaard ondersteund door phpBB, maar ik heb de mogelijkheid om BBCodes toe te voegen en dat heb ik bij deze gedaan. Het zou nu moeten werken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tony Mb schreef: 02 jul 2017, 13:37 Wat erg handig zou vinden is dat je foto's zo op het forum kan plaasten zonder dat je ze eerst moet verkleinen. Dit vind ik teveel gedoe en plaats dus niet snel een foto.
Ik zit nog op andere fora waar je zo de foto' uit je telefoon kan halen zonder gedoe. Ik weet echter absoluut niet hoe ze dat doen maar het maakt het forum wel veel levendiger. ;)
Staat op de planning. Ik moet nog uitzoeken of daar een extensie voor bestaat, maar dat moet haast wel.

Nadeel is dat die mega-afbeeldingen dan allemaal worden opgeslagen op de hosting server. Het hosten van dit forum is niet gratis en ik betaal dat vooralsnog uit eigen zak. Dat is nu nog wel te doen met een vrij klein hostingpakket, maar als het hier drukker gaat worden (en dat is absoluut de bedoeling :mrgreen: ), dan zal ik een groter en dus duurder pakket moeten gaan afnemen.

Maar ik ben het met je eens: een automatische resizer verlaagt de drempel tot het posten van foto's enorm, dus ik ga me hier zeker in verdiepen zodra ik er de tijd voor heb. En dan zien we wel hoe lang ik met het huidige hosting pakket toe kan. Komt tijd, komt raad ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Een al dan niet vrijwillige bijdrage kan hier een oplossing bieden. Enkele euro's per kop kan dit forum reclame vrij houden.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als ik al bijdragen van leden overweeg, dan zal dat vrijwillig zijn. En inderdaad, reclamevrij houden van het forum is vooralsnog wel de bedoeling, al sluit ik voor de toekomst niks uit.

Ik ben hier 1,5 maand geleden aan begonnen in de stellige overtuiging dat dit gaat werken, en dat doet het zowaar ook. Waar we gaan eindigen: geen idee. Met een mega-Stromer community hoop ik ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie